Hlavn� strana    FORUM Obsah fóra Richard Burns Rally
  FAQ •  Hledat •  Seznam uživatelů •  Uživatelské skupiny •  Registrace •  Soukromé zprávy •  Přihlášení

Pasivní a "aktivní" diferenciályPro10WRCařů vMČR
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Jste pro pasivy pro prvních 10 ve WRC?
Ano
33%
 33%  [ 22 ]
Ne
66%
 66%  [ 43 ]
Celkem hlasů : 65

Autor Zpráva
MIKL Tomas





Založen: 11. 04. 2005
Příspěvky: 820
Bydliště: Malenovice

Příspěvek Předmět: Pasivní a "aktivní" diferenciályPro10WRCařů vMČR Odpovědět s citátem

Zdravím Vás a chci, aby jste si tenhle můj přízpěvek pročetli pozorně a tak rozhodli o nadcházející sezóně MČR.
Nesouhlasím s pasivními mapami diferenciálů dle ustanovení MČR pro prvních 10 WRC z minulé sezóny!
Důvod:
Martin Bruder mně vysvětlil jak funguje aktivní diferenciál u WRC a jak je tomu v RBR, zeptal se toho nejpovolanějšícho a to p.Janeby(ŠKODA motorsport).
Hra RBR má pasivní diferenciál, žádný aktivní. Každý pasivní diferenciál má mapu svornosti s jakou funguje na rychlost, sešlápnutí plynu a brzdy, tohle si nastavuje každý jezdec sám. Aktivní diferenciál dělá to, že mění pouze tuhost diferenciálů předního, zadního a středního, ale né jeho průběh.např když vyletí WRC z asfaltu na šotolinu, tak se změní tuhost diferáků pomocí tlaku oleje, ale né jeho mapa a nebo dává nejvíce síly na to kolo, které má nejlepší záběr. Aktivní dif mění svornosti neustale při každem zatočení brzdění i přidaní plynu.
Proto si myslím, že pravidla pro mapy diferenciálů nemají být a každý jezdec si to má nastavit podle sebe. V MS v rally jedou všichni pasivy jako my v RBR, ale jen někteří mají aktivy, které pomáhají v krizových situacích a zlepšují chování auta což v RBR není a tak rozdělení na aktivní a pasivní diferenciály je vlastně nesmysl!
Prostě tento krok v ustanoveních pro nadcházející sezónu MČR je špatně a né všichni budou mít stejné podmínky na startu rally. Auto bude díky tomu hůře zatáčet a bude přetáčivé. Což určitě dopomůže k tomu, že nás prvních 10 to zpomalí, ale s realem to nemá nic společného.
Proto jsem založil tohle téma a at´se hlasuje, jestli to tak má být omezeno a nebo budou mít všichni stejné podmínky a bude rozhodovat jezdecký um.


Naposledy upravil MIKL Tomas dne út listopad 28, 2006 13:00, celkově upraveno 4 krát

_________________
Team manager HSF rally team
Příspěvek Zaslal: po listopad 20, 2006 14:06
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
NEMEC Michal





Založen: 03. 03. 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Praha

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

No uz jsem to testoval a jel jsem vsechny diferaky "pasivni" a celkem to slo, nicmene mas pravdu ze takhle v realu nefunguju.A to ze to zpomnali prvnich 10 je urcite duvod proc to Mirek udelal aby vyrovnal rozdili ve vykonosti jezdcu.Co rict zaverem nevim uz jsem se stim da se rict zzil a jezdim stim vsechno takze tezko rict ale jsem vicemene pro ikdyz zezacatku mi to slo hodne proti srsti.A to ze to napises do fora a nechas o tom hlasovat ti vubec nepomuze pohnout s Mirkem uz to znam.Ale chapu tvoji namitku.

Takze abych to shrnul nazaver jsem pro zpomaleni prvnich 10 pomoci pasivnich diffu ale aby byli co nejblize realite.

_________________
mikeee, Subaru WRT
Vitez - RBR MCR Rally 05/06; 12h,24h Daytona(09,11); 12h Sebring(09,11); 24h LeMans(09) ; Druhej - 24h Nürburgring(09)
Příspěvek Zaslal: po listopad 20, 2006 14:28
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PTACEK Martin





Založen: 24. 08. 2005
Příspěvky: 363
Bydliště: Zlin

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Já jsem pro....ztráta je cca 2-5s (jak kt. rz).....takže špička už nedá zbytku startovního pole 2min. ale jen 1min.
Příspěvek Zaslal: po listopad 20, 2006 14:32
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
CHRASTINA Pavel





Založen: 28. 10. 2005
Příspěvky: 471
Bydliště: Slušovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Já jsem to taky zkoušel a zpomalení to jednoznačně je. Ale je naprostý nesmysl nás nějakým způsobem znevýhodňovat. Podmínky by měly být rovné. Držení se reality je tady z důvodů výše uvedených naprostý nesmysl. Novinek je připraveno spoustu a druhý ročník bude mnohem vyrovnanější díky těmto novinkách a přílivu nových závodních kusů a netřeba proto pár lidí zpomalit.

_________________
#19 CHRÁSTwww.hsfrt.ic.cz
Image
VÍTĚZ TR2007(WRC), TR2008 (WRC), TR2009 (WRC), EURO 2(N4), EURO 3(WRC)
Příspěvek Zaslal: po listopad 20, 2006 14:47
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Red Wing CZ





Založen: 06. 04. 2006
Příspěvky: 3

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

NEMEC Michal napsal:
No uz jsem to testoval a jel jsem vsechny diferaky "pasivni" a celkem to slo, nicmene mas pravdu ze takhle v realu nefunguju.A to ze to zpomnali prvnich 10 je urcite duvod proc to Mirek udelal aby vyrovnal rozdili ve vykonosti jezdcu.Co rict zaverem nevim uz jsem se stim da se rict zzil a jezdim stim vsechno takze tezko rict ale jsem vicemene pro ikdyz zezacatku mi to slo hodne proti srsti.A to ze to napises do fora a nechas o tom hlasovat ti vubec nepomuze pohnout s Mirkem uz to znam.Ale chapu tvoji namitku.

Takze abych to shrnul nazaver jsem pro zpomaleni prvnich 10 pomoci pasivnich diffu ale aby byli co nejblize realite.


Asi jsi nečetl pořádně...dify realitě v rbr nepřiblížíš.....já jsem hlasoval proti pasívům, nevím proč by na tom měl být někdo na startu líp

_________________
Detroit Hockeytown
Příspěvek Zaslal: po listopad 20, 2006 14:51
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
NEMEC Michal





Založen: 03. 03. 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Praha

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

@ Chrast

Jo je to spomaleni ale od Mirka mi bylo jasne receno ze to nehodla zmenit tak jsem si rekl ze chytrejsi ustoupi a prizbusobil jsem se, kdyz se vam podari ho premluvit budu jen rad a budete mit muj obdiv kdyz ne tak budu jiz pripraven:)

_________________
mikeee, Subaru WRT
Vitez - RBR MCR Rally 05/06; 12h,24h Daytona(09,11); 12h Sebring(09,11); 24h LeMans(09) ; Druhej - 24h Nürburgring(09)
Příspěvek Zaslal: po listopad 20, 2006 15:14
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
CHRASTINA Pavel





Založen: 28. 10. 2005
Příspěvky: 471
Bydliště: Slušovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Michale, toto i spousta věcí by se měla řešit tak nějak kolektivně nebo si první aspoň zjistit názory dopředu. Mira se snaží přibližovat rbr k realitě, ale prostě v některém směru je to bohužel absolutní nesmysl. Přece každý jede sám za sebe a nikdo z nás nestartuje s tím, že chce aby bylo pole vyrovnané (že Ptico), ale s tím, aby byl co nejúspěšnější. Tak proč dávat jako odměnu nejlepším z minulého ročníku přistřihnutí půlky křídel?

_________________
#19 CHRÁSTwww.hsfrt.ic.cz
Image
VÍTĚZ TR2007(WRC), TR2008 (WRC), TR2009 (WRC), EURO 2(N4), EURO 3(WRC)
Příspěvek Zaslal: po listopad 20, 2006 15:40
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
BRUDER Martin





Založen: 12. 10. 2005
Příspěvky: 1060
Bydliště: Chotyně

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

No tak se pokusím velmi jednoduše vysvětlit rozdíl mezi Aktivním a pasivním dif. Byla to dlouha přednaška od Pavla Janeby: Aktivní dif mění svornosti diferencialů neustále během jízdy pomocí řidící jednotky a hydrauliky a to v zavislosti na prokluzu, zatočení a i při každém brzdění. Nema nic společného s mapami!!!! Ty si nastavuje každy jezdec podle svého. Pasiv se nastaví v servisu a během rz se hodnoty nemění tak jako v RBR. Tudíž jedeme VŠICHNI S PASIVNÍM dif. Pokud ma byt prvních 10 zpomaleno povinnym nastavením dif tak se ale nemuže napsat že pojedou pasivní!!!! RBR aktivní dif prostě neumí!!!! Je to pouze zhoršení ovladatelnosti vozu pro první desítku. A to myslím není zpravné z jednoho důvodu jelikož přibyli novy a velmi rychlí jezdci např Jakub Stěpanek Petr Stejskal atd ale i ti co se do první 10 nedostaly a sou velmi rychlí jako Tomaš Rydl. Tak že otazka spíše měla znít ZPOMALIT PRVNÍCH 10 JEZDCU POMOCÍ HORŠÍ OVLADATELNOSTI VOZU? Ale o aktivním diferencialu v RBR nemůže byt ani řeč. Toto nema s realitou nic společného. Vím že to Mik myslí dobře a jestli nas chce zbrzdit ( a to pozor včetně sebe ) tímto zpusobem tak by to ale mělo byt napsano jinak než že se použije pasivní dif.
Příspěvek Zaslal: po listopad 20, 2006 15:58
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VALENTA Lukas





Založen: 27. 03. 2005
Příspěvky: 60

Příspěvek Předmět: Dify Odpovědět s citátem

Jak jsem si to tu pročítal tak mi to přišlo celkem logický,ale stejně mi to nedalo a mrknul jsem se na jeden starší článek
http://www.ewrc.cz/2006/show.asp?clanek=2268
Po tom co jsem si to přečet tak v tom mam zase guláš Sad
Koukal jsem se ještě na Motorhome a tam píšou, že Focus 06 má přední a zadní dify mechanický.Tak teď fakt nevim jak to v realu je.Jestli teda maj v realu WRCa mechanický dify,tak by to Mikovo omezení bylo správně.
Příspěvek Zaslal: po listopad 20, 2006 20:11
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MIKL Tomas





Založen: 11. 04. 2005
Příspěvky: 820
Bydliště: Malenovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

CHRASTINA Pavel napsal:
Michale, toto i spousta věcí by se měla řešit tak nějak kolektivně nebo si první aspoň zjistit názory dopředu. Mira se snaží přibližovat rbr k realitě, ale prostě v některém směru je to bohužel absolutní nesmysl. Přece každý jede sám za sebe a nikdo z nás nestartuje s tím, že chce aby bylo pole vyrovnané (že Ptico), ale s tím, aby byl co nejúspěšnější. Tak proč dávat jako odměnu nejlepším z minulého ročníku přistřihnutí půlky křídel?

Souhlas a co na to náš Mirek, ještě jsi to nečetl???

_________________
Team manager HSF rally team
Příspěvek Zaslal: po listopad 20, 2006 21:49
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
CHRASTINA Pavel





Založen: 28. 10. 2005
Příspěvky: 471
Bydliště: Slušovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

to Lukáš:
chápu, že ses chtěl o problematice diferneciálů dozvědět co nejvíc, ale než se rýpat v těchto technických záležitostech a jejich srovnání s rbr, není lepší startovat za stejných podmínek? Pokud by měla být desítka omezená tak se všemi podmínkami M2? A jak to zařídit když máme odjetý jenom jeden ročník. Nechoďme do té "reality" přes přitahnuté vlasy a jeďme jako rovný s rovným. (podle hlasování začíná přibývat hlasů pro strouhnutí té desítky, ale jsme valstně národ český....)

_________________
#19 CHRÁSTwww.hsfrt.ic.cz
Image
VÍTĚZ TR2007(WRC), TR2008 (WRC), TR2009 (WRC), EURO 2(N4), EURO 3(WRC)
Příspěvek Zaslal: po listopad 20, 2006 21:53
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Ackoli v technicke strance mam taky malinko gulas, tak hlasuju proti. Ti, kterych se to tyka, mi daji cocku i s traktorem a nejake omezovani je bude leda tak min bavit.

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: po listopad 20, 2006 21:57
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
OLSA Mirek
Site Admin




Založen: 24. 08. 2005
Příspěvky: 552
Bydliště: ZLÍN

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Tak sem si to pročetl a nechápu jednu zásadní věc,

z vysvětlení které sem si přečetl vyplívá že špéra má mapu podle které se za jízdy mění svornost za pomoci řídící jednotky a ty mapy se nastavují klíčem na hydraulice Rolling Eyes heh ... prosím než sem něco písnete tak o tom popřemýšlejte ...

Každý dif který obsahuje mapu .. tudíž mění dynamicky svornosti za jízdy díky řídící jednotce za pomoci hydrauliky je dif aktivní.

Pokud vím tak mechanický dif není elektronicky řízený tudíž nemůže mít mapu Idea

Špéra žádnou mapu nemá ... tudíž je to konstantní nastavená hodnota, která se aktivuje (zamkne) při rozdílném otáčení kol.
Zde se nastavuje tlak na který se dif zavře a reakční doba zamčení (úhel pod kterým do sebe oba kusy zapadají), která se dá nastavit, ale pouze výměnou protikusu. Proto se taky v reálu např. při nastavování předního difu musí sundat skříň ( http://www.ewrc.cz/2006/show.asp?clanek=2244)
právě proto že se musí měnit těleso protikusu. Pro upřesnění: dá se měnit předpětí za pomoci podložek ale zase se musí rozebrat a složit.

Ale rád se poučím pokud je tomu jinak.
Příspěvek Zaslal: út listopad 21, 2006 9:57
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
OLSA Mirek
Site Admin




Založen: 24. 08. 2005
Příspěvky: 552
Bydliště: ZLÍN

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

M.B.: Aktivní dif mění svornosti diferencialů neustále během jízdy pomocí řidící jednotky a hydrauliky a to v zavislosti na prokluzu, zatočení a i při každém brzdění. Nema nic společného s mapami!!!!

Jestli nemá nic společného s mapami .. podle čeho řídící jednotka ví kolik a kde změnit ? Idea

M.B.: Pasiv se nastaví v servisu a během rz se hodnoty nemění tak jako v RBR.

Aha takže v RBR řídící jednotka nehledá v mapě nejvyšší hodnotu při dané poloze osy (plyn, brzda, rychlost) a tu nepoužije protože jak píšeš že se hodnoty nemění Question
Příspěvek Zaslal: út listopad 21, 2006 10:21
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MIKL Tomas





Založen: 11. 04. 2005
Příspěvky: 820
Bydliště: Malenovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Ok, takže proč když má auto aktivní diferenciál máš v autě nahraných 9 programů a ty za jízdy můžeš měnit. Můžeš v RBR měnit za jízdy třeba jen dva programy což dělá pak aktivní diferenciál???

Důvod špéry na max 600 je jaký???

_________________
Team manager HSF rally team
Příspěvek Zaslal: út listopad 21, 2006 11:04
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 1 z 9

 
Přejdi na:  



Czech translation by Azu
 
  Based on CanverRed theme