Právě je út leden 28, 2025 3:46
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Jste pro zavedení jednotných fyzik? |
Ano, jsem pro jednotné fyziky. |
|
87% |
[ 449 ] |
Ne, jsem pro více fyzik. |
|
12% |
[ 62 ] |
|
Celkem hlasů : 511 |
|
Autor |
Zpráva |
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
OK, tady by to jednoznačně chtělo sehnat skutečnou reálnou křivku momentu, abysme věděli jaký by zhruba měla tvar. S tím začátkem asi máš pravdu nicméně viděl jsem jedinou křivku turbo motoru a to je právě ten P 207 1.6 Turbo na autosportu nebo kde. A ten má náběh momentu celkem okamžitý.
A pokud je Ruedova křivka správná, tak si tedy ujasněme její přesné hodnoty a případně, jak je stanovit.
Dnes už končím, v průběhu dne tady budu na ICQ, tak zkus někdy jít online abysme zkusili k něčemu dojít. |
|
|
Zaslal: st únor 21, 2007 21:58 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Dobra. Pokusim se s tim ICQ neco udelat. Krivka civilniho turbomotoru je jina nez zavodniho ze dvou duvodu
1/ Je delana s durazem na uzivatelsky prijemny chod motoru - konstantni moment = konstantni dosazitelne zrychleni, velke vykyvy momentu jsou neprijemne (typicky turbokopanec u TDI pri nastupu turba). V zavodnim aute Ti je pohodli nekde
2/ Civilni auta nemaji restriktor. Kdyz zvysujes otacky, tak za normalnich okolnosti projde motorem umerne vic vzduchu (pocet zdvihu ventilu za sekundu se zvysuje). S restriktorem ale od urciteho momentu neni kde vzduch brat
Krivku momentu zavodniho auta se pokusim najit, ale nic neslibuju, to neni jen tak... |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: st únor 21, 2007 22:02 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Na BH Motorsports v diskuzi se objevily názory, že křivka turba je víceméně naše vymyšlená věc, že RBR to počítá skutečně z přivedeného vzduchu a vzduchu odvedeného atd atd. - to už je i na mně moc a z ničeho to počítat nejde.
Nicméně pokud uvažujeme restriktor, tak je třeba také zjistit, jakým způsobem funguje a potom, zda jej nějak RBR počítá. Osobně se domnívám, že ne. Pouze je tomu třeba přizpůsobit VE.
Další diskuze zítra pls - na ICQ jsem celý den. Jinak popř. mail j.pancocha@tiscali.cz nebo j.pancocha@avonet.cz
(Celou dobu co jsme fyziky motoru vymýšleli jsem chtěl, abych to nemusel dělat sám a aby se někdo se mnou o poznatky podělil. Jsem rád že se tak děje aspoň teď) |
|
|
Zaslal: st únor 21, 2007 22:14 |
|
Návrat nahoru |
|
|
NEMEC Michal
Založen: 03. 03. 2005 Příspěvky: 912 Bydliště: Praha
|
Předmět: |
|
|
Tak jestli RBR skutecne pocita privod vzduchu tak nemuze bejt problem vypocitat tlak turbak kdyz mate max prumer restriktoru (tusim 32mm) a maximalni pruchodnost vzduchu(takhle se to urcite nejmenuje ale asi to bude v tabulkach )a z toho musi jit vypocitat tlak, a tim padem je jasne ze nebude krivka tlaku turba konstatni. |
|
_________________ mikeee, Subaru WRT
Vitez - RBR MCR Rally 05/06; 12h,24h Daytona(09,11); 12h Sebring(09,11); 24h LeMans(09) ; Druhej - 24h Nürburgring(09) |
Zaslal: st únor 21, 2007 22:23 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KOLECKAR Tomas
Založen: 26. 03. 2005 Příspěvky: 89 Bydliště: Slušovice
|
Předmět: |
|
|
Pokud vím tak restriktor má jedinou funkci a to,že snižuje průměr výstupu turba z asi 50mm (seriové auto) na 32mm (závodní auto) a tím omezuje množství vzduchu přiváděného do sání motoru a následně výkon motoru.Je to v podstatě hliníkový kužel vsazený do turba.Pokud by tam nebyl tak má závodní auto o mnoho koní víc než povolují pravidla.
Ono v podstatě seriová evo9 má skoro stejný výkon jako závodní.Zásadní rozdíl je v průběhu motoru,který se upravuje pomocí řídící jednotky,nastavením max.plnícího tlaku turba a použitím systému ALS, který se snaží udržet konstantní max.plnící tlak turba při různých otáčkách.Navíc se řídící jednotka nastavuje na každý druh benzínu zvlášť podle oktanového čísla a dokonce i podle výrobce.
Myslím si ,že tyhle skutečnosti RBR vůbec nebere a bude tudíž podle mého názoru velmi obtížné říct která fyzika je reálná!! A jestli je vůbec možné toho dosáhnout.???Nebylo by lepší průběh optimalizovat podle možností hry?
Mi Osobně je jedno jestli jezdím s autem,které má podle jednoho výpočtu 287 HP a podle druhého 304.Chci abych si tu jízdu užíval a né naskládat na 50 metrech 5 kvaltů a jedem. Proč se neudělá 5 průběhů a nepustí se mezi testery(ale můsí být spolehlivý né jak ti minule),kteří jednotlivé anonymní fyziky zhodnotí??Půl roku studujete grafy o kterých ani nevíte jestli jsou správně!!!
To je můj názor |
Naposledy upravil KOLECKAR Tomas dne čt únor 22, 2007 0:45, celkově upraveno 1 krát
|
_________________ #47 Schumi
www.hsfrt.ic.cz |
Zaslal: čt únor 22, 2007 0:10 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Tohle bych na chvili zarazil. Jde o to, ze restriktor vyrazne zmeni tvar krivky krouticiho momentu vuci autu bez nej. Z ostatnich hledisek ho neni potreba resit. Kazdopadne se pracuje na ziskani realnych dat, ktera stoprocentne mit budu |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: čt únor 22, 2007 0:22 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Mam prvni realny graf - Mitsubishi Lancer Evo 9 N4. V brzke dobe budu mit dalsi.
Maximalni kroutici moment je tam 533,6 Nm pri 3250 rpm a maximaalni vykon 283,4 Hp pri 3950 rpm.
Az toho budu mit vic, tak to nejak zpracuju, kazdopadne je to naskenovany vystup z brzdy. |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: čt únor 22, 2007 11:42 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Byl bys tak hodný a zaslal mi to na j.pancocha@avonet.cz popř. se ozval na ICQ. Opravdu bych to rád viděl. Ještě by se ale hodil průběh u WRC kde je omezovač. Jinak tyto dvě skupiny těžko odlišíme. A ideálně by to chtělo průběh z nějakého defaultního auta, tj. P206, Subaru 03 atd. |
|
|
Zaslal: čt únor 22, 2007 12:35 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Takze toto je Evo 9 skupiny N4. Majitele auta nebudu prozrazovat, ale neni z Ceske Republiky a se sdilenim grafu souhlasil.
|
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: čt únor 22, 2007 13:16 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KOLECKAR Tomas
Založen: 26. 03. 2005 Příspěvky: 89 Bydliště: Slušovice
|
Předmět: |
|
|
Taky se mi podařilo sehnat nějaké udaje o průběhu evo9 a musím říct,že se liší v tvaru křivky v rozsahu otáček 3500-5500.Podle mých informací křivka kroutícího momentu v tomto rozsahu otáček klesá pozvolna zhruba o 10-15% max.A co se týká křivky tlaku turba ta dosahuje max.hodnot zhruba ve stejném místě (3500 ot.) jako je max.kroutící moment. Max.hodnota absolutního tlaku je asi 2.4 a od 3500 začne tlak pozvolna klesat.
Tolik informace z mých zdrojů.Nevím jestli to k něčemu bude ale snad jj. |
|
_________________ #47 Schumi
www.hsfrt.ic.cz |
Zaslal: čt únor 22, 2007 20:59 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Tyto informace jsou rozhodně zajímavé. Ideálně je ale potřeba vědět celý průběh. Takto slovně popsaný moc nestačí... je třeba vědět hodnoty po celém průběhu po cca 650 RPM. Kdyby toto šlo napsat (moment a výkon) tak by to bylo ideální.
Pokud tomu rozumím dobře, v bodě max. momentu by bez turba byl moment max. torque /2.4 ???
Křivku turba by bylo dobré taky vědět. Aspoň bychom ji mohli porovnat s Ruedovou. |
|
|
Zaslal: čt únor 22, 2007 21:33 |
|
Návrat nahoru |
|
|
HRBACEK Michal
Založen: 20. 01. 2006 Příspěvky: 4 Bydliště: Zlín
|
Předmět: Hrbáček Michal |
|
|
Pánové nechci se vám tady do toho míchat,ale mám informace,že výkony a tudíž i hodnoty o které se tady dohadujete se liší od použitých řídících jednotek a zminovaného benzínu. Tak si myslím že je zbytečné se tu dohadovat jestli někdo nabrzdil na N4 285,260 nebo 300hp a vycházejte s dat vydaných továrnou. |
|
|
Zaslal: čt únor 22, 2007 23:37 |
|
Návrat nahoru |
|
|
VACULIK Jaroslav
Založen: 16. 01. 2006 Příspěvky: 37 Bydliště: Zlín
|
Předmět: Dotaz na Jardu Pančochu |
|
|
Jardo chci se jen zeptat jestli je reálné že ty fyziky budou hotové do spuštění pluginu ? Aby se nestalo že bude plugin a nebude jak jezdit.Nebo jestli se dá povolit nějaká dočasná fyzika kterou by potom nahradily ty nové a snad konečně definitivní a ta dočasná by se zakázala aby měli všichni stejnou.Nebo už to potom nejde odstranit a bylo by jich zase víc ? |
|
|
Zaslal: pá únor 23, 2007 1:30 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
To Vaculík: Bohužel nevím, zda ty fyziky budou hotové. Já osobně měl za to, že to Mirek Olša má hotové už někdy před vánocema. Zjistil jsem ale že to tak není, sem se do toho zapojil a je to tak zapeklité, že na tu otázku odpovědět neumím. Pokud by se někdo dokázal spojit se Swedish SimRacers Foundation Community, kteří podle zprávy na BH koupili kód hry od Warthogu a zjistil opravdu přesně jak RBR počítá fyziku, tak jsme schopní udělat fyziky raz dva a naprosto správně.
V to ovšem doufat nemůžem a proto se to snažíme zjistit nějak jinak. Jednak to trvá a jednak to asi bude vždycky odhad, nakolik budeme přesní. Je tedy možné, že uděláme fyziku tak dobrou jak jen můžeme. Pokud ale přijdeme na to, že má muchy (tak jako teď na to přišel u motoru Mirek Fric), tak to budem muset opravit. Takže čím déle to budeme vymýšlet testovat atd. tím je větší šance že se již nebude měnit nic.
Je celkem jasné, že pokud fyziky nachystané nebudou, tak se pojedou stávající, ale to je spíše otázka na Wallyho, kterého pořád bombarduju požadavkem na pořádek ve fyzikách (sám nevím, kde všechny současné stáhnout), ale bez úspěchu.
To Hrbacek Michal Já bych se opravdu rád nedohadoval, pokud bysme ty tovární údaje měli a já je teda nemám. Jestli ty jo, nebo je můžeš zajistit, budeme velice rádi. |
|
|
Zaslal: pá únor 23, 2007 8:20 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Graf z motorové brzdy pro Evo 9
Trochu jsem si ten graf propočítával a rád bych, aby někdo vysvětlil, jak je možné, že zde nefunguje přesně vzorec z fyziky a to že P [HP] = RPM x Torque / 7121 ?
Např. pro max. výkon 283 HP, je moment asi 465 N.m.
Pokud použijeme koeficient 7121, tak je to pouze 261 HP a pokud bychom použili náš původní koef. pro RBR 8740, tak je to pouze 213 HP a to už je pořádný rozdíl.
Rád bych, kdyby sem někdo, kdo rozumí fyzice líp než já zdůvodnil, proč u grafu vychází koeficient na cca 6621 |
|
|
Zaslal: pá únor 23, 2007 9:48 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|
|
|
Based on CanverRed theme |
|
|