Právě je po leden 13, 2025 0:51
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
POKORNY Lubomir
Založen: 12. 01. 2008 Příspěvky: 105
|
Předmět: manual |
|
|
Zdravím, neměl by někdo manuál na RBR v pdf v češtině? Mám ho jen anglicky....pokud by byl někdo tak moc hodný a mohl by mi ho poslat na adresu: lub.pokorny@seznam.cz Děkuji moc |
|
|
Zaslal: st leden 16, 2008 21:29 |
|
Návrat nahoru |
|
|
SPERGL Martin
Založen: 03. 08. 2007 Příspěvky: 230
|
Předmět: |
|
|
Posílám |
|
|
Zaslal: st leden 16, 2008 21:54 |
|
Návrat nahoru |
|
|
RAFAJ David
Založen: 04. 07. 2007 Příspěvky: 64 Bydliště: Lázy 11(VS)
|
Předmět: Re: Vašek |
|
|
Jo jo souhlas, sběh předích kol drží auto v přímém směru. Vnitřní kolo by mělo točit větší úhel, což se vyšší sbíhavostí ruší a vnější kolo ztrácí trakci. |
|
|
Zaslal: út březen 11, 2008 22:12 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Hoši dejte bacha na to, že v RBR je to pěkně blbě udělané. Sbíhavost kol je v setupu popisování zápornou hodnotou.
Tzn. v českém RBR je napsáno Sběh např -0,2 stupně což je sbíhavost. Naopak kladná hodnota je rozbíhavost. (takže správně by tam mělo být napsáno rozběh) |
|
|
Zaslal: st březen 12, 2008 15:43 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KUNCL Karel
Založen: 13. 05. 2006 Příspěvky: 552 Bydliště: České Budějovice
|
Předmět: |
|
|
skutečně je to tak, jak píše Jarda. Kdo nevěří, nastavte si jeden setup na maximální hodnotu -, tedy sběhu a pouhým okem uvidíte že kola šmadají přední stranou k sobě. V manuálu je toto popsáno poměrně obecně, v další edici přibude snad i nákres a detailnější vysvětlení. |
|
_________________
http://www.rbrgt.cz/ |
Zaslal: st březen 12, 2008 17:36 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PETEREK Petr
Založen: 22. 12. 2006 Příspěvky: 89 Bydliště: Praha
|
Předmět: |
|
|
Hm tak to je hezký tak to já to mam na zadní nápravě rozbíhaví o 0,8mm. U odklonu je to doufam správně? |
|
_________________ vodonoš týmu REVO eTeam Klatovy |
Zaslal: st březen 12, 2008 18:40 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BRUHA Vaclav
Založen: 01. 12. 2006 Příspěvky: 148
|
Předmět: |
|
|
laicky by to melo vypadat takhle predni (smer jizdy nahoru) /-\ a takhle zadni \-/. Ja pouzivam na predek cca -0,3 max a na zadek kolem 0,1. Trochu jsem si dovolil poupravit karlosovo kucharku o svoje komenty, jestli chcete, upnu ji nekam na download. Je tam par nelogicnosti, na ktery nikdo nereagoval (psal jsem o tom o stranku pred tim). V teamu jsou s mejma setama celkem spokojeny a to si je delam po vzoru okruhovych zavodu. V rbr se defalutne pouziva na obou napravach sbeh, s cimz fakt nesouhlasim a auto se chova trochu hur |
|
_________________ Proč vzhlížet k světlým zítřkům, když vždy když se probudím je dnes?
- Murphy |
Zaslal: st březen 12, 2008 18:44 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Vašku se sběhem nemohu souhlasit. Je samozřejmě třeba rozlišit 4WD a 2WD. I ve skutečnosti pokud jsem dobře informován (Kresta), se používají sběhy. Jde o to, že pokud nastavíš rozbíhavost na zadním kole, tak toto nastavení pomáhá zatáčet (a pak se s tím v zatáčkách jezdí opravdu dobře), ale na rovinkách to je destabilizující prvek. Proto já volím na zadní nápravě první možnou hodnotu sběhu a tím dosáhnu mírné stabilizace. Pokud je horší povrch, led a tak, tak dávám trochu víc.
Bohužel ještě nebyl čas projít kompletní setup s Romanem Krestou, snad si někdy oba uděláme čas si na to sednout. Je totiž hrozně těžké ladit setupy v RBR jen podle pocitu, něco je třeba znát teoreticky. Já třeba pořád nerozumím principu ladění tlumičů (i po konzultacích s Karlosem). Proto se třeba těším na TR sraz, že to řádně proberem. |
|
|
Zaslal: st březen 12, 2008 19:19 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Jardo, opravdu se používá i rozbíhavost na zadku. Např. Fast Freddy na Polu jezdil nulu vpředu a 2 milimetry rozbíhavost vzadu |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: st březen 12, 2008 19:39 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
No, bez ohledu na Karlův manuál, který je velice pěkný si myslím, že bysme sem mohli sepsat nějaké ty teoretické poznatky.
Odklon a závlek je správně, mínus jsou rozčapené kola a + by měl být závlek vzpěry směrem dozadu. Mínusovým sběhem je ve hře označen ve skutečnosti sběh a plus je rozbíhavost (zřejmě chyba v překladu, nevím zda je to jinak v anglické verzi).
No a mně by osobně zajímalo, jak přesně fungují tlumiče, tzn:
Komprese - co přesně představuje a co se děje při jejím zmenšování a zvětšování
Zpětný ráz - opět totéž
Rychlá komprese - opět totéž
Znalcům děkuji předem za pokud možno co neobsáhlejší slohovku na toto téma (mimo jiné podle Maliny je to jedna z nejdůležitějších věcí při nastavení auta) |
|
|
Zaslal: st březen 12, 2008 19:41 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Mirku jo, tak jako obvykle máš lepší info - ono by to asi chtělo pak vysvětlit souvislosti, tzn. jak pak daný setup eliminuje to že zadek má pak tendenci zatáčet... |
|
|
Zaslal: st březen 12, 2008 19:42 |
|
Návrat nahoru |
|
|
RAFAJ David
Založen: 04. 07. 2007 Příspěvky: 64 Bydliště: Lázy 11(VS)
|
Předmět: |
|
|
Už se ví něco o tom tlaku v pneumatikách? Stoupá v RBR při zahřívání? Já sem těd zkoušel hoblovat na asf celkem nabušené, ale ani po cca 10min sem neshledal výrazný rozdíl v chování. |
|
|
Zaslal: čt březen 13, 2008 22:22 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KORAL Vaclav
Založen: 17. 09. 2005 Příspěvky: 1351 Bydliště: Prague
|
Předmět: |
|
|
Tak trocha suché teorie k tlumičům
Zavěšení na autě se skládá ze 2 základních částí - pružin a tlumičů. Základem všeho jsou pružiny – když najedete na hrb, pružina se smrští a pohltí část energie nárazu, při výjezdu z hrbu se pak naopak roztáhne a přitlačí kolo na silnici. K čemu je teda tlumič? Vtip je v tom, že když se auto houpe na pružině nahoru a dolů, špatně reague na řízení, protože se autu pohybuje těžiště. Ideální stav je, když se houpá co jen nejkratší čas – a právě tady nastupují tlumiče. Tlumič totiž nedělá nic jiného, než že klade odpor pružině při roztahování a smršťování. Místo toho, aby auto poskakovalo nahoru a dolů, rychle se uklidní a může vesele pokračovat k další díře
Nastavení tlumičů je v zásadě jednoduché. Základ jsou dvě hodnoty, které ukazují míru „brždění“ pružiny – bump (pro kompresi) a rebound (pro dekompresi). Obojí se v RBR udává v kN/m/s. Jinak rečeno, říká vám, že čím rychleji se pružina roztahuje/smršťuje, tím větší síla působí proti pohybu pružiny. Čím větší hodnotu nastavíte, tím pomaleji se pružina pohybuje. Větší hodnoty se používají na tvrdém povrchu jako je asfalt, měkčí na sněhu a šotolině. Pokud to s tvrdostí přeženete, auto „bruslí“ – tváří se jako by nemělo pružiny..
V RBR máte navíc ještě fast bump – to kvůli tomu, že při extrémně rychlé kompresi pružiny se hodí mít i vyšší tuhost tlumiče. Víc v tom není. Treshold (nebo jak se to tam jmenuje? píšu tohle v práci) vám říká, od jaké rychlosti komprese pružiny se použije hodnota z fast bump.
No, a poslední otázka: Jak to rozumně nastavit? Telemetrii v RBR nemáme, takže doporučuju vzít replay, zpomalit si ho a koukat na jednotlivá kola, jak pérují nahoru a dolů. Opakuju že ideální je pokud se kolo uklidní v co nejkratším čase. Ještě důležitá věc – všechny pružiny/tlumiče by měly pracovat zhruba stejně, jinak se vám bude auto navíc kolébat do strany.
Tož asi tak. Komentáře jsou vítány.
edit: prohodil jsem díru a hrb v prvním odstavci |
Naposledy upravil KORAL Vaclav dne pá březen 14, 2008 18:42, celkově upraveno 1 krát
|
_________________ Vašek Korál
Montek MotorSport
|
Zaslal: pá březen 14, 2008 15:05 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Tady by se patřila menší oprava - když najedete na díru, pružina se protáhne.
No a nyní nastupuje u tlumiče zpětný ráz či komprese ??? Podle mého asi logicky zpětný ráz a jak zase kolo s díry vyjede tak komprese ??
Ale děkuji Vašku, v zásadě jsi to myslím vysvětlil výborně. Snad se v bádání v této části posunu trochu dále. No a dále je asi dobré přečíst si podrobný LFS manuál.... |
|
|
Zaslal: pá březen 14, 2008 15:37 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KORAL Vaclav
Založen: 17. 09. 2005 Příspěvky: 1351 Bydliště: Prague
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|
|
|
Based on CanverRed theme |
|
|