Hlavn� strana    FORUM Obsah fóra Richard Burns Rally
  FAQ •  Hledat •  Seznam uživatelů •  Uživatelské skupiny •  Registrace •  Soukromé zprávy •  Přihlášení

Manuál pro nastavení auta
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
POKORNY Lubomir





Založen: 12. 01. 2008
Příspěvky: 105

Příspěvek Předmět: manual Odpovědět s citátem

Zdravím, neměl by někdo manuál na RBR v pdf v češtině? Mám ho jen anglicky....pokud by byl někdo tak moc hodný a mohl by mi ho poslat na adresu: lub.pokorny@seznam.cz Děkuji moc
Příspěvek Zaslal: st leden 16, 2008 21:29
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
SPERGL Martin





Založen: 03. 08. 2007
Příspěvky: 230

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Posílám Wink
Příspěvek Zaslal: st leden 16, 2008 21:54
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RAFAJ David





Založen: 04. 07. 2007
Příspěvky: 64
Bydliště: Lázy 11(VS)

Příspěvek Předmět: Re: Vašek Odpovědět s citátem

Jo jo souhlas, sběh předích kol drží auto v přímém směru. Vnitřní kolo by mělo točit větší úhel, což se vyšší sbíhavostí ruší a vnější kolo ztrácí trakci.
Příspěvek Zaslal: út březen 11, 2008 22:12
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Hoši dejte bacha na to, že v RBR je to pěkně blbě udělané. Sbíhavost kol je v setupu popisování zápornou hodnotou.

Tzn. v českém RBR je napsáno Sběh např -0,2 stupně což je sbíhavost. Naopak kladná hodnota je rozbíhavost. (takže správně by tam mělo být napsáno rozběh)
Příspěvek Zaslal: st březen 12, 2008 15:43
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
KUNCL Karel





Založen: 13. 05. 2006
Příspěvky: 552
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Idea skutečně je to tak, jak píše Jarda. Kdo nevěří, nastavte si jeden setup na maximální hodnotu -, tedy sběhu a pouhým okem uvidíte že kola šmadají přední stranou k sobě. V manuálu je toto popsáno poměrně obecně, v další edici přibude snad i nákres a detailnější vysvětlení.

_________________
Image

http://www.rbrgt.cz/
Příspěvek Zaslal: st březen 12, 2008 17:36
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
PETEREK Petr





Založen: 22. 12. 2006
Příspěvky: 89
Bydliště: Praha

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Hm tak to je hezký tak to já to mam na zadní nápravě rozbíhaví o 0,8mm. U odklonu je to doufam správně?

_________________
vodonoš týmu REVO eTeam Klatovy
Příspěvek Zaslal: st březen 12, 2008 18:40
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BRUHA Vaclav





Založen: 01. 12. 2006
Příspěvky: 148

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

laicky by to melo vypadat takhle predni (smer jizdy nahoru) /-\ a takhle zadni \-/. Ja pouzivam na predek cca -0,3 max a na zadek kolem 0,1. Trochu jsem si dovolil poupravit karlosovo kucharku o svoje komenty, jestli chcete, upnu ji nekam na download. Je tam par nelogicnosti, na ktery nikdo nereagoval (psal jsem o tom o stranku pred tim). V teamu jsou s mejma setama celkem spokojeny a to si je delam po vzoru okruhovych zavodu. V rbr se defalutne pouziva na obou napravach sbeh, s cimz fakt nesouhlasim a auto se chova trochu hur Exclamation

_________________
Proč vzhlížet k světlým zítřkům, když vždy když se probudím je dnes?
- Murphy
Příspěvek Zaslal: st březen 12, 2008 18:44
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Vašku se sběhem nemohu souhlasit. Je samozřejmě třeba rozlišit 4WD a 2WD. I ve skutečnosti pokud jsem dobře informován (Kresta), se používají sběhy. Jde o to, že pokud nastavíš rozbíhavost na zadním kole, tak toto nastavení pomáhá zatáčet (a pak se s tím v zatáčkách jezdí opravdu dobře), ale na rovinkách to je destabilizující prvek. Proto já volím na zadní nápravě první možnou hodnotu sběhu a tím dosáhnu mírné stabilizace. Pokud je horší povrch, led a tak, tak dávám trochu víc.

Bohužel ještě nebyl čas projít kompletní setup s Romanem Krestou, snad si někdy oba uděláme čas si na to sednout. Je totiž hrozně těžké ladit setupy v RBR jen podle pocitu, něco je třeba znát teoreticky. Já třeba pořád nerozumím principu ladění tlumičů (i po konzultacích s Karlosem). Proto se třeba těším na TR sraz, že to řádně proberem.
Příspěvek Zaslal: st březen 12, 2008 19:19
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jardo, opravdu se používá i rozbíhavost na zadku. Např. Fast Freddy na Polu jezdil nulu vpředu a 2 milimetry rozbíhavost vzadu Wink

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: st březen 12, 2008 19:39
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

No, bez ohledu na Karlův manuál, který je velice pěkný si myslím, že bysme sem mohli sepsat nějaké ty teoretické poznatky.

Odklon a závlek je správně, mínus jsou rozčapené kola a + by měl být závlek vzpěry směrem dozadu. Mínusovým sběhem je ve hře označen ve skutečnosti sběh a plus je rozbíhavost (zřejmě chyba v překladu, nevím zda je to jinak v anglické verzi).


No a mně by osobně zajímalo, jak přesně fungují tlumiče, tzn:

Komprese - co přesně představuje a co se děje při jejím zmenšování a zvětšování

Zpětný ráz - opět totéž

Rychlá komprese - opět totéž


Znalcům děkuji předem za pokud možno co neobsáhlejší slohovku na toto téma Very Happy (mimo jiné podle Maliny je to jedna z nejdůležitějších věcí při nastavení auta)
Příspěvek Zaslal: st březen 12, 2008 19:41
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Mirku jo, tak jako obvykle máš lepší info Very Happy - ono by to asi chtělo pak vysvětlit souvislosti, tzn. jak pak daný setup eliminuje to že zadek má pak tendenci zatáčet...
Příspěvek Zaslal: st březen 12, 2008 19:42
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
RAFAJ David





Založen: 04. 07. 2007
Příspěvky: 64
Bydliště: Lázy 11(VS)

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Už se ví něco o tom tlaku v pneumatikách? Stoupá v RBR při zahřívání? Já sem těd zkoušel hoblovat na asf celkem nabušené, ale ani po cca 10min sem neshledal výrazný rozdíl v chování.
Příspěvek Zaslal: čt březen 13, 2008 22:22
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
KORAL Vaclav





Založen: 17. 09. 2005
Příspěvky: 1351
Bydliště: Prague

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Tak trocha suché teorie k tlumičům Smile

Zavěšení na autě se skládá ze 2 základních částí - pružin a tlumičů. Základem všeho jsou pružiny – když najedete na hrb, pružina se smrští a pohltí část energie nárazu, při výjezdu z hrbu se pak naopak roztáhne a přitlačí kolo na silnici. K čemu je teda tlumič? Vtip je v tom, že když se auto houpe na pružině nahoru a dolů, špatně reague na řízení, protože se autu pohybuje těžiště. Ideální stav je, když se houpá co jen nejkratší čas – a právě tady nastupují tlumiče. Tlumič totiž nedělá nic jiného, než že klade odpor pružině při roztahování a smršťování. Místo toho, aby auto poskakovalo nahoru a dolů, rychle se uklidní a může vesele pokračovat k další díře Smile

Nastavení tlumičů je v zásadě jednoduché. Základ jsou dvě hodnoty, které ukazují míru „brždění“ pružiny – bump (pro kompresi) a rebound (pro dekompresi). Obojí se v RBR udává v kN/m/s. Jinak rečeno, říká vám, že čím rychleji se pružina roztahuje/smršťuje, tím větší síla působí proti pohybu pružiny. Čím větší hodnotu nastavíte, tím pomaleji se pružina pohybuje. Větší hodnoty se používají na tvrdém povrchu jako je asfalt, měkčí na sněhu a šotolině. Pokud to s tvrdostí přeženete, auto „bruslí“ – tváří se jako by nemělo pružiny..

V RBR máte navíc ještě fast bump – to kvůli tomu, že při extrémně rychlé kompresi pružiny se hodí mít i vyšší tuhost tlumiče. Víc v tom není. Treshold (nebo jak se to tam jmenuje? píšu tohle v práci) vám říká, od jaké rychlosti komprese pružiny se použije hodnota z fast bump.

No, a poslední otázka: Jak to rozumně nastavit? Telemetrii v RBR nemáme, takže doporučuju vzít replay, zpomalit si ho a koukat na jednotlivá kola, jak pérují nahoru a dolů. Opakuju že ideální je pokud se kolo uklidní v co nejkratším čase. Ještě důležitá věc – všechny pružiny/tlumiče by měly pracovat zhruba stejně, jinak se vám bude auto navíc kolébat do strany.

Tož asi tak. Komentáře jsou vítány.

edit: prohodil jsem díru a hrb v prvním odstavci


Naposledy upravil KORAL Vaclav dne pá březen 14, 2008 18:42, celkově upraveno 1 krát

_________________
Vašek Korál
Montek MotorSport

Image
Příspěvek Zaslal: pá březen 14, 2008 15:05
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Tady by se patřila menší oprava - když najedete na díru, pružina se protáhne.

No a nyní nastupuje u tlumiče zpětný ráz či komprese ??? Podle mého asi logicky zpětný ráz a jak zase kolo s díry vyjede tak komprese ??

Ale děkuji Vašku, v zásadě jsi to myslím vysvětlil výborně. Snad se v bádání v této části posunu trochu dále. No a dále je asi dobré přečíst si podrobný LFS manuál....
Příspěvek Zaslal: pá březen 14, 2008 15:37
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
KORAL Vaclav





Založen: 17. 09. 2005
Příspěvky: 1351
Bydliště: Prague

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Diky za upozorneni na hrb/diru, uz jsem to opravil Embarassed
Jinak LFS manual je opravdu zdroj cennych informaci - jestli vladnete anglictinou, prectete si tohle: http://en.lfsmanual.net/wiki/Advanced_Setup_Guide#Bump_.26_Rebound_Damping - jen pamatujte ze to co popisuji jsou okruhy Wink

_________________
Vašek Korál
Montek MotorSport

Image
Příspěvek Zaslal: pá březen 14, 2008 18:50
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Další
Strana 4 z 14

 
Přejdi na:  



Czech translation by Azu
 
  Based on CanverRed theme