Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
RYDYGR Miroslav
Založen: 18. 12. 2007 Příspěvky: 3
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Devilstorm
Založen: 02. 03. 2008 Příspěvky: 1 Bydliště: Čechtice
|
|
Návrat nahoru |
|
|
CERVENKA Filip
Založen: 09. 11. 2006 Příspěvky: 581 Bydliště: Zlínsko
|
Předmět: |
|
|
Chtěl bych vědět co všechno ovlivňuje tlousťka vzpěr, myslím dopad na chování auta (měnící sv. výšku vidím)? Nebo spíš jakou plní funkci? |
|
_________________ -> ANVEL Racing Team <- (Jednou lama navždy lama - Los Lamos)
G25 rulezz (už je to rukama, ne volantem) |
Zaslal: ne září 21, 2008 11:45 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Nemá to žádný jiný vliv. Prostě je to jen podložka. Tudíž to zvyšuje zmenšuje vzpěry (tzn. tlumič + pružina). Nic víc... |
|
|
Zaslal: ne září 21, 2008 19:47 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KUDLA Maros
Založen: 09. 07. 2006 Příspěvky: 249 Bydliště: Košice
|
Předmět: |
|
|
Ja by som sa chcel opytat aky vlpyv na riadenie ma zmena polohy uchytu tlmica resp. zmena uhlu zavleku... |
|
_________________
|
Zaslal: ne září 21, 2008 21:01 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Větší závlek = větší síla na centrování volantu (pokud není zapnuté automatické centrování) |
|
|
Zaslal: ne září 21, 2008 21:07 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Poloha vzpěry by také měla mít vliv na chování auta při brždění na nerovnostech. Ale po pravdě jsem to v RBR nějak nevypozoroval. |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: ne září 21, 2008 21:20 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Dá se to shrnou tak, používají se různé závleky, ale např z fotek posledních WRC a S2000 je vidět, že mají velmi významné závleky (plus je závlek dozadu, což je všude v RBR).
Např. Focus 06, Fábia WRC i S2000 mají odhadem takových skoro 10° (hádám podle fotek), což v RBR nastavit není možné. Ale já např. dávám všude závlek co největší a dále to neřeším. |
|
|
Zaslal: ne září 21, 2008 21:40 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BICA Martin
Založen: 11. 12. 2006 Příspěvky: 1264 Bydliště: České Budějovice
|
Předmět: |
|
|
Nepletete si náhodou závlek se záklonem rejdového čepu? Závlek se totiž nedá vyjádřit žádným číslem, ten buď je a nebo není a je to jev, který můžete vidět třeba u nákupního košíku, kdy kolečko se vleče za rejdovým čepem vždy podle směru jízdy. Kdežto záklon rejdového čepu je úhel položení rejdového čepu vzhledem ke kolmici vozovky. |
|
_________________
|
Zaslal: ne září 21, 2008 22:02 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Je možné, že tu máme nějakou neplechu v názvosloví. Závlek podle mne představuje úhel odklonu otáčení předního kola od kolmice k vozovce. Tzn. osa kolem které se otáčí. Ta je zhruba totožná se sklonem vzpěry. |
|
|
Zaslal: ne září 21, 2008 22:27 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BICA Martin
Založen: 11. 12. 2006 Příspěvky: 1264 Bydliště: České Budějovice
|
Předmět: |
|
|
No koukám, že máte. Narychlo jsem se to pokusil srozumitelně rozkreslit.
Závlek
Záklon (celou větou záklon rejdového čepu)
|
|
_________________
|
Zaslal: ne září 21, 2008 23:10 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
No, s tím malým rozdílem, že to většinou je přesně naopak. Tady máš závlek mínusový, v reálu se používá spíše plusový... |
|
|
Zaslal: po září 22, 2008 6:13 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Jinak také:
"Záklon rejdové osy τ a závlek je průmět úhlu mezi svislicí kola a rejdovou osou do roviny rovnoběžné s podélnou rovinou."
"Záklon rejdové osy τ a závlek je průmět úhlu mezi svislicí kola a rejdovou osou do roviny rovnoběžné s podélnou rovinou. Kladné hodnoty jsou uvažovány při rejdové ose skloněné vzad, tzv. záklon. Analogicky, je-li osa skloněna vpřed, hovoříme o předklonu.
Závlek je pak vzdálenost mezi středem styku pneumatiky a průsečíkem rejdové osy s rovinou vozovky, promítnutá do roviny rovnoběžné s podélnou rovinou vozidla. Závlek je kladný, je-li průsečík rejdové osy a roviny vozovky před středem styku pneumatiky s vozovkou. V opačném případě hovoříme o tzv. předvleku."
"Záklon rejdového čepu má na řízení stabilizační účinek a navrací kola do přímé polohy. Příliš velká hodnota záklonu ale způsobuje, spolu se zvýšením stabilizace kol, také zvýšení potřebné síly na volant (do řízení)."
Z toho plyne, že to co označujeme v RBR jako závlek je vlastně záklon |
|
|
Zaslal: po září 22, 2008 6:16 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BICA Martin
Založen: 11. 12. 2006 Příspěvky: 1264 Bydliště: České Budějovice
|
Předmět: |
|
|
PANCOCHA Jaroslav napsal: |
No, s tím malým rozdílem, že to většinou je přesně naopak. Tady máš závlek mínusový, v reálu se používá spíše plusový... |
Říkáš to v podstatě stejně jako já. Jen by mě zajímalo, co se používá podle tebe do plusu? Záklon? Tedy spíš předklon? Nebo co si myslel? |
|
_________________
|
Zaslal: po září 22, 2008 10:06 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
No, řeč je vždycky o záklonu. A jestli máme pořád plusové hodnoty, tak máme záklon. Jinak by byl předklon. |
|
|
Zaslal: po září 22, 2008 10:16 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|