Hlavn� strana    FORUM Obsah fóra Richard Burns Rally
  FAQ •  Hledat •  Seznam uživatelů •  Uživatelské skupiny •  Registrace •  Soukromé zprávy •  Přihlášení

Manuál pro nastavení auta
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
RYDYGR Miroslav





Založen: 18. 12. 2007
Příspěvky: 3

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Když už je řeč o tom LFS tak zde je něco pro ty, kdo angličtinou tak moc nevládnou. Opět je to pro okruhy. http://www.czechlfs.net/showpage.php?name=JakNastavitAuto
Příspěvek Zaslal: pá březen 14, 2008 23:21
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Devilstorm





Založen: 02. 03. 2008
Příspěvky: 1
Bydliště: Čechtice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

No nemusíte umět ovládat angličtinu. On je ten manuál totiž díky české LFS komunitě i přeložen. Viz tady:
http://cz.lfsmanual.net/wiki/Hlavn%C3%AD_strana

pokročilejší nastavení vozu- ...
Příspěvek Zaslal: pá květen 30, 2008 21:27
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
CERVENKA Filip





Založen: 09. 11. 2006
Příspěvky: 581
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Chtěl bych vědět co všechno ovlivňuje tlousťka vzpěr, myslím dopad na chování auta (měnící sv. výšku vidím)? Nebo spíš jakou plní funkci?

_________________
-> ANVEL Racing Team <- (Jednou lama navždy lama - Los Lamos)
G25 rulezz (už je to rukama, ne volantem)
Příspěvek Zaslal: ne září 21, 2008 11:45
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Nemá to žádný jiný vliv. Prostě je to jen podložka. Tudíž to zvyšuje zmenšuje vzpěry (tzn. tlumič + pružina). Nic víc...
Příspěvek Zaslal: ne září 21, 2008 19:47
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
KUDLA Maros





Založen: 09. 07. 2006
Příspěvky: 249
Bydliště: Košice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Ja by som sa chcel opytat aky vlpyv na riadenie ma zmena polohy uchytu tlmica resp. zmena uhlu zavleku... Embarassed

_________________
Image
Příspěvek Zaslal: ne září 21, 2008 21:01
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Větší závlek = větší síla na centrování volantu (pokud není zapnuté automatické centrování)
Příspěvek Zaslal: ne září 21, 2008 21:07
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
FRIC Miroslav





Založen: 09. 01. 2006
Příspěvky: 2915

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Poloha vzpěry by také měla mít vliv na chování auta při brždění na nerovnostech. Ale po pravdě jsem to v RBR nějak nevypozoroval.

_________________
Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky

Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks
Příspěvek Zaslal: ne září 21, 2008 21:20
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Dá se to shrnou tak, používají se různé závleky, ale např z fotek posledních WRC a S2000 je vidět, že mají velmi významné závleky (plus je závlek dozadu, což je všude v RBR).

Např. Focus 06, Fábia WRC i S2000 mají odhadem takových skoro 10° (hádám podle fotek), což v RBR nastavit není možné. Ale já např. dávám všude závlek co největší a dále to neřeším.
Příspěvek Zaslal: ne září 21, 2008 21:40
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
BICA Martin





Založen: 11. 12. 2006
Příspěvky: 1264
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Nepletete si náhodou závlek se záklonem rejdového čepu? Závlek se totiž nedá vyjádřit žádným číslem, ten buď je a nebo není a je to jev, který můžete vidět třeba u nákupního košíku, kdy kolečko se vleče za rejdovým čepem vždy podle směru jízdy. Kdežto záklon rejdového čepu je úhel položení rejdového čepu vzhledem ke kolmici vozovky.

_________________
ImageImageImage
Příspěvek Zaslal: ne září 21, 2008 22:02
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Je možné, že tu máme nějakou neplechu v názvosloví. Závlek podle mne představuje úhel odklonu otáčení předního kola od kolmice k vozovce. Tzn. osa kolem které se otáčí. Ta je zhruba totožná se sklonem vzpěry.
Příspěvek Zaslal: ne září 21, 2008 22:27
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
BICA Martin





Založen: 11. 12. 2006
Příspěvky: 1264
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

No koukám, že máte. Narychlo jsem se to pokusil srozumitelně rozkreslit.

Závlek

ImageImage
Záklon (celou větou záklon rejdového čepu)

ImageImage

_________________
ImageImageImage
Příspěvek Zaslal: ne září 21, 2008 23:10
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

No, s tím malým rozdílem, že to většinou je přesně naopak. Tady máš závlek mínusový, v reálu se používá spíše plusový...
Příspěvek Zaslal: po září 22, 2008 6:13
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jinak také:

"Záklon rejdové osy τ a závlek je průmět úhlu mezi svislicí kola a rejdovou osou do roviny rovnoběžné s podélnou rovinou."

Image

"Záklon rejdové osy τ a závlek je průmět úhlu mezi svislicí kola a rejdovou osou do roviny rovnoběžné s podélnou rovinou. Kladné hodnoty jsou uvažovány při rejdové ose skloněné vzad, tzv. záklon. Analogicky, je-li osa skloněna vpřed, hovoříme o předklonu.
Závlek je pak vzdálenost mezi středem styku pneumatiky a průsečíkem rejdové osy s rovinou vozovky, promítnutá do roviny rovnoběžné s podélnou rovinou vozidla. Závlek je kladný, je-li průsečík rejdové osy a roviny vozovky před středem styku pneumatiky s vozovkou. V opačném případě hovoříme o tzv. předvleku."

"Záklon rejdového čepu má na řízení stabilizační účinek a navrací kola do přímé polohy. Příliš velká hodnota záklonu ale způsobuje, spolu se zvýšením stabilizace kol, také zvýšení potřebné síly na volant (do řízení)."

Z toho plyne, že to co označujeme v RBR jako závlek je vlastně záklon Idea
Příspěvek Zaslal: po září 22, 2008 6:16
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
BICA Martin





Založen: 11. 12. 2006
Příspěvky: 1264
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

PANCOCHA Jaroslav napsal:
No, s tím malým rozdílem, že to většinou je přesně naopak. Tady máš závlek mínusový, v reálu se používá spíše plusový...


Říkáš to v podstatě stejně jako já. Jen by mě zajímalo, co se používá podle tebe do plusu? Záklon? Tedy spíš předklon? Nebo co si myslel?

_________________
ImageImageImage
Příspěvek Zaslal: po září 22, 2008 10:06
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PANCOCHA Jaroslav





Založen: 02. 09. 2005
Příspěvky: 1455
Bydliště: Luhačovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

No, řeč je vždycky o záklonu. A jestli máme pořád plusové hodnoty, tak máme záklon. Jinak by byl předklon.
Příspěvek Zaslal: po září 22, 2008 10:16
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Další
Strana 5 z 14

 
Přejdi na:  



Czech translation by Azu
 
  Based on CanverRed theme