Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
SOUREK Vaclav
Založen: 06. 11. 2005 Příspěvky: 249 Bydliště: Rožmitál pod Třemš.
|
Předmět: |
|
|
Vrstevnice jsem používal z map na stránkách Katastrálního úřadu. Jsou tam po 2,5m, což už je přesné dost. Samozřejmě, že profil tratě a jemnější převýšení se musí udělat z onboardu.
Jinak loft se mi fakt zalíbil. Na poskládaných čtvercích map v maxu mám označené přesné umístění vrcholů horizontů a proláklin (podle onboardu), abych se při úpravách profilu nesekl. V jednom okně mám puštěný onboard s komentovaným tvarem tratě (díky Karle Kuncle ) a v druhém mám max. Cca po 10ti metrech přidávám profily tratě a koriguju jemně výškově podle onboardu a podle vyznačených vrcholů.
Na to, jak je Semetín náročný na změny profilů tratě a na horizonty, jde to fakt pěkně od ruky. Díky Miro za tip . |
|
_________________ www.hsfrt.ic.cz
ZÁDÍ VPŘED !!! |
Zaslal: ne listopad 22, 2009 16:07 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CERVENKA Filip
Založen: 09. 11. 2006 Příspěvky: 581 Bydliště: Zlínsko
|
Předmět: |
|
|
To už děláš vrstevnice?? Sakra odbivuju takové tempo... |
|
_________________ -> ANVEL Racing Team <- (Jednou lama navždy lama - Los Lamos)
G25 rulezz (už je to rukama, ne volantem) |
Zaslal: ne listopad 22, 2009 19:15 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KUREK Miro
Založen: 28. 01. 2008 Příspěvky: 464
|
Předmět: |
|
|
Vašku tvoja práca je doslova hodinárska. Nech nám dobré veci pomáhajú pri tvorbe tratí.
Trocha som chcel tými návodmi ozrejmiť novým tvorcom, čo to obnáša a hlavne zjednodušiť a zrýchliť prácu pri tvorbe trate. A že som použil Google earth - nič jednoduchšie som zatiaľ nenašiel. Ak máš onboad z nejakej rally, tak sa to dá postupne doladiť.
Keby som ešte našiel nástroj do maxu, aký sa používa v Cineme 4D a to SplinePatch. To by boli terény s vrstevnicami za minútku. V maxe ešte stále blúdim
P.S.: Nové linky na videonávody č. 4 a 5 s jednoduchým popisom
http://uloz.to/3139960/gps-loft-edit-teren-popis-1.swf
http://uloz.to/3139959/gps-loft-edit-teren-popis-2.swf |
|
|
Zaslal: po listopad 23, 2009 14:03 |
|
Návrat nahoru |
|
|
HONZALEK Vratislav
Založen: 10. 11. 2005 Příspěvky: 357 Bydliště: Borová u Poličky,casteji Praha
|
Předmět: |
|
|
Tak jako v maxu je primo funkce terrain. Kdyz mas vrstevnice,tak ti je rovnou pospojuje v plochu. Problem ale je, ze to vytvari silne chaotickou trojuhelnikovou sit, takze to muze slouzit pouze jako poklad pro tvarovani terenu. Mozna by na teren sla promitnou cesta ve 2D a ziskat tim 3D cestu, ted ale nevim,jestli v maxu je neco jako promitani. V novejsich maxech mohlo i neco pribyt. |
|
_________________ Sometimes steering wheel, sometimes keyboard,but almost equal speed ;)HSF (Subaru WRT in the past) , The Mask |
Zaslal: po listopad 23, 2009 14:33 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KUREK Miro
Založen: 28. 01. 2008 Příspěvky: 464
|
Předmět: |
|
|
Ten terén v maxe je otrasný. To je riadny chaos. O tom viem, len či nie je nejaký script alebo pluginy, čo by tie vrstevnice naraz spojil a urobil korektnú štvorcovú alebo trojuholníkovú sieť. Je aj možnosť použiť aj LOFT, to som vyskúšal, len to musím robiť po každej vrstevnici s pridaním ešte krivky medzi vrstevnicami. A ešte možnosť prekonvertovať krivky na NURBS a potom cez 2 rail surfaces medzi dvoma vrstevnicami , tiež s pomocnou krivkou.
EDIT : Asi najjednoduchšie je to cez cross section priamo v maxe. Musíš všetky krivky ( vrstevnice ) spojiť cez Attach do jedného celku. Potom vyberieš cez Modifier list príkaz Cross section a okamžite je vtvorená prvotná sieť. Potom cez Modifier list vyberieš surfaces, prekonvertuješ na editable poly a je hotovo. Ešte vyhladiť cez Smooth. Jediná podmienka správnej siete je, že musia mať krivky (vrstevnice) rovnaký počet bodov (vertexov). |
|
|
Zaslal: po listopad 23, 2009 15:43 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KUREK Miro
Založen: 28. 01. 2008 Příspěvky: 464
|
Předmět: |
|
|
Vráťa, ty si mi napovedal, ako to vlastne z toho tzv. terénu dorobiť. Jasne že existuje "promítaní" na objekt. Ja som takto skúšal robiť prvé trate.Príkaz sa vola Wrap a aktivuješ ho cez Compound objects a Conform.
Na ten chaotický terén vlastne cez WRAP nabalíš plochu z polygonálnou správnou sieťou . Plocha sa nabalí na pôvodný terén. Ten vymažeš a ostane pekná štvorcová polygonálna sieť. A to už vyzerá super.
http://img695.imageshack.us/img695/2621/pvodntern.jpg
http://img246.imageshack.us/img246/6637/novtern.jpg |
|
|
Zaslal: út listopad 24, 2009 19:32 |
|
Návrat nahoru |
|
|
HONZALEK Vratislav
Založen: 10. 11. 2005 Příspěvky: 357 Bydliště: Borová u Poličky,casteji Praha
|
Předmět: |
|
|
Dobry vyzkum Miro;) To by se dalo i pouzit. |
|
_________________ Sometimes steering wheel, sometimes keyboard,but almost equal speed ;)HSF (Subaru WRT in the past) , The Mask |
Zaslal: út listopad 24, 2009 19:50 |
|
Návrat nahoru |
|
|
SOUREK Vaclav
Založen: 06. 11. 2005 Příspěvky: 249 Bydliště: Rožmitál pod Třemš.
|
Předmět: |
|
|
Nejdřív k Mirovu tutorialu: u loftu se mi osvědčilo zkopírovat si ještě jednu tvořící spline do výšky úrovně onboardové kamery a pak v perspektivním pohledu najíždět do této výšky a editovat profily tratě výškově přímo v tomhle pohledu (přes spline edit) tak, jak jsou vidět na onboardu. Je potřeba správně nastavit perspektivu zobrazení v Customize/viewport configuration , aby byla stejná jako na kameře, kterou byl onboard pořízen (perspective user view = cca 60).
Dále pro mapování jsem s úspěchem použil způsob, při kterém můžu použít stávající textury (TrackTexturePlateOpaque) bez potřeby zbytečně zvyšovat objem textur. Namapuji několik asi 20m úseků klasicky přes Unvrap UVW , uložím si jejich UVs a pak už jen přiřazuji dalším stejně velkým úsekům tyhle schemata. |
|
_________________ www.hsfrt.ic.cz
ZÁDÍ VPŘED !!! |
Zaslal: st listopad 25, 2009 13:27 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KUREK Miro
Založen: 28. 01. 2008 Příspěvky: 464
|
Předmět: |
|
|
Vašku presne ako píšeš. Tú kameru na krivku som pozabudol v tom návode. Inak by to ani nešlo presnejšie korigovať podľa onboardu. Dík za vysvetlenie. |
|
|
Zaslal: st listopad 25, 2009 14:04 |
|
Návrat nahoru |
|
|
SOUREK Vaclav
Založen: 06. 11. 2005 Příspěvky: 249 Bydliště: Rožmitál pod Třemš.
|
Předmět: |
|
|
Vytvoření terénu přes terrain a conform je perfektní. Jenom bych ještě doplnil aplikovat na terrain modifikátor turbosmooth |
|
_________________ www.hsfrt.ic.cz
ZÁDÍ VPŘED !!! |
Zaslal: st listopad 25, 2009 15:49 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KOLECKAR Tomas
Založen: 26. 03. 2005 Příspěvky: 89 Bydliště: Slušovice
|
Předmět: |
|
|
Vidím,že se tady rozjela pěkná debata.... Já loftování taky zkoušel hned v začátku, ale nikdy jsem se nedobral nějakého kloudného výsledku. Byla by velká paráda, kdyby se podařilo podobný postup dovést k dokonalosti. |
|
_________________ #47 Schumi
www.hsfrt.ic.cz |
Zaslal: st listopad 25, 2009 17:52 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BARTA Roman
Založen: 03. 03. 2005 Příspěvky: 841 Bydliště: Vysočina
|
Předmět: |
|
|
Přesně. Moc rád tady sleduju tuhle debatu. Hold Tome, my jsme to dělali ještě postaru s lopatou v ruce
Vráťo, budeš upravovat tutoriál potom ? |
|
|
Zaslal: st listopad 25, 2009 18:58 |
|
Návrat nahoru |
|
|
HONZALEK Vratislav
Založen: 10. 11. 2005 Příspěvky: 357 Bydliště: Borová u Poličky,casteji Praha
|
Předmět: |
|
|
Klidne ho doopravim, ale prvne musim odevzdat diplomku takze zatim experimentujte |
|
_________________ Sometimes steering wheel, sometimes keyboard,but almost equal speed ;)HSF (Subaru WRT in the past) , The Mask |
Zaslal: st listopad 25, 2009 23:58 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CECH Jan
Založen: 21. 12. 2007 Příspěvky: 134 Bydliště: otrokovice/waterford irsko
|
Předmět: |
|
|
tak to ti přeju ať ti to vyjde s diplomkou. jo co třeba jim ukázat ty tvoje fajné návody???..to mě čeká zpracovat maturitní téma
no a k tématu: chlapci bylo by fajn vaše tipy ucelit do třeba 2 stránkového docu nebo tak....pročítat si to tu různě přes sebe je takové jakési chaotické...co vy nato pánové??? byl bych vám vděčen....
a děkuji za vaše rady k tvorbě.... |
|
_________________ Rally is the best!
------------------------------------------
ZDE hraju, povídám si anebo něco kutím - PODPORA VÍTÁNA! |
Zaslal: pá listopad 27, 2009 20:53 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CECH Jan
Založen: 21. 12. 2007 Příspěvky: 134 Bydliště: otrokovice/waterford irsko
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|