Hlavn� strana    FORUM Obsah fóra Richard Burns Rally
  FAQ •  Hledat •  Seznam uživatelů •  Uživatelské skupiny •  Registrace •  Soukromé zprávy •  Přihlášení

Tutoriály na tvorbu tratí
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 19, 20, 21  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
SOUREK Vaclav





Založen: 06. 11. 2005
Příspěvky: 249
Bydliště: Rožmitál pod Třemš.

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Vrstevnice jsem používal z map na stránkách Katastrálního úřadu. Jsou tam po 2,5m, což už je přesné dost. Samozřejmě, že profil tratě a jemnější převýšení se musí udělat z onboardu.
Jinak loft se mi fakt zalíbil. Na poskládaných čtvercích map v maxu mám označené přesné umístění vrcholů horizontů a proláklin (podle onboardu), abych se při úpravách profilu nesekl. V jednom okně mám puštěný onboard s komentovaným tvarem tratě (díky Karle Kuncle Wink ) a v druhém mám max. Cca po 10ti metrech přidávám profily tratě a koriguju jemně výškově podle onboardu a podle vyznačených vrcholů.
Na to, jak je Semetín náročný na změny profilů tratě a na horizonty, jde to fakt pěkně od ruky. Díky Miro za tip Wink .

_________________
www.hsfrt.ic.cz
ZÁDÍ VPŘED !!!
Příspěvek Zaslal: ne listopad 22, 2009 16:07
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
CERVENKA Filip





Založen: 09. 11. 2006
Příspěvky: 581
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

To už děláš vrstevnice?? Sakra odbivuju takové tempo...

_________________
-> ANVEL Racing Team <- (Jednou lama navždy lama - Los Lamos)
G25 rulezz (už je to rukama, ne volantem)
Příspěvek Zaslal: ne listopad 22, 2009 19:15
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
KUREK Miro





Založen: 28. 01. 2008
Příspěvky: 464

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Vašku tvoja práca je doslova hodinárska. Nech nám dobré veci pomáhajú pri tvorbe tratí.
Trocha som chcel tými návodmi ozrejmiť novým tvorcom, čo to obnáša a hlavne zjednodušiť a zrýchliť prácu pri tvorbe trate. A že som použil Google earth - nič jednoduchšie som zatiaľ nenašiel. Ak máš onboad z nejakej rally, tak sa to dá postupne doladiť.
Keby som ešte našiel nástroj do maxu, aký sa používa v Cineme 4D a to SplinePatch. To by boli terény s vrstevnicami za minútku. V maxe ešte stále blúdim Wink

P.S.: Nové linky na videonávody č. 4 a 5 s jednoduchým popisom

http://uloz.to/3139960/gps-loft-edit-teren-popis-1.swf
http://uloz.to/3139959/gps-loft-edit-teren-popis-2.swf
Příspěvek Zaslal: po listopad 23, 2009 14:03
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
HONZALEK Vratislav





Založen: 10. 11. 2005
Příspěvky: 357
Bydliště: Borová u Poličky,casteji Praha

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Tak jako v maxu je primo funkce terrain. Kdyz mas vrstevnice,tak ti je rovnou pospojuje v plochu. Problem ale je, ze to vytvari silne chaotickou trojuhelnikovou sit, takze to muze slouzit pouze jako poklad pro tvarovani terenu. Mozna by na teren sla promitnou cesta ve 2D a ziskat tim 3D cestu, ted ale nevim,jestli v maxu je neco jako promitani. V novejsich maxech mohlo i neco pribyt.

_________________
Sometimes steering wheel, sometimes keyboard,but almost equal speed ;)HSF (Subaru WRT in the past) , The Mask
Příspěvek Zaslal: po listopad 23, 2009 14:33
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
KUREK Miro





Založen: 28. 01. 2008
Příspěvky: 464

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Ten terén v maxe je otrasný. To je riadny chaos. O tom viem, len či nie je nejaký script alebo pluginy, čo by tie vrstevnice naraz spojil a urobil korektnú štvorcovú alebo trojuholníkovú sieť. Je aj možnosť použiť aj LOFT, to som vyskúšal, len to musím robiť po každej vrstevnici s pridaním ešte krivky medzi vrstevnicami. A ešte možnosť prekonvertovať krivky na NURBS a potom cez 2 rail surfaces medzi dvoma vrstevnicami , tiež s pomocnou krivkou.
EDIT : Asi najjednoduchšie je to cez cross section priamo v maxe. Musíš všetky krivky ( vrstevnice ) spojiť cez Attach do jedného celku. Potom vyberieš cez Modifier list príkaz Cross section a okamžite je vtvorená prvotná sieť. Potom cez Modifier list vyberieš surfaces, prekonvertuješ na editable poly a je hotovo. Ešte vyhladiť cez Smooth. Jediná podmienka správnej siete je, že musia mať krivky (vrstevnice) rovnaký počet bodov (vertexov).
Příspěvek Zaslal: po listopad 23, 2009 15:43
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
KUREK Miro





Založen: 28. 01. 2008
Příspěvky: 464

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Vráťa, ty si mi napovedal, ako to vlastne z toho tzv. terénu dorobiť. Jasne že existuje "promítaní" na objekt. Ja som takto skúšal robiť prvé trate.Príkaz sa vola Wrap a aktivuješ ho cez Compound objects a Conform.
Na ten chaotický terén vlastne cez WRAP nabalíš plochu z polygonálnou správnou sieťou . Plocha sa nabalí na pôvodný terén. Ten vymažeš a ostane pekná štvorcová polygonálna sieť. A to už vyzerá super.

http://img695.imageshack.us/img695/2621/pvodntern.jpg
http://img246.imageshack.us/img246/6637/novtern.jpg
Příspěvek Zaslal: út listopad 24, 2009 19:32
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
HONZALEK Vratislav





Založen: 10. 11. 2005
Příspěvky: 357
Bydliště: Borová u Poličky,casteji Praha

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Dobry vyzkum Miro;) To by se dalo i pouzit.

_________________
Sometimes steering wheel, sometimes keyboard,but almost equal speed ;)HSF (Subaru WRT in the past) , The Mask
Příspěvek Zaslal: út listopad 24, 2009 19:50
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SOUREK Vaclav





Založen: 06. 11. 2005
Příspěvky: 249
Bydliště: Rožmitál pod Třemš.

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Nejdřív k Mirovu tutorialu: u loftu se mi osvědčilo zkopírovat si ještě jednu tvořící spline do výšky úrovně onboardové kamery a pak v perspektivním pohledu najíždět do této výšky a editovat profily tratě výškově přímo v tomhle pohledu (přes spline edit) tak, jak jsou vidět na onboardu. Je potřeba správně nastavit perspektivu zobrazení v Customize/viewport configuration , aby byla stejná jako na kameře, kterou byl onboard pořízen (perspective user view = cca 60).

Dále pro mapování jsem s úspěchem použil způsob, při kterém můžu použít stávající textury (TrackTexturePlateOpaque) bez potřeby zbytečně zvyšovat objem textur. Namapuji několik asi 20m úseků klasicky přes Unvrap UVW , uložím si jejich UVs a pak už jen přiřazuji dalším stejně velkým úsekům tyhle schemata.

_________________
www.hsfrt.ic.cz
ZÁDÍ VPŘED !!!
Příspěvek Zaslal: st listopad 25, 2009 13:27
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
KUREK Miro





Založen: 28. 01. 2008
Příspěvky: 464

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Vašku presne ako píšeš. Tú kameru na krivku som pozabudol v tom návode. Inak by to ani nešlo presnejšie korigovať podľa onboardu. Dík za vysvetlenie.
Příspěvek Zaslal: st listopad 25, 2009 14:04
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
SOUREK Vaclav





Založen: 06. 11. 2005
Příspěvky: 249
Bydliště: Rožmitál pod Třemš.

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Vytvoření terénu přes terrain a conform je perfektní. Jenom bych ještě doplnil aplikovat na terrain modifikátor turbosmooth Wink

_________________
www.hsfrt.ic.cz
ZÁDÍ VPŘED !!!
Příspěvek Zaslal: st listopad 25, 2009 15:49
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
KOLECKAR Tomas





Založen: 26. 03. 2005
Příspěvky: 89
Bydliště: Slušovice

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Vidím,že se tady rozjela pěkná debata.... Já loftování taky zkoušel hned v začátku, ale nikdy jsem se nedobral nějakého kloudného výsledku. Crying or Very sad Byla by velká paráda, kdyby se podařilo podobný postup dovést k dokonalosti.

_________________
#47 Schumi

www.hsfrt.ic.cz
Příspěvek Zaslal: st listopad 25, 2009 17:52
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BARTA Roman





Založen: 03. 03. 2005
Příspěvky: 841
Bydliště: Vysočina

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Přesně. Moc rád tady sleduju tuhle debatu. Hold Tome, my jsme to dělali ještě postaru s lopatou v ruce Razz

Vráťo, budeš upravovat tutoriál potom ?
Příspěvek Zaslal: st listopad 25, 2009 18:58
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
HONZALEK Vratislav





Založen: 10. 11. 2005
Příspěvky: 357
Bydliště: Borová u Poličky,casteji Praha

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Klidne ho doopravim, ale prvne musim odevzdat diplomku Smile takze zatim experimentujte Wink

_________________
Sometimes steering wheel, sometimes keyboard,but almost equal speed ;)HSF (Subaru WRT in the past) , The Mask
Příspěvek Zaslal: st listopad 25, 2009 23:58
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
CECH Jan





Založen: 21. 12. 2007
Příspěvky: 134
Bydliště: otrokovice/waterford irsko

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

tak to ti přeju ať ti to vyjde s diplomkou. jo co třeba jim ukázat ty tvoje fajné návody???.Very Happy.to mě čeká zpracovat maturitní téma Confused

no a k tématu: chlapci bylo by fajn vaše tipy ucelit do třeba 2 stránkového docu nebo tak....pročítat si to tu různě přes sebe je takové jakési chaotické...co vy nato pánové??? byl bych vám vděčen....

a děkuji za vaše rady k tvorbě....

_________________
Rally is the best!
------------------------------------------
ZDE hraju, povídám si anebo něco kutím - PODPORA VÍTÁNA! Very Happy
Příspěvek Zaslal: pá listopad 27, 2009 20:53
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
CECH Jan





Založen: 21. 12. 2007
Příspěvky: 134
Bydliště: otrokovice/waterford irsko

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

tak jsem náhodně našel něco o loftu...je to sice eng ale vypadá to zajímavě....pokud to tu proběhlo tak pardon....ale jinak myslím že by to mohlo pomoct....

http://apid.us/yvrc/tut/3dstut.html

edit: celkově když si to projdete je tam pár věcí....stránky se zabívají tvorbě tratě do nějaké obyčejné hry....ale popis k 3d max making track je aspoň trochu použitelný....

edit: mohlo by se hodit.... http://www.tutorialhero.com/click-36268-tank_tracks.php

_________________
Rally is the best!
------------------------------------------
ZDE hraju, povídám si anebo něco kutím - PODPORA VÍTÁNA! Very Happy
Příspěvek Zaslal: pá listopad 27, 2009 21:29
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 19, 20, 21  Další
Strana 15 z 21

 
Přejdi na:  



Czech translation by Azu
 
  Based on CanverRed theme