Právě je st prosinec 25, 2024 6:20
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
DOCKAL Stepan
Založen: 02. 05. 2005 Příspěvky: 338 Bydliště: Vsetín
|
Předmět: |
|
|
Vyšla nějaká nová fyzika na Lancera WRC 05. Může mi k tomu někdo kompetentní napsat, co tam proběhlo za změny? Díky |
|
_________________ ... RBR I´m lovin it ...
Geofre eWRC RBR Rally Team |
Zaslal: po září 19, 2011 18:37 |
|
Návrat nahoru |
|
|
RESL Jan
Založen: 27. 09. 2007 Příspěvky: 533 Bydliště: Otrokovice
|
Předmět: |
|
|
Jen se opravila asfaltová verze,kde neseděla data v obyč.souborech a r_souborech a zřejmě kvůli tomu blbnul feedback.Dále už nic podstatného. |
|
_________________
|
Zaslal: po září 19, 2011 21:14 |
|
Návrat nahoru |
|
|
DOCKAL Stepan
Založen: 02. 05. 2005 Příspěvky: 338 Bydliště: Vsetín
|
Předmět: |
|
|
Kua, že by se konečně povedlo opravit naprosto nemožné chování na asfaltu?! To by byla paráda. Musím zítra vyzkoušet!! |
|
_________________ ... RBR I´m lovin it ...
Geofre eWRC RBR Rally Team |
Zaslal: po září 19, 2011 22:35 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: Nové fyziky pro plugin |
|
|
Aby bylo o čem diskutovat, pouštím do světa první střípky velmi komplexní změny fyzik RBR. Začal na tom pracovat Walter a před časem zde uveřejnil testovací verzi Toyoty Celicy, tehdy pouze se změnou setrvačnosti. To je již hluboká historie, v současnosti má zmiňovaná Celica reálný motor, pokud možno reálnou setrvačnost a jak to jen RBR dovolí reálnou geometrii náprav. O tom ale až příště.
Dnes se chci věnovat motorům a ukázat, s jakými raketami zde jezdíme. Vycházíme z toho, že zamýšlené křivky krouticího momentu a výkonu byly předchozími fyzikáři modelovány správně, pouze přepočet na VE, tedy parametr ve fyzice RBR byl špatný. Vycházel totiž z předpokladu, že jsou správně provedeny tyto parametry u default aut, což nebyly.
Walter udělal pokus z jednoduché mechaniky - těleso na nakloněné rovině. Použil pak vztah: P [W] = m [kg] x g [m.s-2] x v [m.s-1], kde P je výkon, m hmotnost, g gravitační zrychlení, v je rychlost vertikálního stoupání. Auto zpřevodoval tak, že mu jelo jistou maximální rychlostí po dané nakloněné rovině při měřených otáčkách. Tak mohl stanovit postupně pro většinu otáček výkon motoru. Ze závislosti VE a měřeného výkonu pak stanovil korekční součinitel pro každé otáčky odpovídající VE. Výsledky máte zde:
Ford Focus WRC 06 - zamýšlený výkon 350 BHP, moment 655 N.m, skutečnost - 447 BHP, 1320 N.m
Subaru Impreza 2003 - default - zamýšlený výkon 318 BHP, moment 504 N.m, skutečnost - 397 BHP, 696 N.m
Subaru Impreza N14 - zamýšlený výkon 290 BHP, moment 580 N.m, skutečnost - 379 BHP, 847 N.m
Citroen C2 S1600 - zamýšlený výkon 236 BHP, moment 205 N.m, skutečnost - 303 BHP, 266 N.m
Škoda Fábia S2000 E2 - zamýšlený výkon 283 BHP, moment 257 N.m, skutečnost - 352 BHP, 327 N.m
A to, že jsou současné auta rakety, si můžete snadno ověřit. Focus udělá 100 km/h za 2,5 s a takové WRCo bych rád viděl. |
|
|
Zaslal: út říjen 25, 2011 16:42 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CERVENKA Filip
Založen: 09. 11. 2006 Příspěvky: 581 Bydliště: Zlínsko
|
Předmět: |
|
|
Pokud vím, tak se tímto jednu dobu zabýval i Mirek, dokonce jsem měl možnost testovat i lehce zpomalenou fyziku, ale tuším, že reálných hodnot to tehdá ještě nedosáhlo.
"Ale dle mě je i problém, že RBR je jen hra." Protože když bysme vozy zpomalili, tak by mohl zmizet takový ten dojem, že řídíte monstrum a měli bysme z toho jen auto. (I když ono zase s dobrým nastavením...) Ale může to být jen o zvyku. Každopádně, když jsem tehdá jel s tou fyzikou, tak jsem se až trošku nudil. |
|
_________________ -> ANVEL Racing Team <- (Jednou lama navždy lama - Los Lamos)
G25 rulezz (už je to rukama, ne volantem) |
Zaslal: út říjen 25, 2011 17:21 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Neboj se, nudit se nebudeš. V jistém smyslu je to jednodušší na řízení, díky tomu že jedeš pomaleji. Ale zase bude horší přilnavost třeba na suchu, kvůli setrvačnosti bude auto rozkývatelné a pak hůře uklidnitelné, ručka nebude fungovat jako teď i když málem stojíš a tak podobně.
RBR se kochá titulem nejrealističtější simulátor. A pokud je to možné a není to jen nějaký odhad reality, ale skutečně měřitelné veličiny, proč toho nevyužít. |
|
|
Zaslal: út říjen 25, 2011 19:15 |
|
Návrat nahoru |
|
|
SOUREK Vaclav
Založen: 06. 11. 2005 Příspěvky: 249 Bydliště: Rožmitál pod Třemš.
|
Předmět: |
|
|
Ne, že bych tomu nechtěl věřit, ale není ta jednoduchá mechanika až příliš zjednodušená? Ty vztahy na nakloněné rovině sice platí, ale bez třecích sil. Valivé odpory dejme tomu můžeme zanedbat (cca 6kW u pneumatik), ale co odpor vzduchu?
Aerodynamická síla je docela prevít a mění se se čtvercem rychlosti.
F = 0,5 . Cx . S . p . v2
Když si dosadím parametry běžné karoserie a hustotu vzduchu, vychází to asi takhle:
F = 0,5 . 0,27 . 2 . 1,25 . v2
Pro rychlost například 100km/h vychází aerodynamická síla 260N.
Pro rychlost 200km/h je to ale už 1042N. Jen tak pro představu: jako kdyby jste autem tahali přes kladku 100kg závaží ze studny. Nebo jinak - při rychlosti 200km/h jde 57 kW jen na překonání odporu vzduchu.
Nevím, s čím vším fyzika RBR počítá, ale na tuhle "maličkost" by se nemělo při nějakém určování koeficientů určitě zapomenout. |
|
_________________ www.hsfrt.ic.cz
ZÁDÍ VPŘED !!! |
Zaslal: st říjen 26, 2011 6:29 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Vašku, díky za konstruktivní příspěvek. Nicméně ... auto pro testování mělo nulový odpor vzduchu, tudíž žádný odpor vzduchu nebyl. Proto lze tu úlohu opravdu takto zjednodušit. |
|
|
Zaslal: st říjen 26, 2011 9:20 |
|
Návrat nahoru |
|
|
VALENTA Frantisek
Založen: 27. 06. 2005 Příspěvky: 173 Bydliště: Liberec
|
Předmět: |
|
|
to Filip: měl jsem tu čest takto upravenou fyziku od Jardy vyzkoušet a musím konstatovat, že nuda to nebyla. Rozdíl v rychlosti je sice znatelný, ale lepší pocit z jízdy vynahradí podvozek, řízení a suprové brzdy. |
|
_________________ CARLSBAD Motorsport driver |
Zaslal: út listopad 01, 2011 8:35 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KLIMECKY Jan
Založen: 24. 10. 2009 Příspěvky: 79
|
Předmět: |
|
|
Fyzika s upravenou setrvačností a reálným motorem bude určitě velký krok vpřed, Walterovy upravené fyziky jsem dlouho testoval a moc se mi to líbilo, hodně to zlepšilo požitek z jízdy a hlavně ta ručka nefunguje tak stupidně jako teď Bylo by super kdybychom se jednou dočkali, že všechny auta na pluginu budou mít novou setrvačnost a všechny ty věci okolo |
|
|
Zaslal: út listopad 01, 2011 9:50 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
No, uvidíme jak to půjde. Třeba změnu motorů a setrvačnosti, ty máme možnost vyjet pro všechny vozy již teď. Problém je, že když něco změnit, tak pořádně. A těch chyb v RBR je strašně moc. Zejména je tam zpravidla blbě geometrie náprav. Dále je problém, že tam neexistují dorazy a třeba hlavní pružiny můžou mít i zápornou délku. Proto taky některé auta na dírách tak často práskají podvozkem o zem. Atd. Snažíme se prostě projít tu fyziku kompletně a pak ji kompletně upravit.
Jediná komplikace pak zřejmě bude v nalezení těch správných default setupů pro všechny auta a úprava omezení nastavení setupu, aby to co nejvíce odpovídalo reálu ale zároveň s přihlédnutím na rozdílnost RBR x reál, aby se s tím dalo jezdit atd. |
|
|
Zaslal: út listopad 01, 2011 10:13 |
|
Návrat nahoru |
|
|
NEMEC Jan
Založen: 03. 02. 2007 Příspěvky: 99 Bydliště: Brno
|
Předmět: |
|
|
Raději se zeptám, abych to špatně nepochopil. Mám to chápat tak, že Impreza je mnohem slabší než Focus? Proč má Focus dvojnásobný krouťák? |
|
|
Zaslal: út listopad 01, 2011 16:30 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Zaprvé je třeba upozornit, že zde uvedená Impreza je default auto na slotu 5, potažmo všechny default 6-ti kvalty. Tj. ona je ta Impreza skutečně slabší. Ale zamýšlená křivka je ta tlustá a tam ten rozdíl tak velký není.
Skutečnost je ale ta čárkovaná křivka a odpověď na to, proč má Focus dvojnásobný krouťák je jednoduchá ... protože je to špatně. |
|
|
Zaslal: pá listopad 04, 2011 12:50 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KALA Ludvik
Založen: 27. 07. 2010 Příspěvky: 178 Bydliště: Vlašim
|
Předmět: |
|
|
To je nápad... Pojťte zase překopat veškerou fyziku, ať se trochu pročistí plugin. ... Vždyť to tu zaplať pánbůh běží bez problémů už 10 minut..... |
|
|
Zaslal: út listopad 08, 2011 23:49 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Ludvíku, to byl ale hodnotný příspěvek, TJM, TJM. |
|
|
Zaslal: st listopad 09, 2011 6:38 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|
|
|
Based on CanverRed theme |
|
|