Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Váš názor na změny fyziky pro větší realizmus? |
Nemohu se dockat |
|
52% |
[ 216 ] |
Jsem pro |
|
36% |
[ 148 ] |
Je mi to jedno |
|
3% |
[ 16 ] |
Jsem proti |
|
7% |
[ 29 ] |
|
Celkem hlasů : 409 |
|
Autor |
Zpráva |
Walter
Založen: 15. 01. 2007 Příspěvky: 153
|
Předmět: Zvyseni realismu chovani aut v RBR |
|
|
POSLEDNI VERZE FYZIKY JE v16
http://files.nebulastation.net/evo9_physics_16.zip
Vetsina rally her pouziva pro chovani aut ruzne zkratky. Richard Burns Rally je v tomto unikatem. Chovani aut je v ni totiz zalozeno na simulaci fyziky spojenych pevnych teles.
Tento zpusob simulace umoznuje temer dokolany realizmus, pokud jsou mu dodana spravna vstupni data. Bohuzel ve firme Warthog, ktera RBR vyvijela, si s temito daty nedaly velkou praci a tak ma chovani aut ve hre k realite dost daleko.
Jmenuji se Jan Sluka, jsem 3d grafik a herni vyvojar. Kdyz kliknete na muj WWW odkaz, budete se moct podivat na nektere veci, co jsem udelal.
Zavody rally jsou jednim z mych hlavnich zajmu a proto jsem venoval hodne casu snaze prijit na to, jak upravit fyziku RBR tak, aby byla blize realite. Nedavno jsem konecne dospel ke konkretnim zaverum a upravenou fyziku jsem dal k otestovani nekolika RBR zavodnikum. Dojmy byly prevazne pozitivni a na zaklade toho jsem se rozhodl ukazat vysledky meho usili sirsi verejnosti...
Nejdrive vysvetlim problemy, kterymi trpi soucasna fyzika RBR. Protoze dojmy mohou klamat, vsechny moje poznatky jsou zalozeny na objektivnim mereni konkretnich hodnot... |
Naposledy upravil Walter dne čt březen 15, 2012 16:05, celkově upraveno 7 krát
|
|
Zaslal: pá leden 13, 2012 3:58 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Walter
Založen: 15. 01. 2007 Příspěvky: 153
|
Předmět: |
|
|
1. Moment setrvacnosti - urcuje jak snadno se objekt roztoci a zastavi, kolik do jeho otaceni lze ulozit energie. Auta v RBR maji pomer vahy a momentu okolo 1, realny pomer je 2 az 3. Presne spocitat to jde tezko, ale hruby odhad je, ze pul hmotnosti auta je nad kazdou napravou a moment setrvacnosti je "hmotnost x vzdalenost od osy otaceni ^ 2".
2. Prilnavost pneumatik - brzdna draha ze 100 km/h je v RBR 18m na asfaltu a 26m na sotoline. To neni realne.
3. Vykon motoru a jeho krivka - WRCcko v RBR zrychli 0-100 km/h za 2.5 sekundy, takhle rychle nezrychlovala ani Becka. Presnejsi mereni zalozene na praci na naklonene rovine potvrzuje nerealisticky vysoky vykon motoru.
4. Geometrie naprav a zataceni - sklon vzpery a uhel ramena je spatne. To zpusobuje, ze zmena odklonu neodpovida skutecnosti.
5. Pera a tlumice - rally auta maji velmi dlouhe dorazy aby si neznicila zaveseni pri skocich a vymolech. RBR to nebere v uvahu a tak se auto pri realisticke tuhosti per hrozne potapi.
Pak take jde nastavit vzhled aut, tak aby vypadala prirozeneji, coz ale nema vliv na jidzni vlastnosti :)
Jde hlavne o to jak nastavit Cook-Torrance stinovani a Fresnel efekt. |
|
|
Zaslal: pá leden 13, 2012 4:17 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Walter
Založen: 15. 01. 2007 Příspěvky: 153
|
Předmět: |
|
|
Jako priklad toho, jak je fyzika v RBR nerealisticka...
Kdyz delate setup, vetsinou jde o to, jak primet auto, aby jelo rovne a nahodne neodletelo ze silnice. Ve skutecnosti je to pravy opak, kazdy trik jak auto primet k tomu, aby vic zatacelo se hodi. Walter Rohl si u puvodniho Audi Quattro stezoval, ze je hrozne nedotacive... proto S1 bylo o 20cm zkracene... a stejne moc dobre nezatacelo. Lancia 037, zadohrab, byla na asfaltu rychlejsi nez ctyrkolky. Pritom zadohrab v RBR je tak akorat pro kamikadze a i ctyrkolka lita vsemi smery. Je to tim nizkym momentem setrvacnosti, auto se strasne snadno roztoci. |
|
|
Zaslal: pá leden 13, 2012 5:15 |
|
Návrat nahoru |
|
|
OSTROVSKY Milan
Založen: 08. 01. 2007 Příspěvky: 149 Bydliště: Havlíčkův Brod
|
Předmět: |
|
|
Zajímavé poznatky, je dobře že je někdo schopný a ochotný se tímto tématem zaobírat. |
|
|
Zaslal: so leden 14, 2012 7:11 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JILEK Marek
Založen: 09. 07. 2006 Příspěvky: 56
|
Předmět: |
|
|
Abych tomu dobře rozuměl ty ted děláš na těch fyzikách co se ted upravují?
Protože to by byla opravdu velká škoda tvý poznatky nevyužít a přiblížit opět RBR zase víc k realitě. |
|
|
Zaslal: so leden 14, 2012 8:32 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CERVENKA Filip
Založen: 09. 11. 2006 Příspěvky: 581 Bydliště: Zlínsko
|
Předmět: |
|
|
2. Co se týká přilnavosti pneu, tak nebude mít zvětšování brzdné dráhy vliv na to, jak bude auto cestovat ven? Jestli by tu brzdnou dráhu nevyřešila právě ta setrvačnost? Zas je myslím blbě natahovat brzdnou dráhu, ale auto by pak v zatáčce cestovalo ven kvůli snížené adhezi. Kor když se v současné době brzdily S2000 právě snižením adheze.
Každopádně držím palce a doufám, že se povedě zase RBR někam dál posunout. |
|
_________________ -> ANVEL Racing Team <- (Jednou lama navždy lama - Los Lamos)
G25 rulezz (už je to rukama, ne volantem) |
Zaslal: so leden 14, 2012 10:21 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PTACEK Martin
Založen: 24. 08. 2005 Příspěvky: 363 Bydliště: Zlin
|
Předmět: |
|
|
Ahoj Honzo,
úplně si mi vyrazil dech, to co ty dokážež a jak tomu rozumíš mohou posunout fyziku RBR úplně, ale úplně někam jinam.
Držím palce, hodně trpělivosti a co nejméně rádců, kt. si myslí, že tomu rozumí. |
|
_________________
Legenda |
Zaslal: so leden 14, 2012 13:31 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JILEK Marek
Založen: 09. 07. 2006 Příspěvky: 56
|
Předmět: |
|
|
Waltere, ještě jedna otázka.Když jseš ten vývojář, čistě teoreticky, myslíš,že by do budoucna šlo v RBR v pluginu,když ted sledujeme závody on-line pomocí časů a mezičasů na RBR, aby jsme to přímo ve hře v pluginu mohli sledovat naživo jako replay? Prostě vydět přímo auto jezdce jak jede? Je to technicky možný udělat? |
|
|
Zaslal: so leden 14, 2012 13:59 |
|
Návrat nahoru |
|
|
SKOUPIL Vladimir
Založen: 02. 03. 2011 Příspěvky: 2
|
Předmět: |
|
|
Přiznávám, že těchto skutečností sem si v RBR nevšiml. Bude to asi tim, že su šipkař a moc nevim jak to jezdi s kolečkem.
Každopádně díky za snahu posunout RBR dál. |
|
|
Zaslal: so leden 14, 2012 14:16 |
|
Návrat nahoru |
|
|
RESL Jan
Založen: 27. 09. 2007 Příspěvky: 533 Bydliště: Otrokovice
|
Předmět: |
|
|
Honzo,rozhodně ti budu držet palce,ať se ti podaří posunout fyziky dál.Co se týká těch blbostí v RBR,je opravdu dost.Možná bych i řekl,že o většině vyvojáři věděli,jen měli strach to hodit mezi lidi s opravdu reálnými daty.
U fyzik jsem strávil taky docela dost času,nemám problém udělat fyziku aut,která se jezdí na pluginu,ale prostě ten motor je špatně.Snažil jsem se nějak přijít nato,jak by to mohlo fungovat a do té doby pro mě nemělo smysl se o fyziky na nové auta snažit.Např. turbo motory nejsou schopné v RBR točit moc otáček,pokud se ale síla motoru ubere,točí to i 10000.Co se zrychlení týče,neřekl bych,že nějaké auto v RBR zrychlí za 2,5s na 100,ale např. s C4 jsem zrychlil na 100 za 2,85,což je pořád ale blbost.Slyšel jsem,že Subaru 06 dělalo 100 tuším kolem 3,2s.Octa kolem 3,9s.V RBR ale zrychluje za 3,4 i stará Celica,takže není divu,že A8 kolikrát stíhají WRCům.K brzdám,nevím jak brzdí reálné závodničky,ale nevím o žádné setrvačnosti v RBR,která by prodloužila brzdnou dráhu.Taky mi přijde,že čím silnější auto v RBR,tím hůře zatáčí,hlavně v rychlejších zatáčkách je více nedotáčivé.Je toho prostě hodně.Chtělo by to potom nějaké pokusy k testu. |
|
_________________
|
Zaslal: so leden 14, 2012 15:20 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Walter
Založen: 15. 01. 2007 Příspěvky: 153
|
Předmět: |
|
|
CERVENKA Filip:
Ano, s nizsi prilnavosti bude auto min drzet v zatackach, ale to je spravne - ted auto drzi vic nez by melo.
JILEK Marek:
Nemyslim si, ze neco takoveho by slo udelat.
RESL Jan:
Upravuju moment setrvacnosti, ktery udava jak snadno se auto roztoci a prestane tocit. Se zrychlenim a zpomalenim to nesouvisi. Brzdnou drahu prodlouzim tim, ze snizim prilnavost pneu. |
|
|
Zaslal: so leden 14, 2012 15:54 |
|
Návrat nahoru |
|
|
RESL Jan
Založen: 27. 09. 2007 Příspěvky: 533 Bydliště: Otrokovice
|
Předmět: |
|
|
Ono hlavně pokud se ubere výkon,tak auto potom daleko lépe reaguje,takže ubrání přilnavosti by nemuselo být teoreticky až tolik poznat.
Walter: Předpokládám,že prodloužení brzdné dráhy pomocí ubrání gripu máš otestované?Nějak si to nedovedu představit,jak by to fungovalo bez omezení brzd.Snad jedině,že se kola začnou snáz blokovat a tak člověk nebude moct brzdit tak prudce. |
|
_________________
|
Zaslal: so leden 14, 2012 16:20 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Walter
Založen: 15. 01. 2007 Příspěvky: 153
|
Předmět: |
|
|
Otestovane uz mam vsechno, brzy sem dam upravene fyziky pro nekolik aut k odzkouseni. |
|
|
Zaslal: so leden 14, 2012 16:38 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PETER Marek
Založen: 12. 01. 2010 Příspěvky: 485 Bydliště: Fajne-Město
|
Předmět: |
|
|
Já nevím, s tou úpravou adheze... Se starýma S2000 sem kdysi jezdil, pak přišly nové fyziky pro S2000 a ty auta jsou pro mě nejezditelná. Připadá mi, jak kdyby to auto nejelo po podkladu, ale neslo se na nějakém vzduchovém polštáři, prostě nemám v nich takový ten cit. Ono to jednou pěkně drží a najednou se to sune celé pryč, bez jakéhokoliv náznaku, že se něco takového bude dít. Aspoň takhle mi to pořád připadá, ale dlouhou dobu sem jezdil těžká Nka a ty jsou krásně čitelná narozdíl od těch upravených S2000.
Já jen, jestli je to skutečně správná cesta, protože jestli všechna auta budou takhle nečitelná, tak ???? |
|
_________________ re:member |
Zaslal: so leden 14, 2012 18:18 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Doporučuji, abyste si přečetli třetí Walterův příspěvek od začátku. Reálný setup např. Fábie S2000 má vzadu tvrdší péra než vepředu !! A toto je přesně ono. My jsme tady všichni zvyklí na to, že auto si dělá co chce, tak ubíráme na tvrdosti pružin, vzadu dáváme masivní sbíhavosti atd. Nicméně ono by to mělo být přesně naopak - snažit se, aby to auto nejelo jen rovně, ale i ochotně zatáčelo.
A to je jedna z věcí, které tady možná budou narážet a bude třeba předělat myšlení tvůrců RBR setupů atd. Ale to je prostě realita ...
Je tu tedy další nepříjemný problém, který s tím souvisí a je těžko spravitelný - RBR diferenciály. Ty jsou totiž zpravidla pořád uzavřené a z toho plynou problémy s řízením. A už jsem kdesi psal, pokud by někoho napadla mapa diferenciálu, která by co nejvěrněji simulovala chování jednoduchého mechanického, bylo by to super. Ale to prostě nejde v RBR udělat.
... každopádně, vše je třeba důkladně a do detailu prozkoumat a zejména otestovat, až si řekneme, že je to ok a že to takto pustíme na plugin. Jde tady hlavně ale o to, že tu Walter všem otevřel novou cestu, kam se ubírat a kde hledat skryté rezervy RBR. A byla by obrovská chyba to nevyužít! |
|
|
Zaslal: so leden 14, 2012 19:01 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|
|