Právě je so listopad 09, 2024 22:43
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Váš názor na změny fyziky pro větší realizmus? |
Nemohu se dockat |
|
52% |
[ 216 ] |
Jsem pro |
|
36% |
[ 148 ] |
Je mi to jedno |
|
3% |
[ 16 ] |
Jsem proti |
|
7% |
[ 29 ] |
|
Celkem hlasů : 409 |
|
Autor |
Zpráva |
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Ne, prozatím nemáme od nich žádné informace. |
|
|
Zaslal: st říjen 24, 2012 9:43 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Gašpo
Založen: 19. 12. 2009 Příspěvky: 47 Bydliště: Praha
|
Předmět: |
|
|
Tak ak si chcete skrátiť čas čakania, dávam k dispozícii Lancer05:
http://leteckaposta.cz/856070169
( bude to tam 19 dní )
Myslel som, že to už zabalím, skúšal som všetkomožné a nedospel som k výsledku, ktorý by stál za zverejnenie. Až tento víkend ma napadla relatívne jednoduchá principiálna úprava, ktorej výsledok ma príjemne prekvapil.
Navzdory jednoduchosti tých úprav sa začalo auto chovať pomerne dospelo a ísť lepšie na ruku. Može to byť samozrejme len moj subjektívny pocit, dávam to k dispozícii ako princíp k zamysleniu, ak by to náhodou stálo za vylepšovanie.
Ako základ bola použitá fyzika stiahnutá odtiaľto, verzia z 21.8.2011
Setupy pre pružiny sú urobené len veľmi nahrubo, považujte to za template, momentálne nemám čas odlaďovať to a testovať pre všetky hrboly a brody.
Určite by to šlo ešte vylepšiť doladením fyziky pre gumy ( je to nad moje časové možnosti ), urobil som len primitívnu úpravu parametru ReferenceFriction priamo u kolies auta a mám pocit že na mokrom asfalte to kĺže až moc.
EDIT:
A ešte jedna otázka off topic:
Neviete ako je to s textúrami kwindsceen ? ( umazané sklo pri pohľade z kokpitu ). Tie vobec nesedia so stieračmi a ich úpravy nič neriešia, dokonca ani znižovanie Amount v settings.ini. Vypadá to ako by ich hra ignorovala a pre všetky autá používala len jednu univerzálnu, ktorú má zašmodrchanú bohvie kde. Je to vopruz hlavne pri pohľade zo sedačky, pretože špina lezie do výhľadu. |
|
|
Zaslal: po říjen 29, 2012 11:28 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Gašpo, je pěkné, že se snažíš něco dělat - nicméně, v tomto musím dát za pravdu německým kolegům - cokoli uděláme, musí mít nějaký měřitelný, vypočitatelný základ. Cokoli uděláš jen citem, je v důsledku nepoužitelné, protože to může mít spoustu vedlejších efektů, které třeba nemáš šanci postihnout.
Takže pokud chceš něco v tomto smyslu dělat - pokud tě napadne nějaká úprava - napiš to sem. Můžeme podiskutovat. Ale bez toho, aby bylo jasné, udělalo se toto a toto, zkusme toto a toto, jak se to chová, je to k ničemu |
|
|
Zaslal: po říjen 29, 2012 12:16 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Gašpo
Založen: 19. 12. 2009 Příspěvky: 47 Bydliště: Praha
|
Předmět: |
|
|
Jardo, robím to pre seba, nikomu nič nevnucujem. Ponúkam len inšpiráciu a može sa nájsť niekto, kto to tu číta a hrá podobne ako ja offline a može mu to sadnúť.
Ja nie som schopný zatiaľ povedať či je tá jednoduchá úprava použiteľná ako šablóna, pretože som ju na žiadne iné auto zatiaľ nepoužil. Naviac fyzika Lancera v originále nie je najlepšia, na prachu ( Austrália ) trpí nejakým ucukávaním prednej nápravy.
Ničmenej princíp tej úpravy je pomerne jednoduchý:
Súbory tarmac.lsp, gravel.lsp, snow.lsp:
Minimalizoval som váhu kolies ( InverseMass ) a znížil trenie ( ReferenceFriction ).
Súbor common.lsp:
Mierne znížil ťažisko, zvýšil váhu šasi ( InverseMass ), pre tretiu hodnotu inverznej zotrvačnosti šasi som použil násobok 0,97x prvá hodnota ( ten pomer som okopčil bajvoko z rFactoru ) a navýšil som o 50% zotrvačnosť kolies ( WheelInertia ).
Toť vše.
Je možné, že u ostatných áut bude potrebné ešte mierne doladenie ťažiska a inverznej zotrvačnosti, to zatiaľ neviem.
Čo ma k takejto úprave inšpirovalo? Keď som sa díval na videá, kde testujú wrc na rozomletých, rozbitých nespevnených okruhoch, videl som že zatiaľ čo kolesá lietajú ako divé, pilot kvidlá volantom o sto šesť, tak napriek tomu šasi si drží relatívne hladký priebeh pohybu. V RBR som mal proste pocit s originálnou fyzikou akoby som šoféroval holý podvozok s veľkými a ťažkými kolesami.
Jasne z pohľadu reálnych dat je táto úprava prasárna. Ale zatiaľ neexistuje engine, ktorý by po nakŕmení reálnymi datami produkoval reálnu fyziku. Doležitý je pre mňa výsledný efekt. |
|
|
Zaslal: po říjen 29, 2012 13:10 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Ok, tak tedy pojďme na to věcně:
Reference friction - tímto snížením posuneš auto směrem ke driftování. Problém je, že ani to není dobře. Měli jsme tu fyziku, se kterou se smyky dělaly perfektně. Problém byl v tom, že auto jelo v určitém byť minimálním smyku pořád. Problém RBR v tomto je tyto dva jevy jasně oddělit. Buďto to sedí jako přibité a do smyku se tomu nechce, nebo naopak. Ale ten správný balanc jsme prozatím tomuto nedali (i když verze, co se teď ladí a testuje je k tomu blízko).
Těžiště je u všech aut zcela nereálně nízko, takže úprava těžiště ještě níž není rozhodně tím správným krokem. Pokud zvedneš hmotnost auta - bohužel, tím zatížíš velmi zásadně nápravy, které se pak budou daleko více opotřebovávat (viz sk. N4 na sněhu se snowmodem). Zvýšení setrvačnosti jak u auta, tak u kol - ano to je správný postup. |
|
|
Zaslal: po říjen 29, 2012 13:33 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Gašpo
Založen: 19. 12. 2009 Příspěvky: 47 Bydliště: Praha
|
Předmět: |
|
|
To je vec názoru a vybalancovania parametrov. Pokiaľ budeš k tomu ladeniu pristupovať takto akademicky, tj. budeš rešpektovať reálne data, obávam sa že k dobrému výsledku sa nedopracuješ. Ten engine nie je proste simulačný v pravom zmysle slova. Ale všetko má logiku:
Znížením trenia balancujem pridanie váhy do šasi. Na moj vkus sú tie autá "pribité" až moc. Rally trate nemajú vypíglovaný a pogumovaný asfalt ako okruhy. A šotolina? Pozri si videá. Ak niekto štartuje RZ na plný plyn ( efekt pre divákov ), hrabe na jedničku aj dvojku, možno aj na trojku. Opotrebovanie náprav je len parameter, ktorý sa dá prenastaviť.
Ťažisko. Tým, že uberiem váhu kolesám a pridám ju do šasi, navýšim polohu ťažiska celku ( šasi+kolesá ). Auto sa stane príliš pretáčivým a menej stabilným. Znížením ťažiska to kompenzujem.
Zvyšovanie zotrvačnosti u šasi, s tým opatrne. Funguje to ako kyvadlo, príliš veľká zotrvačnosť znamená ťažkopádne reakcie. U kolies som tým len vybalancoval ich zníženie váhy. Pokiaľ sa navýši až moc, auto sa začne chovať nereálne. Pokiaľ aj na šotoline vo vyššej rýchlosti strhneš volant, auto by malo ísť do hodín.
Rozumné je sledovať čo robí fyzika aj v prípade, že nie je zapojený náhon. Absolvovať pár erziet, ktoré sú z kopca na neutrál. Testovať čo auto urobí pri strhnutí volantu, ako sa chová pri skokoch a kolíziách.
Ja som sa díval na tú Vašu fyziku. Práve kombinácia vyššej váhy, vyššieho ťažiska a vyššej zotrvačnosti sposobuje, že auto úplne stráca pružné reakcie. Ale možno je pravda na Vašej strane, mňa s tým ale jazdiť moc nebaví a tak si hľadám svoje cesty, ktoré verejne ponúkam, nehľadaj za tým žiadnu konkurenciu preboha.
Ešte dodám:
Ja si Vašej práce samozrejme vážim a sledujem ju. Zďaleka nemám tie znalosti napríklad o parametroch pneumatík ako Vy a nemám čas aby som ich systémom pokus/omyl nadobudol. Vy máte pod placom online, tj. výsledok ku ktorému dospejete bude smerodatný. Tým že sem niečo púšťam, nesleduj nič iné než že Vám chcem poskytnúť inšpiráciu a niečo k zamysleniu. Može sa stať že to moje auto skúsiš a povieš, no to je hnus, takto to nie je. V poriadku, ja to samozrejme akceptujem. Ale možno Vás to k niečomu nakopne, nikdy nevieš.
EDIT:
A poprosil by som o radu:
Ja sa teraz dlhší čas skrz prac. vyťaženie k RBR dlho nedostanem, ale potom by som ešte predtým než budem tento svoj "princíp" ladiť pre svoje potreby do finálnej podoby ( pre autá WRC05 ) ho rád vyskúšal na nejakom aute so zadným náhonom. To chcem aj do hry pre radosť z jazdy.
Poradíte mi, ktorý "zadohrab" je kvalitne vymodelovaný i otexturovaný? Nemám čas to všetko sťahovať, strkať do hry a preberať to, potrebujem len jedno auto, tak by bolo fajn aby aj dobre vypadalo. Díky moc za každú radu, asi bude lepšie ak mi to hodíte do súkromnej správy, aby sme s tým zbytočne neplnili fórum. |
|
|
Zaslal: po říjen 29, 2012 14:25 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Walter
Založen: 15. 01. 2007 Příspěvky: 153
|
Předmět: |
|
|
Gaspo, ocenuju tvoji snahu, ale takhle naslepo se nikam neda dostat. Na druhou stranu, nektere tvoje postrehy tykajici se soucasneho chovani jsou dost dobre. Ty vezmeme pri dalsich upravach v uvahu.
Tady nejake video z testovani:
http://www.youtube.com/watch?v=X_azlMk931k |
|
|
Zaslal: st listopad 14, 2012 3:01 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Gašpo
Založen: 19. 12. 2009 Příspěvky: 47 Bydliště: Praha
|
Předmět: |
|
|
Ale iste, ja opakujem že sa nesnažím o žiadny návod, ale len o podnet. Chlapi ja nemám čas ani znalosti jednotlivých parametrov, aby som z toho dostal výsledok, za ktorý by som sa postavil. Vy na to máte. Berte to skutočne len ako princíp k zamysleniu.
Ešte k tomu momentu zotrvačnosti. Ja som si tiež spočiatku myslel, že cesta vedie v znižovaní jeho inverznej hodnoty. Lenže to nie je dobrý smer. Moment zotrvačnosti nie je sila zotrvačnosti ako taká. Tento parameter je zviazaný s váhou. Pokiaľ pridáš váhu do šasy, navýši sa aj jej zotrvačnosť a nemusíš hodnotu jej momentu nijak upravovať. A práve to pridanie váhy do šasi a odľahčenie kolies mi posunulo chovanie auta smerom, ktorý sa mi zdá dobrý. Ešte vyššia váha, prináša ešte lepší výsledok, ale následne k tomu by som musel odladiť tlmiče, pneumatiky i samotný výkon. A to je momentálne nad moje časové možnosti. Bohužiaľ asi nikdy nebudem schopný sem dodať z mojeho pohľadu finálny produkt.
Už aj preto Vám držím palce a teším sa na Vaše výsledky. |
|
|
Zaslal: st listopad 14, 2012 9:43 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
V závěru tohoto týdne půjde do intenzivnějšího testování fyzika Fiesty WRC. Tato fyzika bude nadále sloužit jako vzor pro ostatní auta. Na rozdíl od jara 2012 jsme udělali velmi zásadní pokrok a v současnosti nepostrádá nová fyzika žádné přednosti dosavadního RBR, nicméně díky zásadnímu pokroku v posledních týdnech, to co RBR přidává mnohonásobně překračuje cokoliv, co jste si kdy mohli či chtěli představit. Ještě před vánoci si tedy novou Fiestu budete moci otestovat také. Ale je tu jedno varování - nebudete už pak chtít staré fyziky ani vidět |
|
|
Zaslal: út listopad 27, 2012 12:03 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRISTENSKY Jiri
Založen: 28. 11. 2009 Příspěvky: 351
|
Předmět: |
|
|
Ty voe, tak doufám, že tvá slova budu moci potvrdit, protože já ještě nemám žádný dárek k Vánocům |
|
|
Zaslal: út listopad 27, 2012 12:12 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ZPEVAK Jan
Založen: 30. 10. 2007 Příspěvky: 198 Bydliště: Hodonín, CZ
|
Předmět: |
|
|
no sem s tím chlapi hned jak to pujde!! už se nemůžu dočkat prohnat poladěnou fionku!! snad to stihnete před 21. prosincem at si to ještě užijem.. =D |
|
_________________ Zádí vpřed!!! |
Zaslal: st listopad 28, 2012 13:50 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Ty nevíš, kdy chodí Ježíšek ? |
|
|
Zaslal: st listopad 28, 2012 14:07 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ZPEVAK Jan
Založen: 30. 10. 2007 Příspěvky: 198 Bydliště: Hodonín, CZ
|
Předmět: |
|
|
aby ho někdo nepředběhl ale když to budete vy kluci tak to bude ok |
|
_________________ Zádí vpřed!!! |
Zaslal: st listopad 28, 2012 21:42 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KUCERA David
Založen: 25. 07. 2006 Příspěvky: 94 Bydliště: Zlín
|
Předmět: E.Tl |
|
|
21. se už budeme všichni společně s Loebem prohánět na létajících talířích. |
|
|
Zaslal: pá listopad 30, 2012 9:55 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavouk 77
Založen: 13. 12. 2009 Příspěvky: 22
|
Předmět: |
|
|
Tak já bych se přimlouval raději k Mikuláši |
|
|
Zaslal: po prosinec 03, 2012 18:13 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|
|
|
Based on CanverRed theme |
|
|