Právě je út listopad 12, 2024 16:58
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Martin SRAJER
Založen: 10. 01. 2006 Příspěvky: 18
|
Předmět: |
|
|
Honzo, myslim, ze jsi to pochopil velmi spravne
Jen bych dodal k tomu standartnimu diferencialu v aute- To, co popisujes je samozrejme spravne, ale je to nežádoucí (druhotný) efekt!
Duvod, proc je v aute diferencial je ten, ze pri zataceni je zadouci bezesmykove odvalovani kol. A jede-li auto do zatacky, musi se vnitrni zatacejici kolo otacet pomaleji nez vnejsi - protoze kazde kolo opisuje kruznici o jinem polomeru (rozdil je dan rozchodem kol na naprave). Zatacejici kola musi zkratka splnovat tzv. Ackermanovu podminku rizeni.
Nezadoucim efektem diferencialu je pak to, co popisujes - pri ruznem zatizeni je hnaci moment motoru prenesen na kolo s mensim zatizenim. |
|
|
Zaslal: so listopad 25, 2006 11:56 |
|
Návrat nahoru |
|
|
SPURNY Honza
Založen: 04. 10. 2005 Příspěvky: 27 Bydliště: Brno / Vsetin
|
Předmět: |
|
|
ano ano, dekuji za doplneni. predpokladam, ze vetsina z nas vi, jak funguje a k cemu je urcen std diferencial v aute. priklad s prevodem na kolo s mensim odporem byl uveden schvalne, protoze jak pises, je to "slabe misto" a to je presne to, co se chytri panove konstrukteri snazili eliminovat pro zavodni specialy, protoze diky smykum a povaze trati velmi casto nastava pripad, ze jedno nebo vice kol maji uplne jiny odpor nez zbyvajici zatizena kola... A tak chytri panove konstrukteri vymyslili aktivni diferencial...
jsem rad, ze jsem nasel "spriznenou dusi", ktera si o funkcnosti aktivnich, pasivnich a std diferencialu mysli to same (nebo to dokonce vis na 100% ?) |
|
|
Zaslal: ne listopad 26, 2006 0:33 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Jsem rád, že se konečně někdo připojil (Martin SRAJER) s logickým a řekl bych matematicky přesným popisem aktivního diferenciálu. V podstatě jsem totéž již psal na začátku tohoto vlákna. Nicméně ten dodatek, že je diferenciál v RBR v podstatě aktivní, akorát pouze bere v úvahu jen tři vstupní hodnoty pro vyhodnocení, je naprosto přesná.
Tady je nutno podotknout, že nejdůležitější parametr je podle mne rozdíl prokluzu kol. A tento RBR vůbec nezpracovává, a proto je v RBR pouze jakási hra na aktivní diferenciál.
Četl jsem popis diferenciálu psaný M. Bruderem podle p. Janeby. Myslím, že to jak mluvil že se nejedná vůbec o žádné mapy, atd. tak to je nějaké popletené. Správně to myslím opravdu popsal M. SRAJER.
Takže to bychom měli vyřízeno. Jedná se zde myslím pouze o zapracování tzv. pasivních diferenciálu do RBR.
Jak si jistě všichni kdo s Nkem jezdí všimli, tak v jejich nastavení jsou zamknuté mapy, které přesně (+-) odpovídají "Ustanovení MČR". Proti těmto fyzikám a tomto omezení nikdo neprotestuje a všichni vč. Pavla Chrastiny s těmito Nky jezdí velmi dobré časy v Euru. Tudíž - je to minimální omezení (a ať si někdo zkusí ručně přepsat mapy v lsp a zajet si s tím test - myslím, že se to moc lišit nebude, protože RBR nedokáže opravdu udělat aktivní, takže i ten s mapami není o moc lepší než pasiv)
Martin Bruder tím co napsal o rozhovoru s p. Janebou do toho trochu ovšem vnesl nepořádek. Napsal tam něco totiž v tom smyslu, že pasivní diferenciál je něco více jak "špéra", že jakýmsi, byť pevně definovaným způsobem reaguje na situaci.
K tomu bych si dovolil poznamenat, že pasivní=mechanický= ne elektronický diferenciál asi těžko může reagovat na situaci mimo daný diferenciál a jeho přímé součásti. Tj. podle mne může určitým způsobem reagovat pouze na rozdíly prokluzu.
A proto bych zde znova prosil zasvěcené hlavy o definici funkce pasivního diferenciálu ve WRC |
|
|
Zaslal: po listopad 27, 2006 22:41 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CHRASTINA Pavel
Založen: 28. 10. 2005 Příspěvky: 471 Bydliště: Slušovice
|
Předmět: |
|
|
Tak díky za další slušnou kapitolu, Jardo, ale když jsi mě bereš do papulky, tak decentně zareaguju...celou diskusi jsem psal v duchu toho, aby jsme jeli za rovných podmínek!!!! (a vůbec jsem se nedozvěděl co bylo příčinou této původně navržené změny pro 10 lidí) Není na tom nic nepochopitelného a kdyby mi bylo slušně zodpovězeno od pořadatele, tak to přijmu....takže mě ve finále vytočil lidský přístup k věci víc než samotné omezení. Spolehni se, že bych to auto v případě nutnosti přenastavil..doufám, že jsem to napsal srozumitelně |
|
_________________ #19 CHRÁSTwww.hsfrt.ic.cz
VÍTĚZ TR2007(WRC), TR2008 (WRC), TR2009 (WRC), EURO 2(N4), EURO 3(WRC) |
Zaslal: po listopad 27, 2006 23:42 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Jarda: S Martinem vyreseno po skypu Pasivni diferencial ve WRC je obycejna spera. Nic vic.
A nerozciluj se porad, zkracujes si zivot |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: po listopad 27, 2006 23:58 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
To Pavel Chrastina: Já se tady omlouvám, jestli jsem se někoho dotkl. Znevýhodnění prvních deseti jezdců se mi také nezamlouvá, nicméně si myslím, že na základě toho, že zde nikdo neuvedl časy na srovnání, tak vůbec nevíte, nakolik by vás to omezilo. Jak už jsem uvedl, tak v Nku se takto jezdí již teď a časy máte srovnatelné s WRC špičkou s tzv. aktivními dif.
A mně na celé diskuzi rozčílilo to, že jsem se už předtím o tom snažil mluvit a poukázat na jisté nedostatky a všichni se mně snažili umlčet ať nepíšu slohovky.
To Mira Fric: Jestli je pasiv obyčejná špéra, tak to znamená, že nastavení viz "ustanovení MČR" pro teď už jen Nka je pasiv přesněji, než jakékoliv nastavení v RBR x skutečný aktiv.
Znovu říkám všem tady: Je třeba si uvědomit, že dif. v RBR je v podstatě ještě horší, než skutečný pasiv - nepostihuje totiž to nejdůležitější a to je prokluz kol.
Co se týče všech dalších omezení a součástek: Zajímalo by mne, zda již někdo zkoušel nastavit třeba eNko podle ustanovení - týká se to zejména omezení svornosti. Ta má totiž daleko větší vliv než mapa. Já jsem to osobně zkoušel, auto je více přetáčivé, chová se prostě trochu jinak, než jsme zvyklí, nicméně se s tím dá zajet stejný čas, jako s normálním nastavením. |
|
|
Zaslal: út listopad 28, 2006 8:06 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BITTNER Jan
Založen: 23. 04. 2005 Příspěvky: 1142
|
Předmět: |
|
|
Těžko srovnávat nastavení Nka nyní a po puštění nových fyzik od Olsona.
Každopádně by měl být rozdíl mezi myšákem EVO 8 a 9 ,jelikož 9 má aktiv předek a střed a zadek natvrdo. U EVO 8 bylo vše na tvrdo .
Pro srovnání časů jsem si zajel téměř na všech šotolinách s Nkem rekordy.Našel jsme nový způsob nastavení a poupravil styl a jsem rychlejší.
Příkladem použiju Falstone(není to ideální příklad) bez razantního řezání 3:52:52 (opravdu to neni řezaný a pokud bude zájem dám i replay k dispozici), to je zlepšení o 5s a to je téměř všude . |
|
_________________
|
Zaslal: út listopad 28, 2006 10:51 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Honza: ee, 9 ma aktiv stred a zadek, 8 stred |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: út listopad 28, 2006 11:02 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
No tak o těch aktivech u EVO IX nevím - to by se samozřejmě mělo v ustanoveních MČR vzít v potaz.
Srovnávám výsledky se současnými povolenými fyzikami v Euru. I když budou na MČR nové fyziky od Olsona, tak nepředpokládám, že by to byl zcela zásadní rozdíl. A znovu tady píšu - porovnejte si nejlepší časy eNek a WRC anebo si zkuste nastavit WRC takzvaně pasivně a myslím, že budete mít čas stejný nebo jen opravdu o málo horší.
Co se potom celkově týče pasivů, byl bych pro následující omezení:
Omezení mapy podle ustanovení MČR dát na všechny diferenciály daných aut, kde jsou ve skutečnosti pasivy, tzn. Subaru 06 P+Z, Focus 06 a samozřejmě eNka, podle toho jak to ve skutečnosti je. Na jezdcích WRC by potom bylo, zda si vemou nové auto s omezením nebo ne. |
|
|
Zaslal: út listopad 28, 2006 11:13 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BITTNER Jan
Založen: 23. 04. 2005 Příspěvky: 1142
|
Předmět: |
|
|
FRIC Miroslav napsal: |
Honza: ee, 9 ma aktiv stred a zadek, 8 stred |
Sem si to asi nějak přehodil v té mojí palici. Díky za opravu. |
|
_________________
|
Zaslal: út listopad 28, 2006 12:00 |
|
Návrat nahoru |
|
|
HONZALEK Vratislav
Založen: 10. 11. 2005 Příspěvky: 357 Bydliště: Borová u Poličky,casteji Praha
|
Předmět: |
|
|
PANCOCHA Jaroslav napsal: |
A znovu tady píšu - porovnejte si nejlepší časy eNek a WRC anebo si zkuste nastavit WRC takzvaně pasivně a myslím, že budete mít čas stejný nebo jen opravdu o málo horší.
|
Ne ze by differaky nemeli vliv,ale myslim ze to ze ty casy jsou o tolik rychlejsi je hlavne v motorech,differaky budou az na druhem miste.A dle meho mineni je ten vliv tak 20-30% vic ne.Totiz ono se ten vliv tedka tezko ziskava,to by ty motory museli byt stejne jako predtim. |
|
_________________ Sometimes steering wheel, sometimes keyboard,but almost equal speed ;)HSF (Subaru WRT in the past) , The Mask |
Zaslal: út listopad 28, 2006 14:25 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
No nějak ti Vraťo nerozumím. - o jakých časech mluvíš ?? O motorech eNek ?? No a jak už jsem psal.... když se mají srovnat aktivní a pasivní dify ve WRC, tak ať si nějaký dobrý WRCař nastaví setup ve stylu pasivu a porovná časy. Myslím, že to bude stejné. |
|
|
Zaslal: út listopad 28, 2006 16:29 |
|
Návrat nahoru |
|
|
HONZALEK Vratislav
Založen: 10. 11. 2005 Příspěvky: 357 Bydliště: Borová u Poličky,casteji Praha
|
Předmět: |
|
|
Myslel jsem casy s eNkem.Slo mi o to,ze ty jsi tam psal at se podivame tedka na casy treba v euru,ze spicka v eNkach je blizko wrc.Cili to je podle me z velke casti jen motorem.A jak jsem psal tech 20-30% na technickych tratich,na rychlich bude ten vliv skoro zanedbatelny.Tenhle pocit mam u eNka,u WRC jsem nezkousel. |
|
_________________ Sometimes steering wheel, sometimes keyboard,but almost equal speed ;)HSF (Subaru WRT in the past) , The Mask |
Zaslal: út listopad 28, 2006 16:47 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
No musím poopravit veškeré svoje příspěvky. Jdu teď vyzkoušet to co mi říkal nyní Mirek Olša.
Jde totiž o to, že (ačkoli o tom není v manuálu ani slovo), tak program nějakým způsobem přece jen v základu funguje jako pasiv, tj. bere v potaz prokluz.
Ještě jsem to nezkoušel, ale prý je to tak, že když se nastaví všude na difu nulové mapy, tak se diferák chová jako špéra. Tzn. při prokluzu kola se také zavře. Podle manuálu jsem já soudil, že pokud bych zcela vymazal mapy, tak bude svornost pořád nula a tedy diferák uplně stejný jako v civilním autě. No a prý to tak není. To ovšem zcela mění všechny příspěvky které jsme tady psali.
Takže všem kteří se o to zajímají doporučuji vyzkoušet nastavení s nulovou mapou a uvidíme. |
|
|
Zaslal: út listopad 28, 2006 17:04 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Vyzkoušel jsem to co Mirek všem doporučoval.
Zkoušel jsem Fiestu jako předokolku a potom Imprezu N12.
Nastavení jsem udělal dvě a to vymazané - nulové mapy s původní svorností a potom druhé, kdy jsem u S1600 vepředu a u N4 vepředu a vzadu zcela zrušil svornost.
Reakce byla velmi průkazná na S1600 na asfaltu. Pokud se smazaly jen mapy, auto pořád drželo stopu i s kolem na trávě - tzn. diferenciál sepnul. Až pokud jsem smazal i svornost, tak se auto teprve chovalo jako civilní, tzn. kolo na trávě pořád prokluzovalo.
Tento test jednoznačně vyvrátil původní předpoklady že RBR nepočítá s prokluzem. Správné nastavení pasivního diferenciálu by tedy asi mělo znamenat vymazání mapy (případně ponechání např. 25-30% v mapě rychlosti jako předpětí). S takovým autem už je dost rozdíl v jízdě (zejména na šotolině).
Netuším, jak se ovšem má chovat a v reálu chová pasiv na šotolině třeba v zatáčce. Tady to totiž (Impreza na Chirdonu) dopadalo tak, že se v dlouhých zatáčkách pořád střídavě zapínal a vypínal. (Jezdím ovšem na klávesnici a je tedy zřejmé, že to bylo asi klávesnicí - její nevýhoda se tady projeví v plné míře) |
|
|
Zaslal: út listopad 28, 2006 19:04 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|
|
|
Based on CanverRed theme |
|
|