Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
BRUHA Vaclav
Založen: 01. 12. 2006 Příspěvky: 148
|
Předmět: |
|
|
jo a ještě doporučuji poslechnout:
http://simracing.cz/file_down.php?fid=654
je to braný sice z nějakého teamspeaku, ale myšlenky jsou tam použitelný. Je to primárně pro okruhy, ale pravidla jsou stejná (mno aerodinamyku moc neovlivníš, ale pružiny jsou stejný na okruhu i ve RBR)
A hlavně hláška: "Mno s rychlým tlumením to máš tak. Přejíždíš důchodkyni....najedeš na ní a v tom momentě používáš rychlý pružení...." |
|
_________________ Proč vzhlížet k světlým zítřkům, když vždy když se probudím je dnes?
- Murphy |
Zaslal: so březen 28, 2009 23:44 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Včera jsem se věnoval doma testování a nastavení Focuse 06. A tak zde zapíšu nějaké závěry jak postupovat při nastavení tlumičů a pružin na asfaltu.
- jako první věc je nastavení prahu rychlé komprese. Doporučuji Strýčkovy okruh (ideálně celá Příbram, jenže na tu se v shaku nedostanem). Stačí defaultní nastavení pružin. K tomu nastavím kompresi a zp. ráz na maximum, rychlou kompresi na minimum. Práh rychlé komprese nastavím na 0,1 a projedu trať. Z tímto nastavením bude auto na každé nerovnosti skákat jak koza a nebude to k řízení vůbec nikde. Jakmile zvýšíte práh již na 0,5, je viditelný rozdíl. Již s 1,0 se dá projet skoro celá trať bez problémů. S nastavením 1,2 můžu s klidem říci, že i dolík za druhou vesnicí s následným výskokem se projíždí na normální kompresi. Proto lze říci, že s nastavením 1,0 můžete v klidu jet Francii, na ČR je potřeba víc.
- nastavíte tlumiče na obvyklé hodnoty (komprese střední hodnota, zpětný ráz vysoká, rychlá komprese malá hodnota, práh komprese dle testu), projedete opět Strýčkovy, zda se to chová na nerovnostech dobře. Je možné, že některé hrboly tlumiče nepochytají, pak je třeba sáhnout do tuhosti pružin a trošku je změkčit.
- jakmile tlumiče na nerovnosti sedí, tak jdete např. na Joux Plane a otestujete brždění do zatáček a výjezd, zda je v pořádku nedotáčivost nebo přetáčivost. Vycházíme přitom z obvyklých nastavení geometrie a diferenciálů a ostatních parametrů.
To je asi tak vše ohledně nastavení pružin a tlumičů. |
|
|
Zaslal: po březen 30, 2009 12:25 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KULHANEK Ales
Založen: 02. 06. 2005 Příspěvky: 197 Bydliště: Mělník (teda malá vesnička u něj:)
|
Předmět: |
|
|
Jardo zavidim ti tvoji trpelivost s nastavovanim...Ja jsem se vcera taky odhodlal k tomu, ze si zkusim misaka trochu poladit na ty pribramsky skoky...a kdyz uz to vypadalo, ze po skoku to dopadne a zadny dalsi odskakovani se nekona...Vjel jsem do jakykoli diry a to me nakopavalo jeste vic nez predtim...po hodine zkouseni jsem se na to vyflaknul, na francii hodil default, na pribram jsem vratil co mam od kluku z tymu a vim ze k hrabani se v setu me dlouho nic neprinuti... |
|
_________________ Aluna
S.A.D.A.C. Motorsport
TR - Mitsubishi Lancer Evo 9 Gr.N4
WCN - Mitsubishi Lancer Evo 6.5 Gr.A8 |
Zaslal: po březen 30, 2009 14:02 |
|
Návrat nahoru |
|
|
HONZALEK Vratislav
Založen: 10. 11. 2005 Příspěvky: 357 Bydliště: Borová u Poličky,casteji Praha
|
Předmět: |
|
|
Bohuzel nastaveni tlumicu je o kompromisu. Co jsem delal svoje podobne vyzkumy jako Jarda, tak auto lze bud naladit na hrboly/skoky nebo na diry nebo kompromis. Tyhle nastaveni se lisi da se rict prohozenyma hodnotama u komprese a zpetne komprese, vzdy mensi hodnota na prvni smer (tedy u diry komprese).
S prahem na rychlou kompresi jsem taky dosel ,ze optimum se pohybuje nekde mezi 1-1,2.
V praxi je charakteristika tlumice krivka neco podobne "S" prochazejici 0, jako závislost síly na rychlosti. V RBR se dá se říct toto zjednodusuje na velmi jednoduhou charakterisitku ve tvaru jedne konstantni hodnota az do prahu rychle komprese,pote dalsi konstatni hodnota rychle komprese. Navic v realu je tato krivka silne zavisla na frekvenci (se zvetsujici frekvenci se hodne zvetsuje hysterezni smycka a charakteristika se blizi naklonene "elipse").
Proste to neni vubec jednoduche:) idealni nastaveni neexistuje a je nutne se zamerit na kompromis, s tim,ze treba diry budu jezdit bez problemu ale na skokach opatrne. |
|
_________________ Sometimes steering wheel, sometimes keyboard,but almost equal speed ;)HSF (Subaru WRT in the past) , The Mask |
Zaslal: po březen 30, 2009 14:21 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Jo, tak já s tím teda problém až tak nevidím. Příbram je trošku specifická, že je tam i šotolina a to prostě ideálně tímto jednoduchým nastavením nepokryju. Ale v podstatě můžu říct, že se snažím větší díry pokrýt měkkou rychlou kompresí a nerovnosti a skoky pokrýt normální kompresí s vysokou hodnotou zpětného rázu. A pak to celkem jde i když vezmu dost tuhé pružiny. A tam je právě důležité zjistit ten práh, abych věděl, že tuto nerovnost mi pokryje toto nastavení a tuto nerovnost další. A pokud to nejde ani jedno, tak mít rezervu ve výšce pružiny a její tuhosti. Je škoda, že tu nejdou dělat takové čachry jak v LFS. |
|
|
Zaslal: po březen 30, 2009 14:29 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ZPEVAK Jan
Založen: 30. 10. 2007 Příspěvky: 198 Bydliště: Hodonín, CZ
|
Předmět: |
|
|
ohrané vím ale ale mohl by tu někdo prosím trochu rozebrat jak nastavit (nejlíp SI N12 N4) na šotolinu? neustále je tu řeč o asfaltu a z toho moc moudrý nejsem jak postupovat u šotoliny. například na co se zaměřit pokud mě např. jakýkoli járek bo vyjeté koleje auto nemilosrdně strhnou kterýmkoli směrem. a na menších dírách je auto dost neklidné.
Jestli jsem aspon něco pochopil z toho výše řečeného tak bych měl změkčit tlumiče ale přitvrdit pružiny, práh rychlé komprese zvýšit, rychlou kompresy asi snížit, změkčit stabilizátory. Je to tak bo jsou to uplné blbosti navzájem se vylučující?? díky za jakoukoli odpověď |
|
_________________ Zádí vpřed!!! |
Zaslal: čt duben 09, 2009 10:05 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Na šotolině je to jinak. Obvykle se zde používají hodnoty pro tlumiče tak jako ve skutečnosti. Tj. nejmenší hodnot komprese, pak větší zpětný ráz, ale ne o moc a nejvyšší hodnotu má rychlá komprese.
Ale proč to tak je si nyní nějak nedovedu vysvětlit po té debatě na asfaltu... snad by mohl Karel Kuncl přispět radou..
Ohledně Imprezy:
Default:
Tlumiče: 5.5 - 5.5 - 1.5 - 8.5; 4.0 - 4.5 - 1.5 - 6.5
Pružiny: 310 56 70 15; 310 40 70 15
JaPan N12:
Tlumiče: 4.0 - 5.0 - 1.5 - 8.0; 4.0 - 5.0 - 1.5 - 8.0
Pružiny: 315 50 80 15; 315 40 75 15
auto myslím jezdí slušně. Takže si udělej obrázek ... |
|
|
Zaslal: čt duben 09, 2009 14:18 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ZPEVAK Jan
Založen: 30. 10. 2007 Příspěvky: 198 Bydliště: Hodonín, CZ
|
Předmět: |
|
|
díky moc pane. doma si ty hodnoty přirovnám k tomu co mám, nastavím a uvidíme a dáme vědět. díky |
|
_________________ Zádí vpřed!!! |
Zaslal: čt duben 09, 2009 16:28 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ZPEVAK Jan
Založen: 30. 10. 2007 Příspěvky: 198 Bydliště: Hodonín, CZ
|
Předmět: |
|
|
tož vyzkůšal jsem ty tvoje hodnoty a auto se rázem chová opravdu jinak. trochu jsem si to srovnal s defaultem a myslím že už jsem tomu trochu porozumněl (ale vážně jen trochu) každopádně díky. je to mnohem lepší než předtím.. jen nechci vědět kolik ti zabralo času ty hodnoty takhle sladit. ještě jednou díky |
|
_________________ Zádí vpřed!!! |
Zaslal: pá duben 10, 2009 9:41 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PETRZELKA Tomas
Založen: 23. 04. 2009 Příspěvky: 22 Bydliště: Domažlice
|
Předmět: Manuál v RBR |
|
|
Chlapy moc prosím někoho kdo má manuál RBR v češtině a PDF aby mě ho poslal.
Petrzelka26@seznam.cz |
|
|
Zaslal: so květen 02, 2009 22:58 |
|
Návrat nahoru |
|
|
B.I.G.G
Založen: 01. 06. 2007 Příspěvky: 94
|
Předmět: |
|
|
Nepoznáte niekto stránku kde by som sa dozvedel dačo o využití trigonometrie v motoršporte lebo sa my to nejak nedarí nájsť. |
|
_________________ The power is nothing without control
(pirelli) |
Zaslal: ne květen 31, 2009 14:10 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PRIKRYL Roman
Založen: 11. 06. 2005 Příspěvky: 1715 Bydliště: Kroměříž
|
Předmět: |
|
|
Jen taky dotaz nevim jestli ho prdnu sem dobre ale skusim to. Jde nejak v RBR poznat jak se me ojizdeji gumy? z jake strany vic a tak? Protoze jestli ne tak nejak postradam smysl nastavovani geometrie a tak, kdyz to nemam jak zjistit. |
|
_________________ S.A.D.A.C. Motorsport driver |
Zaslal: ne září 06, 2009 13:57 |
|
Návrat nahoru |
|
|
VYSKA Tomas
Založen: 30. 08. 2006 Příspěvky: 877 Bydliště: Valmez
|
Předmět: |
|
|
a na to si stezujes po peti letech? |
|
_________________ | Stínadla se boří.. | FORZA PROTON !!! |
Zaslal: ne září 06, 2009 14:03 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
PRIKRYL Roman napsal: |
Jen taky dotaz nevim jestli ho prdnu sem dobre ale skusim to. Jde nejak v RBR poznat jak se me ojizdeji gumy? z jake strany vic a tak? Protoze jestli ne tak nejak postradam smysl nastavovani geometrie a tak, kdyz to nemam jak zjistit. |
Geometrie se nastavuje primárně proto, že velmi ovlivňuje jízdní vlastnosti, ale docela mě překvapuje, že jsi na to za těch pár let nepřišel To jak se sjíždějí gumy je sekundární záležitost důležitá spíš pro sériová auta než pro soutěžní. |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: ne září 06, 2009 17:07 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PRIKRYL Roman
Založen: 11. 06. 2005 Příspěvky: 1715 Bydliště: Kroměříž
|
Předmět: |
|
|
No ja jsem do geometrie za celou dobu RBR nesahal No a posledni sezonu jsem vzdy dostal set(spis si ho vyprosil) a pak si ho jeme doupravil ale nikdy do geometrie A az ted me to tak napadlo ze je to takovy divny. Ono treba v rF je docela dulezity aby se gumy spravne ojizdeli a tak, ale RBR je asi opet vyjimka
EDIT: ale asi abych trochu zrychlil na soto tak do te geometrie se budu muset zde v RBR naucit sahat:-) |
|
_________________ S.A.D.A.C. Motorsport driver |
Zaslal: po září 07, 2009 22:18 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|