Právě je út prosinec 24, 2024 18:42
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
HAZE Jiri
Založen: 18. 08. 2006 Příspěvky: 1610 Bydliště: Hradec Králové
|
Předmět: |
|
|
Vysvětlí mi někdo toto
Teď jsem v jednom závodě poškodil převodovku a zůstala tam 3-ka. Dojedu do cíle,naskočím do další RZ a zde řadit normálně šlo V servise po té další RZ byla převodovka na 19 % ... |
|
_________________ Jirka "Zajíc" HÁZE
CARLSBAD Rally Team , driver |
Zaslal: st listopad 09, 2011 19:08 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRISTENSKY Jiri
Založen: 28. 11. 2009 Příspěvky: 351
|
Předmět: |
|
|
Ford Fiesta S1600 se chová taky tak - už se mi to podařilo se zařazenou jedničkou a v další RZ převodovka fungovala. |
|
|
Zaslal: st listopad 09, 2011 20:18 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Jo, jak píše Jirka Frištenský - pokud není pokazená spojka či něco dalšího, tak to takto funguje. V další RZtě můžeš řadit. Akorát je větší riziko, že ti to třeba přeskočí, nebo nezařadíš atd. |
|
|
Zaslal: st listopad 09, 2011 20:23 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FAU Mira
Založen: 08. 03. 2008 Příspěvky: 326 Bydliště: Chýnov
|
Předmět: |
|
|
U Škody 1203 stačilo sundat víčko převodovky a školená ruka to šroubovákem zase rozchvátala.
Předpokládám že to posádka dělá na přejezdu.
I já mám tuto zkušenost. |
|
_________________ Faustýn, manager týmu Blue Devil
BLUE DEVIL rally 2015
FRESH Band
Blue Devil fórum |
Zaslal: st listopad 09, 2011 21:21 |
|
Návrat nahoru |
|
|
NEMEC Jan
Založen: 03. 02. 2007 Příspěvky: 99 Bydliště: Brno
|
Předmět: |
|
|
Dovolím si vařit z vody - vůbec nic o tom nevím. Níže uvedené tedy berte pouze jako spekulaci a jednu z možností.
Převodovka se v RBR skládá ze dvou částí (které se mohou rozbít). První je Převodovka a druhá Regulátor převodovky. Myslím si, že se poškození převodovky přenáší z jedné RZ do druhé, poškození regulátoru ne. Rozbitý regulátor = nejde řadit.
Proč si to myslím? Protože jsem při testování nového setupu jel turnaj se SR po každé RZ. Projel jsem časomírou v cíli a narazil do stromu. Motor jel, ale nešlo řadit. Po chvilce se RZ sama ukončila a v servise jsem měl regulátor na mraky (100%) a převodovku asi 10%.
Jestliže jde na následující RZ řadit, výše uvedené zdůvodnění by dávalo smysl. |
|
|
Zaslal: po listopad 14, 2011 16:24 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Honzo, logicky by to tak asi mělo být ...
No, jinak tu mám tak pro všechny jeden dotaz - věděl by někdo, jak nejlépe nasimulovat chování skutečného středního diferenciálu byť hypoteticky pouze mechanického v RBR ? Jde o to, že pokud jedete v RBR nějakou ne příliš ostrou zatáčku ve velké rychlosti, většinou ji jedete na plný plyn (nebo by se tak měla jet, viz např. některé zatáčky na Prospect II na začátku, Joux Plane poslední levá táhlá zatáčka před první ostrou doprava na začátku stoupání do kopce k lesu před prvním splitem). No a co se díky mapám difů v RBR stane - buďto máte nastavenu svornost na středním difu výrazně níže než na zadním, pak to projedete v pohodě (ale zase jsou značné problémy při vyšlápnutím plynu v zatáčkách atp. protože pak jde zadek ihned do smyku, dif. jej neudrží s dvaceti procenty již tak malé svornosti) nebo si tam dáte svornost větší a ta to zase v takové zatáčce drží a nepustí a jdete nedotáčivě ven. Reálně by tam ta větší svornost měla být, jenže v reálu by se taky ten dif nespínal když nemá.
Osobně mně ale nenapadá žádný způsob, jak se k tomu přiblížit jakoukoli úpravou map diferenciálu (teď neřešme omezení, neumožňující změnu map) |
|
|
Zaslal: po listopad 28, 2011 0:01 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KUNCL Karel
Založen: 13. 05. 2006 Příspěvky: 552 Bydliště: České Budějovice
|
Předmět: |
|
|
No já bych k tomu celkově taky něco měl. Osobně mám ten pocit, že se Jardo snažíš hezky, ale zdaleka nejsem přesvědčený, že zrovna toto plugin, potažmo RBR celkově vůbec potřebuje. Stále nechápu smysl toho snažení.
Přiblížení realitě neberu. Protože za další 3 roky přijde někdo další, kdo bude mít chuť se v tom rýpat a zjistí, že i ty s Waltrem jste udělali nějaké kompromisy či chyby, které v důsledku odchylují hru od nějaké "reality".
A další věc kterou jsem ti psal a kterou nemůžete vzít v úvahu byl příklad přední nápravy Toyoty ST205. Sofistikovaný systém, který vymyslel technický ředitel TTE fungoval max. 50 km, pak se v systému pák vytvořily vůle, které ovládání vozu naopak velice ztěžovaly. A teď se Tě ptám, uděláš fyziku nového auta, nebo ovládání uděláš "jako po 50 km", když chceš realitu. (ber to jako řečnickou otázku Jardo)
Smyslem celého mého příspěvku je ale to, že bych nerad, aby to vypadalo, že všichni jsou z hypotetické kompletní změny všech fyzik včetně default aut nadšení a že ji vítají. Tedy něco ve smyslu, kdo mlčí souhlasí. V krátkosti já nesouhlasím. |
|
_________________
http://www.rbrgt.cz/ |
Zaslal: út listopad 29, 2011 12:47 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Méďo, já zrovna opravdu netuším, proč právě ty jsi proti této změně. Ta změna by byla již dávno zapracovaná, kdyby předchozí tvůrci tyto poznatky měli. A ano, samozřejmě ... teoreticky by ještě mohl přijít Eero Piitulainen sám a udělat skutečně to nejpřesnější, co RBR dovoluje, protože možnosti fyziky RBR zná do detailu. Ale i tak by to již byly jen takové detaily, které člověk při virtuálním závodění nemá šanci poznat.
Samozřejmě, takové detaily, jako "sofistikovaný systém přední nápravy Celicy" není nutné vůbec řešit, protože to v RBR prostě není. Tak jako je McPherson i vzadu u všech aut a nic s tím neuděláš. Taktéž je v RBR špatně, že vůz je pro setrvačnost brán jako hmotný bod, různé rozložení váhy na to nemá vliv, prostě tak jak je daná setrvačnost, tak se to auto chová. A spoustu dalších věcí.
Nicméně přes to všechno, i když není možné se v určitých detailech realitě přiblížit víc, je plánovaná změna fyzik velmi potřebná minimálně z těchto důvodů a ty, nezlob se, vůbec popřít nemůžeš, protože jsou jasně měřitelné:
- motory aut jsou daleko silnější než v reálu. Nejsilnější WRCa v RBR pak jsou rakety. Opravdu ... zkuste si jen změřit zrychlení Focusu 06 atd. Tady opravdu není o čem mluvit
- setrvačnost aut je silně podhodnocená. Výsledek je, že auta se co se týče setrvačnosti chovají jako by byly daleko lehčí, než jsou. Typicky - pokud chcete auto rozkývat před vracákem, v podstatě si s tím můžete dělat co chcete a udrží se to. Se změněnou setrvačností (rozhodně nestřelenou od pasu, ale co nejpřesněji spočítanou) okamžitě budete cítit hmotu auta. Věc, se kterou souhlasil i Mirek Fric, pouze to nechtěl udělat z důvodu toho, že by se musely změnit i default auta.
- nevidím osobně ještě přesně do geometrie náprav, ale dle slov Waltera jsou tam opravdu velké nesmysly.
Pro všechny tyto věci platí - pokud bych něco střílel a jen z plezíru chtěl překopat všechny fyziky, aby se něco dělo, je to nebetyčný nesmysl. Na druhou stranu, pokud Walter v rámci RBR něco skutečně změřil, spočítal a ověřil, opravdu neberu žádný důvod, proč těchto poznatků nevyužít. Zkus mi Méďo aspoň nějaký důvod říci, který by opravdu byl rozumný.
A znovu musím říci, jestli tam bude nějaký systém na přední nápravě, nebo nebude, to je uplně jedno. Stejně je v tomto ohledu RBR sprasené a určité věci prostě budou furt špatně. Další věci ale RBR popisuje, pouze v daných fyzikách špatně.
Na závěr musím říci ... proto tady píšu průběžné poznatky, aby se o tom mohlo diskutovat. A pokud diskutovat, tak prosím věcně. |
|
|
Zaslal: út listopad 29, 2011 13:33 |
|
Návrat nahoru |
|
|
NEMEC Jan
Založen: 03. 02. 2007 Příspěvky: 99 Bydliště: Brno
|
Předmět: |
|
|
Jestli se fyziky změní nebo ne, je mi celkem jedno. Silný motor Focusu je myslím celkem malé zlo. Nově zavedené fyziky můžou způsobit "roztříštění" komunity na milovníky starých a nových fyzik. Teoreticky se může stát, že to skončí odchodem poloviny závodníků někam jinam (třeba k RSRBR). Pokud by tedy měly být změny hodně radikální, jsem spíše proti - ne kvůli sobě (já se poperu se vším) jako spíš kvůli ostatním. Ne každý bude mít náladu řešit výměnu fyziky u sebe v PC, když "to přece tak dobře fungovalo, proč se v tom vrtáte, je to na prd, bla bla bla".
Pokud se však budou fyziky měnit, navrhuji je nějak výrazně pojmenovat, odlišit, jinak v tom bude zmatek. Nebude stačit nazvat je "staré" a "nové". Chtělo by to něco jednoznačného (jako je u grafik a procesorů kódové označení jádra). A u Downloadů tento název vždy uvádět, aby nemohlo dojít k záměně. |
|
|
Zaslal: út listopad 29, 2011 15:34 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PETER Marek
Založen: 12. 01. 2010 Příspěvky: 485 Bydliště: Fajne-Město
|
Předmět: |
|
|
ad. Zrychlejní Focusu WRC... Skutečně nemám pocit, že by těch pár desetinek sekundy nějak závažně ohrožovalo můj postoj k RBR vůči realitě.
ad. Setrvačnost... Když vidím onboardy z WRC, s jakou lehkostí to auto poslouchá a jak zatáčí... Taky nic extra vážného. Ono je třeba fajn jezdit nějaký čas s WRC, pak sednout do N4 a mít feedback v obou případech na 100%... Ta váha tam jde neuvěřitelně poznat... Ale to jsou jen subjektivní pocity člověka neznalého fyziky RBR... |
|
_________________ re:member |
Zaslal: út listopad 29, 2011 16:45 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Silný motor Focusu (a dalších) je myslím jeden z největších problémů současných fyzik. Asi si nepamatujete jaké byly problémy s těsněním hlavy motoru, když toto auta přišly na scénu, jak se jim musely natahovat převody, aby to těsnění neodešlo. Také si možná nepamatujete, že tu bylo několik pokusů o provedení aut skupiny B - narazilo to na to, že VE u turbomotorů už prostě nešlo dát výš, protože to motor nevydržel. To vše by bylo řešitelné.
A vůbec si nemyslím, že by nové fyziky měly za následek odchod jezdců - možná těch arkádistů, kteří mají problém když by jim auto netáhlo jak čert ve všech otáčkách, nebo kosmonautů, kterým je sympatická velká síla aut a bez ní to není ono.
Jinak teda odlišení fyzik ... těch různých fyzik za dobu pluginu už tu bylo víc, a nikdy se to nějak zvlášť neodlišovalo. Jediný problém je v rekordech - tam by se to odlišit muselo, anebo by se musely resetnout (jeee, to by bylo pláče, to by hotlapeři nepřenesli přes srdce ) |
|
|
Zaslal: út listopad 29, 2011 17:00 |
|
Návrat nahoru |
|
|
SUDICKY Mira
Založen: 29. 03. 2008 Příspěvky: 172 Bydliště: Praha
|
Předmět: |
|
|
já tedy nejsem hotlaper, ale asi jsem kosmonaut nicméně se na nové fyziky (pokud budou) dost těším, protože to znamená, že se (podle mého soudu) sníží časové rozdíly mezi jezdci a zlepší se ovladatelnost vozu (aspoň doufám), navíc by pak mohla vzniknout ta "Béčková" skupina, na to se všichni určitě moc těšíme. A snad nezmizí ani ten pocit, když letíte 200 lesem a všechno kolem je úplně rozmazané . Jen jeblbý, že jsem zvyklý jezdit na RZtách určité časy a teď to asi půjde dolů, což mi malinko bere motivaci, ale pokud bude auťák ovladatelnější a líp řízení do ruky a budou realističtější defaulty, hlavně geometrie a podvozek, tak se na ty časy třeba dostaneme i s menším výkonem (jezdím Subaru N12). Držím tomu palce a jsem za )) a díky hlavně Japanovi, fakt tvoji práci obdivuji, taky bych tomu chtěl rozumět, ale jsem střevo |
|
_________________ Míra Sudický |
Zaslal: st listopad 30, 2011 11:54 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FADLER Jan
Založen: 04. 04. 2010 Příspěvky: 62 Bydliště: Zlínsko
|
Předmět: |
|
|
Zdravíčko.
Chlapi tomuto já moc nerozumím, ale změně fyzik fandím. Už jen proto, že je to změna k realističnosti.
Ale to hlavní, co mě napadlo: Bylo by nějak možné v RBR vymyslet, aby ze začátku RZ studené gumy držely míň a postupně se to zlepšovalo, jak by se zahřívaly? Měl by na to vliv počasí, atd. To by byla velká machrovinka. Těžko říct jestli to jde nějak udělat a jak nejlíp. Ale je to jen nápad. |
|
|
Zaslal: st listopad 30, 2011 16:45 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Jde využít jen toho, co již RBR nabízí. A toto jsou věci, které RBR neřeší. Takže smůla. |
|
|
Zaslal: st listopad 30, 2011 17:24 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KRYSTYN Miroslav
Založen: 02. 06. 2006 Příspěvky: 701 Bydliště: Zlín
|
Předmět: |
|
|
Když tady tak plkáte, ví někdo jak dopadl projekt s upadnutím kola? Je to už nějaký pátek, co zde proběhlo video s upadnutím kola. |
|
_________________ www.kcm-rbr.cz |
Zaslal: st listopad 30, 2011 17:41 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|
|
|
Based on CanverRed theme |
|
|