Právě je st prosinec 25, 2024 6:58
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Jste pro pasivy pro prvních 10 ve WRC? |
Ano |
|
33% |
[ 22 ] |
Ne |
|
66% |
[ 43 ] |
|
Celkem hlasů : 65 |
|
Autor |
Zpráva |
MIKL Tomas
Založen: 11. 04. 2005 Příspěvky: 820 Bydliště: Malenovice
|
Předmět: Pasivní a "aktivní" diferenciályPro10WRCařů vMČR |
|
|
Zdravím Vás a chci, aby jste si tenhle můj přízpěvek pročetli pozorně a tak rozhodli o nadcházející sezóně MČR.
Nesouhlasím s pasivními mapami diferenciálů dle ustanovení MČR pro prvních 10 WRC z minulé sezóny!
Důvod:
Martin Bruder mně vysvětlil jak funguje aktivní diferenciál u WRC a jak je tomu v RBR, zeptal se toho nejpovolanějšícho a to p.Janeby(ŠKODA motorsport).
Hra RBR má pasivní diferenciál, žádný aktivní. Každý pasivní diferenciál má mapu svornosti s jakou funguje na rychlost, sešlápnutí plynu a brzdy, tohle si nastavuje každý jezdec sám. Aktivní diferenciál dělá to, že mění pouze tuhost diferenciálů předního, zadního a středního, ale né jeho průběh.např když vyletí WRC z asfaltu na šotolinu, tak se změní tuhost diferáků pomocí tlaku oleje, ale né jeho mapa a nebo dává nejvíce síly na to kolo, které má nejlepší záběr. Aktivní dif mění svornosti neustale při každem zatočení brzdění i přidaní plynu.
Proto si myslím, že pravidla pro mapy diferenciálů nemají být a každý jezdec si to má nastavit podle sebe. V MS v rally jedou všichni pasivy jako my v RBR, ale jen někteří mají aktivy, které pomáhají v krizových situacích a zlepšují chování auta což v RBR není a tak rozdělení na aktivní a pasivní diferenciály je vlastně nesmysl!
Prostě tento krok v ustanoveních pro nadcházející sezónu MČR je špatně a né všichni budou mít stejné podmínky na startu rally. Auto bude díky tomu hůře zatáčet a bude přetáčivé. Což určitě dopomůže k tomu, že nás prvních 10 to zpomalí, ale s realem to nemá nic společného.
Proto jsem založil tohle téma a at´se hlasuje, jestli to tak má být omezeno a nebo budou mít všichni stejné podmínky a bude rozhodovat jezdecký um. |
Naposledy upravil MIKL Tomas dne út listopad 28, 2006 13:00, celkově upraveno 4 krát
|
_________________ Team manager HSF rally team |
Zaslal: po listopad 20, 2006 14:06 |
|
Návrat nahoru |
|
|
NEMEC Michal
Založen: 03. 03. 2005 Příspěvky: 912 Bydliště: Praha
|
Předmět: |
|
|
No uz jsem to testoval a jel jsem vsechny diferaky "pasivni" a celkem to slo, nicmene mas pravdu ze takhle v realu nefunguju.A to ze to zpomnali prvnich 10 je urcite duvod proc to Mirek udelal aby vyrovnal rozdili ve vykonosti jezdcu.Co rict zaverem nevim uz jsem se stim da se rict zzil a jezdim stim vsechno takze tezko rict ale jsem vicemene pro ikdyz zezacatku mi to slo hodne proti srsti.A to ze to napises do fora a nechas o tom hlasovat ti vubec nepomuze pohnout s Mirkem uz to znam.Ale chapu tvoji namitku.
Takze abych to shrnul nazaver jsem pro zpomaleni prvnich 10 pomoci pasivnich diffu ale aby byli co nejblize realite. |
|
_________________ mikeee, Subaru WRT
Vitez - RBR MCR Rally 05/06; 12h,24h Daytona(09,11); 12h Sebring(09,11); 24h LeMans(09) ; Druhej - 24h Nürburgring(09) |
Zaslal: po listopad 20, 2006 14:28 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PTACEK Martin
Založen: 24. 08. 2005 Příspěvky: 363 Bydliště: Zlin
|
Předmět: |
|
|
Já jsem pro....ztráta je cca 2-5s (jak kt. rz).....takže špička už nedá zbytku startovního pole 2min. ale jen 1min. |
|
|
Zaslal: po listopad 20, 2006 14:32 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CHRASTINA Pavel
Založen: 28. 10. 2005 Příspěvky: 471 Bydliště: Slušovice
|
Předmět: |
|
|
Já jsem to taky zkoušel a zpomalení to jednoznačně je. Ale je naprostý nesmysl nás nějakým způsobem znevýhodňovat. Podmínky by měly být rovné. Držení se reality je tady z důvodů výše uvedených naprostý nesmysl. Novinek je připraveno spoustu a druhý ročník bude mnohem vyrovnanější díky těmto novinkách a přílivu nových závodních kusů a netřeba proto pár lidí zpomalit. |
|
_________________ #19 CHRÁSTwww.hsfrt.ic.cz
VÍTĚZ TR2007(WRC), TR2008 (WRC), TR2009 (WRC), EURO 2(N4), EURO 3(WRC) |
Zaslal: po listopad 20, 2006 14:47 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Red Wing CZ
Založen: 06. 04. 2006 Příspěvky: 3
|
Předmět: |
|
|
NEMEC Michal napsal: |
No uz jsem to testoval a jel jsem vsechny diferaky "pasivni" a celkem to slo, nicmene mas pravdu ze takhle v realu nefunguju.A to ze to zpomnali prvnich 10 je urcite duvod proc to Mirek udelal aby vyrovnal rozdili ve vykonosti jezdcu.Co rict zaverem nevim uz jsem se stim da se rict zzil a jezdim stim vsechno takze tezko rict ale jsem vicemene pro ikdyz zezacatku mi to slo hodne proti srsti.A to ze to napises do fora a nechas o tom hlasovat ti vubec nepomuze pohnout s Mirkem uz to znam.Ale chapu tvoji namitku.
Takze abych to shrnul nazaver jsem pro zpomaleni prvnich 10 pomoci pasivnich diffu ale aby byli co nejblize realite. |
Asi jsi nečetl pořádně...dify realitě v rbr nepřiblížíš.....já jsem hlasoval proti pasívům, nevím proč by na tom měl být někdo na startu líp |
|
_________________ Detroit Hockeytown |
Zaslal: po listopad 20, 2006 14:51 |
|
Návrat nahoru |
|
|
NEMEC Michal
Založen: 03. 03. 2005 Příspěvky: 912 Bydliště: Praha
|
Předmět: |
|
|
@ Chrast
Jo je to spomaleni ale od Mirka mi bylo jasne receno ze to nehodla zmenit tak jsem si rekl ze chytrejsi ustoupi a prizbusobil jsem se, kdyz se vam podari ho premluvit budu jen rad a budete mit muj obdiv kdyz ne tak budu jiz pripraven:) |
|
_________________ mikeee, Subaru WRT
Vitez - RBR MCR Rally 05/06; 12h,24h Daytona(09,11); 12h Sebring(09,11); 24h LeMans(09) ; Druhej - 24h Nürburgring(09) |
Zaslal: po listopad 20, 2006 15:14 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CHRASTINA Pavel
Založen: 28. 10. 2005 Příspěvky: 471 Bydliště: Slušovice
|
Předmět: |
|
|
Michale, toto i spousta věcí by se měla řešit tak nějak kolektivně nebo si první aspoň zjistit názory dopředu. Mira se snaží přibližovat rbr k realitě, ale prostě v některém směru je to bohužel absolutní nesmysl. Přece každý jede sám za sebe a nikdo z nás nestartuje s tím, že chce aby bylo pole vyrovnané (že Ptico), ale s tím, aby byl co nejúspěšnější. Tak proč dávat jako odměnu nejlepším z minulého ročníku přistřihnutí půlky křídel? |
|
_________________ #19 CHRÁSTwww.hsfrt.ic.cz
VÍTĚZ TR2007(WRC), TR2008 (WRC), TR2009 (WRC), EURO 2(N4), EURO 3(WRC) |
Zaslal: po listopad 20, 2006 15:40 |
|
Návrat nahoru |
|
|
BRUDER Martin
Založen: 12. 10. 2005 Příspěvky: 1060 Bydliště: Chotyně
|
Předmět: |
|
|
No tak se pokusím velmi jednoduše vysvětlit rozdíl mezi Aktivním a pasivním dif. Byla to dlouha přednaška od Pavla Janeby: Aktivní dif mění svornosti diferencialů neustále během jízdy pomocí řidící jednotky a hydrauliky a to v zavislosti na prokluzu, zatočení a i při každém brzdění. Nema nic společného s mapami!!!! Ty si nastavuje každy jezdec podle svého. Pasiv se nastaví v servisu a během rz se hodnoty nemění tak jako v RBR. Tudíž jedeme VŠICHNI S PASIVNÍM dif. Pokud ma byt prvních 10 zpomaleno povinnym nastavením dif tak se ale nemuže napsat že pojedou pasivní!!!! RBR aktivní dif prostě neumí!!!! Je to pouze zhoršení ovladatelnosti vozu pro první desítku. A to myslím není zpravné z jednoho důvodu jelikož přibyli novy a velmi rychlí jezdci např Jakub Stěpanek Petr Stejskal atd ale i ti co se do první 10 nedostaly a sou velmi rychlí jako Tomaš Rydl. Tak že otazka spíše měla znít ZPOMALIT PRVNÍCH 10 JEZDCU POMOCÍ HORŠÍ OVLADATELNOSTI VOZU? Ale o aktivním diferencialu v RBR nemůže byt ani řeč. Toto nema s realitou nic společného. Vím že to Mik myslí dobře a jestli nas chce zbrzdit ( a to pozor včetně sebe ) tímto zpusobem tak by to ale mělo byt napsano jinak než že se použije pasivní dif. |
|
|
Zaslal: po listopad 20, 2006 15:58 |
|
Návrat nahoru |
|
|
VALENTA Lukas
Založen: 27. 03. 2005 Příspěvky: 60
|
Předmět: Dify |
|
|
Jak jsem si to tu pročítal tak mi to přišlo celkem logický,ale stejně mi to nedalo a mrknul jsem se na jeden starší článek
http://www.ewrc.cz/2006/show.asp?clanek=2268
Po tom co jsem si to přečet tak v tom mam zase guláš
Koukal jsem se ještě na Motorhome a tam píšou, že Focus 06 má přední a zadní dify mechanický.Tak teď fakt nevim jak to v realu je.Jestli teda maj v realu WRCa mechanický dify,tak by to Mikovo omezení bylo správně. |
|
|
Zaslal: po listopad 20, 2006 20:11 |
|
Návrat nahoru |
|
|
MIKL Tomas
Založen: 11. 04. 2005 Příspěvky: 820 Bydliště: Malenovice
|
Předmět: |
|
|
CHRASTINA Pavel napsal: |
Michale, toto i spousta věcí by se měla řešit tak nějak kolektivně nebo si první aspoň zjistit názory dopředu. Mira se snaží přibližovat rbr k realitě, ale prostě v některém směru je to bohužel absolutní nesmysl. Přece každý jede sám za sebe a nikdo z nás nestartuje s tím, že chce aby bylo pole vyrovnané (že Ptico), ale s tím, aby byl co nejúspěšnější. Tak proč dávat jako odměnu nejlepším z minulého ročníku přistřihnutí půlky křídel? |
Souhlas a co na to náš Mirek, ještě jsi to nečetl??? |
|
_________________ Team manager HSF rally team |
Zaslal: po listopad 20, 2006 21:49 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CHRASTINA Pavel
Založen: 28. 10. 2005 Příspěvky: 471 Bydliště: Slušovice
|
Předmět: |
|
|
to Lukáš:
chápu, že ses chtěl o problematice diferneciálů dozvědět co nejvíc, ale než se rýpat v těchto technických záležitostech a jejich srovnání s rbr, není lepší startovat za stejných podmínek? Pokud by měla být desítka omezená tak se všemi podmínkami M2? A jak to zařídit když máme odjetý jenom jeden ročník. Nechoďme do té "reality" přes přitahnuté vlasy a jeďme jako rovný s rovným. (podle hlasování začíná přibývat hlasů pro strouhnutí té desítky, ale jsme valstně národ český....) |
|
_________________ #19 CHRÁSTwww.hsfrt.ic.cz
VÍTĚZ TR2007(WRC), TR2008 (WRC), TR2009 (WRC), EURO 2(N4), EURO 3(WRC) |
Zaslal: po listopad 20, 2006 21:53 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Ackoli v technicke strance mam taky malinko gulas, tak hlasuju proti. Ti, kterych se to tyka, mi daji cocku i s traktorem a nejake omezovani je bude leda tak min bavit. |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: po listopad 20, 2006 21:57 |
|
Návrat nahoru |
|
|
OLSA Mirek Site Admin
Založen: 24. 08. 2005 Příspěvky: 552 Bydliště: ZLÍN
|
Předmět: |
|
|
Tak sem si to pročetl a nechápu jednu zásadní věc,
z vysvětlení které sem si přečetl vyplívá že špéra má mapu podle které se za jízdy mění svornost za pomoci řídící jednotky a ty mapy se nastavují klíčem na hydraulice heh ... prosím než sem něco písnete tak o tom popřemýšlejte ...
Každý dif který obsahuje mapu .. tudíž mění dynamicky svornosti za jízdy díky řídící jednotce za pomoci hydrauliky je dif aktivní.
Pokud vím tak mechanický dif není elektronicky řízený tudíž nemůže mít mapu
Špéra žádnou mapu nemá ... tudíž je to konstantní nastavená hodnota, která se aktivuje (zamkne) při rozdílném otáčení kol.
Zde se nastavuje tlak na který se dif zavře a reakční doba zamčení (úhel pod kterým do sebe oba kusy zapadají), která se dá nastavit, ale pouze výměnou protikusu. Proto se taky v reálu např. při nastavování předního difu musí sundat skříň ( http://www.ewrc.cz/2006/show.asp?clanek=2244)
právě proto že se musí měnit těleso protikusu. Pro upřesnění: dá se měnit předpětí za pomoci podložek ale zase se musí rozebrat a složit.
Ale rád se poučím pokud je tomu jinak. |
|
|
Zaslal: út listopad 21, 2006 9:57 |
|
Návrat nahoru |
|
|
OLSA Mirek Site Admin
Založen: 24. 08. 2005 Příspěvky: 552 Bydliště: ZLÍN
|
Předmět: |
|
|
M.B.: Aktivní dif mění svornosti diferencialů neustále během jízdy pomocí řidící jednotky a hydrauliky a to v zavislosti na prokluzu, zatočení a i při každém brzdění. Nema nic společného s mapami!!!!
Jestli nemá nic společného s mapami .. podle čeho řídící jednotka ví kolik a kde změnit ?
M.B.: Pasiv se nastaví v servisu a během rz se hodnoty nemění tak jako v RBR.
Aha takže v RBR řídící jednotka nehledá v mapě nejvyšší hodnotu při dané poloze osy (plyn, brzda, rychlost) a tu nepoužije protože jak píšeš že se hodnoty nemění |
|
|
Zaslal: út listopad 21, 2006 10:21 |
|
Návrat nahoru |
|
|
MIKL Tomas
Založen: 11. 04. 2005 Příspěvky: 820 Bydliště: Malenovice
|
Předmět: |
|
|
Ok, takže proč když má auto aktivní diferenciál máš v autě nahraných 9 programů a ty za jízdy můžeš měnit. Můžeš v RBR měnit za jízdy třeba jen dva programy což dělá pak aktivní diferenciál???
Důvod špéry na max 600 je jaký??? |
|
_________________ Team manager HSF rally team |
Zaslal: út listopad 21, 2006 11:04 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|
|
|
Based on CanverRed theme |
|
|