Právě je út listopad 12, 2024 17:23
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
BRUDER Martin
Založen: 12. 10. 2005 Příspěvky: 1060 Bydliště: Chotyně
|
Předmět: Součastky soutěžních vozů a jejich funkčnost |
|
|
Tak sem si dovolil založit téma , kde se můžeme dozvědět jistě spoustu zajímavého. A když se podaří aby si Pavel Janeba našel čas jistě vám odpoví na všechny otázky jakožto člen komise FIA a bývalý šef Škoda WRC týmu opravdu přesně . A nejen on, ale i na webu jsou chytří kluci kteří tomu dobře rozumí. |
Naposledy upravil BRUDER Martin dne čt listopad 09, 2006 21:59, celkově upraveno 1 krát
|
|
Zaslal: čt listopad 09, 2006 18:56 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CHRASTINA Pavel
Založen: 28. 10. 2005 Příspěvky: 471 Bydliště: Slušovice
|
Předmět: |
|
|
To byl ten nejlepší nápad, díky Bruďas. Myslím, že někteří se tady rádi "vypíšou" |
|
_________________ #19 CHRÁSTwww.hsfrt.ic.cz
VÍTĚZ TR2007(WRC), TR2008 (WRC), TR2009 (WRC), EURO 2(N4), EURO 3(WRC) |
Zaslal: čt listopad 09, 2006 20:37 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
OK, tak jo Chrástovi musím udělat radost a něco tady sepsat.
Diferenciály ve skutečnosti (podle mých informací a domyslení si zbytku - chytří mně doufám opraví).
Aktivní diferenciál: Vyhodnocuje rozdíly v otáčení jednotlivých kol, zatočení volantu atd. Řídící jednotka pak podle mapy mění svornost.
Pasivní diferenciál: Má určité předpětí, a podle rozdílu otáčení kol od určité meze sepne.
RBR: Neřeší vůbec nic z výše uvedeného, vše posuzuje jen na základě rychlosti auta a ne rozdílu točení kol, takže vlastně žádné auto v RBR se nechová tak výborně jako skutečné WRC, v podstatě i tzv. aktivní diferenciály v RBR se spíše blíží pasivním v reálu.
Pasivní diferenciály v RBR: Hra nezjištuje rozdíly mezi točením kol. Nelze proto nastavit mez sepnutí diferenciálu, proto je jediné rozumné nastavení toto: Úroveň předpětí by se měla povolit nastavit volně do rozumné meze (např. 50%). Tato úroveň by se nastavila do celé mapy rychlosti. Pro mapu plynu a brzdy se musí ze začátku nastavit 0% aby předpětí vůbec fungovalo.
Myslím že by se mělo diskutovat pouze o tom, na jakou úroveň plynu a brzdy se nastaví již 100% a nemyslím si, že je aspoň trochu odpovídající nastavit 100% hned na další úroveň - tedy 10% plynu. Řekl bych, že rozumná hodnota by byla tak 40%.
To Chrást: Když už je uděláno toto téma, tak mně už snad nebudeš nadávat za slohovky... |
|
|
Zaslal: pá listopad 10, 2006 10:42 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CHRASTINA Pavel
Založen: 28. 10. 2005 Příspěvky: 471 Bydliště: Slušovice
|
Předmět: |
|
|
Za slohovku máš u mně za jedna a už nebudu psát víc, ať to nemusíš dávat znovu na konec |
|
_________________ #19 CHRÁSTwww.hsfrt.ic.cz
VÍTĚZ TR2007(WRC), TR2008 (WRC), TR2009 (WRC), EURO 2(N4), EURO 3(WRC) |
Zaslal: pá listopad 10, 2006 11:22 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Ještě k mapě diferenciálu u brzd. Je otázka, jestli u brzdové mapy nenechat všude 0% takže defacto jen předpětí. Při brzdění jsou totiž v praxi dif. spíše otevřené a pokud se brzdí, tak samotná síla brzdy nutí kola do stejné rychlosti. Takže oprava nastavení u pasivu.
Plyn 0-40% - 0% svornosti, 40%-100% = 100% svornost
Brzda 0% svornosti
Rychlost = celá mapa = procent. nastavení předpětí tzn. všude např. 25% |
|
|
Zaslal: pá listopad 10, 2006 12:17 |
|
Návrat nahoru |
|
|
RYDL Tomas
Založen: 26. 10. 2005 Příspěvky: 37 Bydliště: dolní kralovice
|
Předmět: |
|
|
..pokud se kouknu do manualu RBR, tak se v nem pise nasledujici : "ridici jednotka motoru (ECU) vzdy hleda NEJVYSSI mozne schema zapojeni diferencialu, a podle nej se ridi" ..tzn. ze pokud mam seslapnuty plyn napr. na 50% (nastavena svornost napr. 80) soucasne brzdu na 30%(nastavena svornost napr. 70) a jedu rychlosti 120(nastavena svornost napr. 50) tak mi to vybere tech 80(plyn) nebot je to nejvyssi.. ..pokud tedy rikaji predpisy pro pasivni diferencialy, ze ma byt predni diferencial nastaven na b:100% p:100% r:30% tak je tech 30% na "speed" uplne zbytecnych, nebot to stejne bude svirat stale na nejvyssi mozne, a to je tech 100%..nebo se pletu?..
..(v praxi jsem rozdil zatim nezkousel) |
|
_________________ ..sycz4k
..HSF rally team |
Zaslal: pá listopad 10, 2006 14:07 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Ano... přesně tak jak to říkáš. Potom je tam mapa na rychlost k ničemu. (ale o tom tady celou dobu píšu) |
|
|
Zaslal: pá listopad 10, 2006 14:17 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Chlapi, pochopte, ze pasivni diferencial je plne mechanicky. Nema zadnou hydrauliku a zadnou ridici jednotku, ktera by mohla neco volit. To je ciste vec nastaveni mechanickych prvku. A uz vubec nema zadnou rychlostni mapu. Tam jde podle me nastavit leda to, pri jak velkem prokluzu sepne (rozdil otacek) a jakou silou sepne. A to je nastavene na tvrdo a za jizdy to zmenit nemuze nic, ani ECU. Tot muj nazor, i kdyz jsem diferak z WRC nikdy nevidel... |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: pá listopad 10, 2006 14:22 |
|
Návrat nahoru |
|
|
RYDL Tomas
Založen: 26. 10. 2005 Příspěvky: 37 Bydliště: dolní kralovice
|
Předmět: |
|
|
..ale to my chapeme.. ..nikdo tady netvrdi, ze pasivni ma nejake ECU atd. .. |
|
_________________ ..sycz4k
..HSF rally team |
Zaslal: pá listopad 10, 2006 14:29 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
To Fric Miroslav: Přesně jsi popsal to co jsem tady psal již já. Tady nám jde pouze o to, jak nastavit RBR diferák tak aby se choval pokud možno co nejvíc přibližně jako skutečný pasivní. |
|
|
Zaslal: pá listopad 10, 2006 15:11 |
|
Návrat nahoru |
|
|
RYDL Tomas
Založen: 26. 10. 2005 Příspěvky: 37 Bydliště: dolní kralovice
|
Předmět: |
|
|
..ted koukam koukam, a v predpisech pro MCR uz je zmena na pasivech.. |
|
_________________ ..sycz4k
..HSF rally team |
Zaslal: so listopad 11, 2006 15:25 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PANCOCHA Jaroslav
Založen: 02. 09. 2005 Příspěvky: 1455 Bydliště: Luhačovice
|
Předmět: |
|
|
Jo, také sleduju, že už se to změnilo. Nicméně tam máme pořád to samé při plynu a brzdě a s tím (minimálně na předku) nesouhlasím. Když se v praxi brzdí, tak jsou většinou diferenciály otevřené a rozhodně dle mne nejsou nikdy na 100%, takže bych tak jak jsem už říkal mapu brzdy zrušil, nebo tam dal předpětí. |
|
|
Zaslal: ne listopad 12, 2006 12:50 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Skorpion
Založen: 15. 03. 2005 Příspěvky: 437 Bydliště: Nová Paka
|
Předmět: |
|
|
At mi nikdo nerika, ze u WRC funguje pasivni diferencial tak, ze pri rozdilne rychlosti otaceni kol se nastavi hodnota pri ktere to sepne (uzavre diferencial) a na jakou hodnotu!?! To by preci musel byt kurva rozdil oproti aktivnimu. A vsichni jezdci pisou, ze je to skoro stejne blabla... Pokud nekdo presne vi, jak funguje pasiv, at to sem napise, ale zadne domenky... Kamos mel na feline takovou mrdku, kde se dal nasvit moment pri kterem to sepnulo a s silu toho sepnuti. No ale ze by tohle meli WRC? Hehe sem zvedavej na odpovedi, tohle me fakt zajima... diks |
|
_________________ Skorpion (Petr Janků)
|
Zaslal: st listopad 22, 2006 1:50 |
|
Návrat nahoru |
|
|
STEPANEK Jakub
Založen: 19. 04. 2006 Příspěvky: 142 Bydliště: Klášterec nad Ohří
|
Předmět: |
|
|
Tak mech. diferák funguje tak, že z vnitřní strany jak pravýho tak levýho unašeče(vnitřní homokynetický kloub) je lamelovej segment(něco jako malá spojka na převodovce) kterej při určitym prokluzu lamel sepne a vlastně spojí natvrdo stálej převod s poloosou. bud pravou nebo levou.proto je mechanickej,protože se dá ručně nastavit sýla sepnutí a rozepnutí lamel.Dělá se to pomocí pružinek nebo podložek,který tlačí na ty lameli. U standartního dif. je hnaná vždy jen jedna strana podle zatížení,kdešto u tohohle systému se při určitém zatížení(ručně měnitelném) připojí i druhá strana a proto nedochází k prokluzu kol. |
|
|
Zaslal: st listopad 22, 2006 9:36 |
|
Návrat nahoru |
|
|
SPURNY Honza
Založen: 04. 10. 2005 Příspěvky: 27 Bydliště: Brno / Vsetin
|
Předmět: |
|
|
Ahojte kluci, ja taky pridam svou trosku do mlina (protoze jsem chytrej jak radio). Popisu to, jak jsem si to vzdycky myslel ze to funguje a jak jsem to pochopil, kdyz mi to jednou vysvetloval pan Vaclav Pech senior. Nejsem odbornik a mozna zkomolim nektere nazvy a pojmy, prosim, nebite me za to a nenadavejte mi a neposmivejte se mi, mozna je to cele spatne, a v takovem pripade se omlouvam ale plati stale vyse zminene pozadavky
Takze zacnu se std diferencialem beznych aut (treba u mojeho megana). Predpokldam, ze vsichni vime, jak funguje std diferencial - prevadena sila z motoru je prevedena na to kolo, ktere ma mensi odpor -> kdyz stojim jednim kolem na ledu (v lufte) a jednim na pevne zemi, tak se veskera sila motoru prevede na to kolo v lufte a to se zacne protacet. Dalsim vyvojovym krokem bylo zavedeni lamel do diferencialu, ktere jsou mezi skrini diferencialu a jednou "hnaci tyci" vedouci k pohanenemu kolu. Ty lamely jsou pevne nastavene s nejakou tuhosti (stala svornost). To zpusobi, ze v pripade prokluzu jednoho kola, se neprevede veskera hnaci sila jenom na jednu napravu ale diky te stale svornosti i neco na to kolo s vetsim odporem -> vetsi teoreticka sance ze se auto pohne z mista. O totmo jsem si vzdycky myslel, ze to jsou pasivni diferencialy. Nic se v nich nespina nebo nevypina, zadna hydraulika, zadna ridici jednotka nic, proste je na nich nastavena stala tuhost na tech lamelech (ktera samozrejme jde menit - mechanicky). Potom chytri kluci, kteri tomu rozumi, vymysleli to, ze se ty lamely budou podle potreby svirat. Podle toho jak pocitac vyhodnoti prokluz v kombinaci s rychlosti, brzdou, otocenim kol a podobnymi bejkarnami a podle programoveho nastaveni vyhodnoti situaci a adekvatne tomu vypoctu sevre skrz hydraulicky system lamely. Toto jsem pochopil a bylo mi to tak i receno, ze se jedna o aktivni dif, protoze se ty lamely aktivne sviraji a otviraji podle aktualni situace.
Tak a pokud toto je pravda, tak si myslim, ze v RBR:
- aktivni dif = nastavovani libovolne jak jsme zvykli
- pasivni dif = nastavovani omezene: v mapach lze nastavit libovolna hodnota, ale do vsech poli musi byt stejna (to je to nastaveni staleho mechanickeho sevreni lamel) Takze lze nastavit treba 35% ale tato hodnota se musi nastavit uplne vsude v mape.
- std dif (to je ten, co mame vsichni bezni smrtelnici v autech - nepocitam ty, co maji nebezna auta jako treba lancera nebo imprezu = nastavovani neexistuje, vsude jsou povinne nastaveny 0% svornosti
tak to je to, co si o tom myslim ja. pokud se pletu, tak prosim plati prozba vyse: nenadavejte mi, neposmivejte se mi, neplivejte na me - nejlepe lajcky vysvetlit, protoze nejsem profi mechanik.
dekuji za pozornost. hezky den |
|
|
Zaslal: st listopad 22, 2006 10:51 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Jdi na stránku 1, 2, 3 Další
|
Strana 1 z 3 |
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|
|
|
Based on CanverRed theme |
|
|