Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
amis
Založen: 25. 09. 2008 Příspěvky: 4
|
Předmět: Nastavení FPS |
|
|
Ahoj. Lze někde nastavit FPS? Ukazuje mi to skoro pořád 60, tak to vypadá, že je to někde nastaveno jako maximum. Potřeboval bych s tím trošku experimentovat. |
|
|
Zaslal: pá listopad 21, 2008 17:04 |
|
Návrat nahoru |
|
|
NEMEC Jan
Založen: 03. 02. 2007 Příspěvky: 99 Bydliště: Brno
|
Předmět: |
|
|
Omezení na 60 fps je způsobené tím, že máš v ovladačích grafické karty zapnutou tzv. Vertikální synchronizaci. Stačí ji vypnout a pak už budeš limitovaný jen výkonem hardwaru. |
|
|
Zaslal: út listopad 25, 2008 14:41 |
|
Návrat nahoru |
|
|
amis
Založen: 25. 09. 2008 Příspěvky: 4
|
Předmět: |
|
|
NEMEC Jan napsal: |
Omezení na 60 fps je způsobené tím, že máš v ovladačích grafické karty zapnutou tzv. Vertikální synchronizaci. Stačí ji vypnout a pak už budeš limitovaný jen výkonem hardwaru. |
Díky. Já to chtěl zkusit spíš trošku stáhnout, ale zkusim i tu tvoji radu, co to udělá. |
|
|
Zaslal: st listopad 26, 2008 7:45 |
|
Návrat nahoru |
|
|
SRAMEK Tomas
Založen: 13. 10. 2008 Příspěvky: 183
|
Předmět: |
|
|
A ja sem si furt rikal,proc mi to ukazuje max.60,6 fps.Dik |
|
|
Zaslal: ne prosinec 14, 2008 11:37 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KAMENEC Matej
Založen: 02. 07. 2008 Příspěvky: 19 Bydliště: Zubří
|
Předmět: |
|
|
amis napsal: |
NEMEC Jan napsal: |
Omezení na 60 fps je způsobené tím, že máš v ovladačích grafické karty zapnutou tzv. Vertikální synchronizaci. Stačí ji vypnout a pak už budeš limitovaný jen výkonem hardwaru. |
Díky. Já to chtěl zkusit spíš trošku stáhnout, ale zkusim i tu tvoji radu, co to udělá. |
ve vsech hrach plati- cim vic FPS tim vetsi plynulost- tim vetsi uspesnot ..jak v FPS hrach tak v simulatorech,arkadach atp. |
|
|
Zaslal: pá prosinec 19, 2008 16:02 |
|
Návrat nahoru |
|
|
STEJSKAL Petr
Založen: 19. 03. 2006 Příspěvky: 743 Bydliště: vedle bordelu
|
Předmět: 60 FPS |
|
|
Chci se zeptat, jestli je clovek vubec schopen rozeznat rozdil mezi 60 a 100 FPS? Ja mam ted pro RBR nastaveny v ovladacich graf. karty taky vertikalni synchronizaci, tudiz omezeni na 60 FPS a prijde me to naprosto stejne plynule jako pri 100 a vice snimcich. |
|
_________________ RETROMEDIA RALLY TEAM manager |
Zaslal: st březen 31, 2010 9:11 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KEBERT Martin
Založen: 10. 07. 2009 Příspěvky: 224
|
Předmět: |
|
|
KAMENEC Matej napsal: |
ve vsech hrach plati- cim vic FPS tim vetsi plynulost- tim vetsi uspesnot ..jak v FPS hrach tak v simulatorech,arkadach atp. |
Ve vsech ne. Prave v simulatorech (nebo vsude kde se hybe cela scena) bych rekl ze vertikalni synchronizace je zadana. FPS (vykresleni, nikoliv vypocet) je tako omezeny na frekvenci monitoru, t.j. na monitor se dostane vzdy cely jeden snimek.
Pri vyple synchronizaci se muze stat, ze pri pohybu cele sceny vidis scenu mirne rozskublou na nekolik bloku. Nejak takhle:
|-----------------|
|-----------------|
|-----------------|
|-----------------|
|-----------------|
Namisto celku:
|-----------------|
|-----------------|
|-----------------|
|-----------------|
|-----------------|
Duvodem toho rozskubnuti je ze kazdy ten pruh je vlastne z jinyho snimku. Vertikalni synchronizace zajistuje aby se na monitor dostaly vsechny pruhy tehoz snimku.
BTW. Vzhledem k tomu, ze monitor je schopen zobrazit maximalne tolik snimku, jakou ma frekvenci (napr 60Hz = 60FPS), pak vyssi FPS nez je frekvence monitoru stejne nezaregistrujes (pri FPS vyssim nez je frekvence monitoru pak na monitor nedojdou vsechny snimky).
To co se resi u grafiky, neni ani poradne FPS jako takovy, jako spis rozkolisanost FPS (priklad: snimek jednou za cca 42ms je 25FPS a bude to naprosto plynule, ale snimek jednou za 10ms a kazdy dvacaty snimek bude mit pauzu 100ms bude cca 68FPS a pritom se to bude silene trhat).
Tenhle problem s grafikou se vlastne resi hrubou silou (grafika je natolik vykonna, ze i pri nejhorsi mozne pauze nevznikne mezera delsi jak, rekneme, 16ms), castecne se to da resit i tou synchronizaci (vznikne cas na dovypocitani i toho nejpomalejsiho snimku a na monitor je to dodavano v konstantnim sledu, takze pripadna pauza nebude tak velka).
Tohle by ti lip a presneji rekl asi nejaky paran, ja to beru ciste teoreticky. |
|
|
Zaslal: st březen 31, 2010 9:37 |
|
Návrat nahoru |
|
|
STEJSKAL Petr
Založen: 19. 03. 2006 Příspěvky: 743 Bydliště: vedle bordelu
|
Předmět: |
|
|
Krasne! S tou frekvenci monitoru vs. FPS jsem to predpokladal. Diky za nazornej priklad. |
|
_________________ RETROMEDIA RALLY TEAM manager |
Zaslal: st březen 31, 2010 10:04 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KEBERT Martin
Založen: 10. 07. 2009 Příspěvky: 224
|
Předmět: |
|
|
Tedko jsem se od kolegy-parana dozvedel, ze nektere grafiky ten volny cas pri zaple synchronizaci vubec nevyuzivaji.
V takovym pripade je ta vertikalni synchronizace uzitecna jen na ten rozpad obrazu, ne na vykon, tam to muze byt skoro naopak. Pokud totiz takova grafika nestihne udelat cely snimek, pak je vynechan a vykresli se az ten dalsi nebo az treti (v tu chvili spadne FPS z 60 na 30 resp na 15FPS).
Takze u tech grafik kde se ten volny cas nevyuziva je potreba hrubeho vykonu tak jako tak (mozna jeste vic). |
|
|
Zaslal: st březen 31, 2010 10:18 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|