Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
spirit2580 napsal: |
nevím jak je to s tím odpojováním ale info ohledně ABS a převodovky pochází z automotorevue a zde ještě jeden od jednoho člobrdy : Pro sportovní jízdu na uzavřené trati asi moc ne, ale i tak záleží pouze a jen na schopnostech a potřebách pilota. Ve většině závodních aut ABS je a je vypínatelné a řidič se rozhoduje zda-li jej použije, nebo ne. vytrženo z kontextu ale zcela jasné |
Převodovka ve WRC je bezsynchronní se sekvenčním řazením. S automatem z běžných aut nemá společného absolutně nic, dokonce ani princip.
Běžný automat je planetová převodovka s dvoufázovým hydrodynamickým měničem zatímco ve WRC je bezsynchronní hřídelová převodovka se zubovýma spojkama (podobně jako na motorce) s řadícím válcem (v podstatě pohyblivá kulisa) ovládaným hydraulickými válci na koncích se záložní pákou pro případ výpadku hydrauliky. oboje je naprosto jiné v principu fungování.
Co se týče ABS, tak se na WRC někdy používá a není to blbost. Zrovna Fabia WRC ho má. Někdy se používá i jako kontrola trakce tím, že přibržďuje rychleji se otáčející kola (v podstatě ASR). S tím ale souvisí problém s přehříváním brzd. |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: st únor 25, 2009 16:46 |
|
Návrat nahoru |
|
|
spirit2580
Založen: 22. 02. 2009 Příspěvky: 18
|
Předmět: |
|
|
No jasně o převodovce žádná je prostě automat ať už jakýkoliv.A to ABS má a má i ten co jsi popisoval někde jsem na to narazil bylo to něco s ručkou pohonem kol a tak nějak propojený moc sem tomu nevěnoval pozornost. Ale vlasrně původně jsem chtěl říci že je jen škoda že tu nejsou ty starý našlápnutý káry jako bylo Porsche 911 turbo - Lancia Delta - Lancia Stratos atd..Pokud se nepletu byla tato kategorie zrušená kvůli smrtelnejm nehodám naposledy jestli si nepletu auto tak to byl Renault 5 který při doskoku vylétl z tratě a smetl cca 9 nebo 14 lidí a nebo Ford Escort co v plné rychlosti přerazil strom a oba uvnitř uhořely.Každopádně jak narazím na ony články o tom Porsche s 1000HP dám sem na něj link a nebo to zkopčím ale článek k tomuto autu už jako vzpomínka vyšel ve světě motorů a ta Lancia Delta byla v jednom z dílů automotorevue nebo jak se to tenkrát jmenovalo a bylo tam přesně řečeno že výkon vozu je rozdílný dle použitého turba a může se pohybovat až kolem 500HP. |
|
|
Zaslal: st únor 25, 2009 17:23 |
|
Návrat nahoru |
|
|
MIKSOVSKY Jakub
Založen: 06. 08. 2006 Příspěvky: 465 Bydliště: Praha, Czech
|
Předmět: |
|
|
hele, já ti do toho nechci kecat, ale nemáš to celý popletený s Porsche 917? Okruhový turbo speciál, který měl víc jak 4-litrový dvanáctiválec?
Ad. převodovka není automat, Mirek ti to pěkně vysvětlil. Pro názornost máš vše vysvětleno tady http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=3441&page=1#kom |
Naposledy upravil MIKSOVSKY Jakub dne st únor 25, 2009 18:27, celkově upraveno 1 krát
|
_________________ YARGH! / KirK
Don´t Panic............Douglas Adams
Mirek kecá
I Got A Fever, And The Only Prescription Is More Cowbell! |
Zaslal: st únor 25, 2009 18:16 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
spirit2580: To nemáš pravdu, převodovka ve WRC není automat. Je poloautomatická, tj. řadí hydraulika na povel jezdce (některá auta mají funkci automatického přeřazování při rozjezdu z launch control), každopdáně to ale je technicky úplně něco jiného než automat používaný v osobních autech.
Asi máš na mysli skupinu B, která byla zrušená po roce 1986, ale celkově v tom máš zmatek. Porsche 911 Turbo v ní nejezdilo (jen 911 SC, které nemá turbo), Lancia Stratos patří do skupiny 4, která skončila rokem 1982 a byla nahrazena právě skupinou B.
Zmiňované diváky v Portugalsku 1986 smetl Santos s Fordem RS200 a tři zahynuli, to už ale bylo spíš jen vyvrcholení tragické sezony, v níž mimo jiné došlo i k dalšímu, co zmiňuješ, což ale nebyl Escort, ale opět RS200 pilotovaný pilotem F1 Marcem Surerem, který trefil strom na Hessen rally a kde uhořel jeho navigátor (nebylo to na soutěži MS). |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: st únor 25, 2009 18:18 |
|
Návrat nahoru |
|
|
spirit2580
Založen: 22. 02. 2009 Příspěvky: 18
|
Předmět: |
|
|
FRIC Miroslav napsal: |
spirit2580: To nemáš pravdu, převodovka ve WRC není automat. Je poloautomatická, tj. řadí hydraulika na povel jezdce (některá auta mají funkci automatického přeřazování při rozjezdu z launch control), každopdáně to ale je technicky úplně něco jiného než automat používaný v osobních autech.
Asi máš na mysli skupinu B, která byla zrušená po roce 1986, ale celkově v tom máš zmatek. Porsche 911 Turbo v ní nejezdilo (jen 911 SC, které nemá turbo), Lancia Stratos patří do skupiny 4, která skončila rokem 1982 a byla nahrazena právě skupinou B.
Zmiňované diváky v Portugalsku 1986 smetl Santos s Fordem RS200 a tři zahynuli, to už ale bylo spíš jen vyvrcholení tragické sezony, v níž mimo jiné došlo i k dalšímu, co zmiňuješ, což ale nebyl Escort, ale opět RS200 pilotovaný pilotem F1 Marcem Surerem, který trefil strom na Hessen rally a kde uhořel jeho navigátor (nebylo to na soutěži MS). |
Čéče ta R5 je správně a pamatuu si že to byl přímý přenos ty co zmiňuješ to si nejsem uplně jistej jestli to bylo před nebo po téhle nehodě ale tady to opravdu odneslo moc lidí akorát si nejsem jistej jestli 9 či 14 ale ty roky by mohly bejt cca tak nějak.A stím escortem mohla bejt i tisková chyba ale vyšlo to v A-Z magazínu jako fotoseriál(foceno z vrtulníku) |
|
|
Zaslal: st únor 25, 2009 18:51 |
|
Návrat nahoru |
|
|
HOFBAUER Jakub
Založen: 02. 12. 2005 Příspěvky: 413 Bydliště: Zlín
|
Předmět: |
|
|
Neškodilo by trochu diakritiky... |
|
_________________ |
Zaslal: st únor 25, 2009 18:53 |
|
Návrat nahoru |
|
|
spirit2580
Založen: 22. 02. 2009 Příspěvky: 18
|
Předmět: |
|
|
Ne ne nepletu šak já se toho dohledám bude někde mezi veteránama,je to fakt klasika Porsche.Převodovka mno jasná toje to co má v sobě moc koleček že jo Něco málo o ní vím klasiku a poloelektronický automat sem si opravoval ale sekvence jde dost mimo mě,jen o ní vím že buď řadíš kniplem pádlama a nebo čuflíkama a to je asi všechno.Musel bych jí mít po ruce a rozhodit jí a pak bych mohl říkat že vím jak fachá,takhle vím akorát že je |
|
|
Zaslal: st únor 25, 2009 18:58 |
|
Návrat nahoru |
|
|
spirit2580
Založen: 22. 02. 2009 Příspěvky: 18
|
Předmět: |
|
|
FRIC Miroslav:Takže to vlastně maká jako např.:Easytronic nebo Tiptronic?? |
|
|
Zaslal: st únor 25, 2009 19:01 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
Ani jedno. Tiptronic je obchodní značka pro automat s hydrodynamickým měničem a planetovou převodokou s možností volby převodů sekvenčně řidičem. Ani hydrodynamický měnič, ani planetová převodovka ve WRC není. Easytronic je podobnější, to je robotizovaná hřídelová převodovka s automatickou spojkou. U sekvence, jako je ve WRC, se ale řadí pod plynem, bez synchronů a bez spojky.
Sekvenci si proklikej tady: http://www.kfz-tech.de/SchaltungPorscheCar.htm
Tlačítko Weiter řadí postupně nahoru... |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: st únor 25, 2009 19:39 |
|
Návrat nahoru |
|
|
spirit2580
Založen: 22. 02. 2009 Příspěvky: 18
|
Předmět: |
|
|
FRIC Miroslav:Aha tak to vím alespoň přibližně Díkes za odkaz vemu slovník a juknu na něj |
|
|
Zaslal: st únor 25, 2009 19:52 |
|
Návrat nahoru |
|
|
HASIL Jiri
Založen: 04. 12. 2007 Příspěvky: 22
|
Předmět: |
|
|
To spirit: sekvenční převodovku si můžeš udělat i do Octavie,nebo jinyho auta ktery ma lanovody.Existuje na to priprave,ktery vymyslela nejaka ceska firma.Dokonce to zkouseli i na Porsche Boxter.Vubec to nesouvisí s elektronikou,ale s kulisou řazení.Buď máš dvojitý H,nebo postupný řazení jako na motorce.Btw to Porsche, nemáš na mysli náhodou 595? |
|
|
Zaslal: st únor 25, 2009 21:44 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JANOSEK Marek
Založen: 16. 07. 2008 Příspěvky: 139 Bydliště: Walmez
|
Předmět: |
|
|
Porsche s "údajným" výkonem 1000 koní by se mělo jmenovat síše 666 |
|
_________________ IRIDIUM RBR TEAM |
Zaslal: st únor 25, 2009 22:06 |
|
Návrat nahoru |
|
|
spirit2580
Založen: 22. 02. 2009 Příspěvky: 18
|
Předmět: |
|
|
k tomu si přidej to www a to je ono co myslím a o tomhle byl i článek kde mělo polde světa motorů výkon 1000HP : bbc.co.uk/northyorkshire/content/images/2007/10/17/rally_porsche_202_470x314.jpg |
|
|
Zaslal: st únor 25, 2009 22:17 |
|
Návrat nahoru |
|
|
spirit2580
Založen: 22. 02. 2009 Příspěvky: 18
|
Předmět: |
|
|
mno a tohle sou oni auto.cafetime.cz/auta/peugeot/rally-videa-a-brutalni-skupina-b-audi-s1-lancia-stratos-a-dalsi/ |
|
|
Zaslal: st únor 25, 2009 22:32 |
|
Návrat nahoru |
|
|
FRIC Miroslav
Založen: 09. 01. 2006 Příspěvky: 2915
|
Předmět: |
|
|
spirit2580 napsal: |
k tomu si přidej to www a to je ono co myslím a o tomhle byl i článek kde mělo polde světa motorů výkon 1000HP : bbc.co.uk/northyorkshire/content/images/2007/10/17/rally_porsche_202_470x314.jpg |
Heh, tohle Porsche je vůz skupiny 4, který potkáš v mnoha šampionátech historiků, jezdilo i u nás, než ho prodali Odložilíci do Belgie. Jezdilo v letech 1973 až po konec skupiny 4, tj. do roku 1982 nebo 83, teď nevím. Dle verze mělo cca 180 - 210 koní. |
|
_________________ Nepište mi, prosím. Už tři roky nejsem na pluginu aktivní. Díky
Please, don't write any questions to me. I've been away from RBR world for three years. Thanks |
Zaslal: čt únor 26, 2009 1:44 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|