Hlavn� strana    FORUM Obsah fóra Richard Burns Rally
  FAQ •  Hledat •  Seznam uživatelů •  Uživatelské skupiny •  Registrace •  Soukromé zprávy •  Přihlášení

Tutoriály na tvorbu tratí
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
HONZALEK Vratislav





Založen: 10. 11. 2005
Příspěvky: 357
Bydliště: Borová u Poličky,casteji Praha

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

VEVERKA Lukas napsal:

jiste

k tem autorskym pravum bych řekl tohle

maji modelaří aut ( ktere za jejich praci obdivuju ) jako eddy3spain povoleni od automobilky k vytvořeni modelu za kktere plati např codemasters šilene prachy

bohužel máš pravdu v tom vykrádáni ale je pravda že RBR by to prospelo Very Happy

podle me to neni az tak to same. Kdyz ty udelas vlastni model podle neceho, tak jsi to delal ty a tezko bude automobilka chtit stahovat fanouskovsky model, ktery jim vlastne dela reklamu. Ktezto konvertovanim upravujes jiz neci praci, na kterou se zpravidal vztahuji autorska prava.

_________________
Sometimes steering wheel, sometimes keyboard,but almost equal speed ;)HSF (Subaru WRT in the past) , The Mask
Příspěvek Zaslal: po prosinec 14, 2009 20:28
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VEVERKA Lukas





Založen: 24. 08. 2009
Příspěvky: 406
Bydliště: Nošovice u F-M

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

OT kdyz svojim modelem delam automobilce reklamu tak proc plati studia prachy za udelani modelu tzn. plati za to ze dela nekomu reklamu . konec OT

3d max je na dluho a ja bych stejne neudelal dobrou trat ktera by se jela na pluginu. takze se pokusim rozjet zavirovany PC a pote BTB

_________________
Image
Příspěvek Zaslal: po prosinec 14, 2009 20:48
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
CECH Jan





Založen: 21. 12. 2007
Příspěvky: 134
Bydliště: otrokovice/waterford irsko

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

o plugin zase až tak nejde, to přenech profíkům jako je vašek a vráťa...

prostě sedni k maxu, jako já, měj hrubou představu o trati, jako já, vem si texturu origo rbr, jako já....no a už jen udělej plane cesty, texturuj, udělej další plane trávy/pole a zase texturuj, udělej domek, zkus strom no a tydle 4 věci pospojuj dohromady, udělej si třeba oválek nebo jen rovinku prostě kousíček....a pak si projdi editor nastav vše potřebné (což mě se nepovedlo, když importnu mesh tratě tak vidím v editoru černo...čím to je?? texturu mám klasickou textureopaque bo jak) a exportni do hry....

jde oto si to projít vyzkoušet, ohmatat....takto třeba momentálně tvořím galanta....mám hrubý základ a zkouším vše kolem toho...no a pak pojedu už znalý na čisto.....

tak bojuj!!! Wink

_________________
Rally is the best!
------------------------------------------
ZDE hraju, povídám si anebo něco kutím - PODPORA VÍTÁNA! Very Happy
Příspěvek Zaslal: po prosinec 14, 2009 21:15
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
VEVERKA Lukas





Založen: 24. 08. 2009
Příspěvky: 406
Bydliště: Nošovice u F-M

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

no kez by to bylo take jednoduche . ale vono je to slozitejsi a potreboval bych zasvetit pac ja tomu vubec nerozumim. a navic ted ani nemam moc cas. pc v peeerde.li a ja musim do skoly dodelat projekt o metalu. jsem v devidce takze po pololeti asi od brezns budu mit na rbr o hodne vice casu.

ot.na prumyslovce kde budu nejspise studovat budemr mit autocad. myslite ze v tom pujde neco co by se pouzilo do rbr.

_________________
Image
Příspěvek Zaslal: po prosinec 14, 2009 22:44
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HONZALEK Vratislav





Založen: 10. 11. 2005
Příspěvky: 357
Bydliště: Borová u Poličky,casteji Praha

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Tak modely v AutoCADu jdou tezko tvorit, na tohle je to strasne tezkopadny program. Ale moje baracky byly tvoreny nejakym architektonickym CADem, ale musel jsem je potom upravit a otexturovat. Takze ve vetsine pripadu ne.

_________________
Sometimes steering wheel, sometimes keyboard,but almost equal speed ;)HSF (Subaru WRT in the past) , The Mask
Příspěvek Zaslal: po prosinec 14, 2009 22:52
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
CECH Jan





Založen: 21. 12. 2007
Příspěvky: 134
Bydliště: otrokovice/waterford irsko

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

tak nevím co za průmku to bude, já dělám stavební a děláme v autocadu, vněm modely jdou ale je to jako vizualizace a prostě pro stavařinu....

dále na ty baráčky by šel např archicad/ revit tam to vcelku jednoduše vytvoříte....ale pak zase úpravy v podobě texturování....ale na flákáta několik baráků vpodstatě zachvilku (samozřejmě za účelem 3d mmodelu, nikoliv jako stavařský projekt Laughing )

a max není složitý....po pročtení několika málo tutoriálů jsem vymodeloval víceméně bez větších problémů model kastle auta....

je tp jen o zvyku....

Vráťo pokud bys chtěl nějký domečky tak mi napiš....

_________________
Rally is the best!
------------------------------------------
ZDE hraju, povídám si anebo něco kutím - PODPORA VÍTÁNA! Very Happy
Příspěvek Zaslal: út prosinec 15, 2009 10:59
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
VEVERKA Lukas





Založen: 24. 08. 2009
Příspěvky: 406
Bydliště: Nošovice u F-M

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

rad bych vytvoril trat pro zacatek dlouhou 1,8km . to by byl zaklad ktery bych pak rozsiril.

na vanoce budu chtit krome dfgt taky maxe Very Happy

ty tutorialy jsou urcite dobre a dobre vysvetli ale cele to precist natoz tomu porozumet . preci jen mit jednicky neznamena byt chytry.

staci mi rict par veci jak zacit a jak ty svoje nedokoncene beta verze vyzkouset ve hre atd.... 14ti lety chalan asi tezko pochopi nekolik stran textu (tutorialu) Very Happy

kdysi kdyz jsem hral gtasa chtel jsem taky zkusit auto tak jsem stahl zanozu (zmodeler) a jen jsem cumel co to sakra je Very Happy

SNAD se s maxem naucim

_________________
Image
Příspěvek Zaslal: st prosinec 16, 2009 19:01
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
CHUM Lukas





Založen: 26. 08. 2009
Příspěvky: 108

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Jen tak, 14-ti letí "lidé" se také toho hodně naučí, např. já ve 14-ti už uměl docela dost věcí, ale na 3D jsem se doposud nedostal Smile. Makej, makej, na netu si najdi různý tutoriály a zkus např. nejdřív vyrobit nějakou vázu atd. ono to časem přijde.... Very Happy

_________________
Image
Příspěvek Zaslal: st prosinec 16, 2009 20:44
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
KUREK Miro





Založen: 28. 01. 2008
Příspěvky: 464

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Chlapci Lukášovci len nestraťte elán s akým sa do toho pustíte. A nemusíte sa nabifľovať tutorialy ako na skúšku. Sú presne zoradené ako postupne tvoriť trate. Takže stačí ísť postupne krok za krokom a výsledky sa dostavia určite skôr, ako keď sa síce všetko naučíš naspamäť. Ak ste ešte nikdy nerobili v 3D ,tak o to to bude ťažšie a zdĺhavejšie. Na úvod to chce zoznámiť sa so všetkými potrebnými modelovacími nástrojmi potrebnými pre tvorbu trate. Potom príde texturovanie a UV mapovanie ..... Nejakých niekoľko mesiacov ( rokov ?) sa vám všetko dostane do palice a potom to už bude len rutina a zábava Very Happy

Veľa úspechov vo vašej práci.
Příspěvek Zaslal: čt prosinec 17, 2009 8:49
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
VEVERKA Lukas





Založen: 24. 08. 2009
Příspěvky: 406
Bydliště: Nošovice u F-M

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

diky

jen mám dotaz ješte

když delám trat v maxu tak budu delat jen takové šedé tvarý že ? ( jde to videt třeba na videu k rzte zadverice raková je to tam v šedem a pak se to dobarví ) a pak tam hodit textury ?

když delám trat asfaltovou tak asi mam použít textury z francie že ? ale jak ? Very Happy

no stejne nevim co max dokaže takže až ho budu mit budu to vice řešit Very Happy

jo to jsem chtel : mam začit delat silnici a při tom domky ? nebo se domky delaj uplne zvlášt a pak se do te mapy jen daji ?

_________________
Image
Příspěvek Zaslal: čt prosinec 17, 2009 9:30
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
KUREK Miro





Založen: 28. 01. 2008
Příspěvky: 464

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Všetko máš v tých tutoriáloch. A najskôr si nauštuduj základy o 3ds maxku a potom si to overuj a skúšaj podľa tu uverejnených tutoriálov..Ja som takto začínal v maxku tiež. Nemáš ani páru,koľko času ti to zaberie. Tie mesiace a roky som myslel vážne.
Příspěvek Zaslal: čt prosinec 17, 2009 17:43
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
CECH Jan





Založen: 21. 12. 2007
Příspěvky: 134
Bydliště: otrokovice/waterford irsko

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

já začínal před pár roky v zmodeleru 1 že jsem chtěl udělat auto do mafie....modelování atd by šlo ale nikdy sem do palice natož do ruky nedostal co a jak a kčemu jsou dummies...byť sem četl cože to je ale nějak mi to dodnes nedocvaklo no......

a pak přišlo rypkání v maxu.....ono takový domeček uděláš hzned dáš box jako kostku baráku a navrch dvě plane (rovná plocha, přirovnám to k papíru a4) které umístíš zešikma jako střechu a vpodstatě je vymalováno
PRO ZNALCE, JE TO VELICE ZJEDNODUŠENĚ JÁ VÍM Laughing Laughing TAK PROSÍM BEZ VÝČITEK

já v maxu doteď různě bloudím třeba mapování mi jednou jde podruhé už ee.....

no ale k tomu jak začít.....přečti si tady hlavně návody k maxu což je o modelování cesty a poznámky k 3d max.....to je tu základní (vpodstatě je to vkostce celé modelování v maxu).....ale já začínal tak že jsem si našel pár konklrétních návodů na tvorbu auta (poněvadž to je umě no.1 Very Happy) no a po naučení se nejprve angličtiny Laughing a projítí pár návodů sem se dotoho pustil.... a ejhle vono mi z toho něco vzniklo....Very Happy

takže pro české návody si zajdi na 3dscena.cz a grafika.cz
a pro auta si do vyhledavače naťukej o modelování aut...a zkus google a použít angličtinu......

jo a taky sem našel pár zajímavých věci na youtubu....

např modeling of mustang pěkný a přehledný video...doporučuju

http://www.youtube.com/watch?v=OdPMtFqLA58&feature=PlayList&p=A83F39A9B61C1645&index=14[/code]

_________________
Rally is the best!
------------------------------------------
ZDE hraju, povídám si anebo něco kutím - PODPORA VÍTÁNA! Very Happy
Příspěvek Zaslal: čt prosinec 17, 2009 18:32
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
KUREK Miro





Založen: 28. 01. 2008
Příspěvky: 464

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

[quote="BARTA Roman"]Koukal jsem na tu ukázku a řekl bych, že je to nepoužitelné pro fungování v RBR. Prosím ostatní tvůrce, co vy na to ? Film neukazuje mapovani na tracktextureplate....
nevím
Z hlediska modelářského je to správně, ale fyziku takto neuděláš. Mapuješ několik dílů v kuse na jeden kus textury. Ten kus textury ma svoji jednu fyziku. Cílem v RBR ale je aby každý metr měl jakoby svojí fyziku. Znovu připomínám že mapování musí být co mesh to dílek v tracktextrureplateopaque.dds. Mrkni na to a zkus vymyslet jak to použít. Případně prostudovat v editoru wallaby material editor. ....

Tak tá fyzika mi nedala pokoj. Stále som nad tým uvažoval ,v čom vlastne bude problém. Uvažujem teda takto:

1 - bol materiálový editor vytvorený tak, že veľkosť okna ,kde priraďuješ textúre fyziku je 4x4 m ( 256x256 bodov v textúre racktextrureplateopaque.dds) s jedinečným ID
2 - môžem v tomto okne priradiť pod jedným ID aj textúru o veľkosti 4x32 m (256x2048), aby to ovplyvnilo priradenú fyziku (y)
V tomto prípade sa textúra vlastne v okne zmrští - bude to mať vplyv na fyziku ?
3- alebo textúru o veľkosti 8x32 m (256x2048 bodov) rozdeliť na 8 úsekov a každému priradiť rovnakú fyziku ale s iným ID ( 1 až 8 )

Podľa môjho experimentovania som zistil nasledovné:

- držal som sa pôvodného vysvetlenia od Romana a tak som textúru rozdelil na 256x256 bodov a priradil každému iné ID s rovnakou fyzikou

výsledok - fyzika mi vôbec nesúhlasila s textúrou - tam ,kde som dal šoto bol asfalt a to sa ešte textúry vlastne striedajú otáčaním aj zrkadlovo.

- priradil som fyziku na celý úsek 256x2048 s jediným ID a takto na ostané 4 úseky vždy s iným ID

výsledok - fyzika je podľa mňa správná - šoto je tam, kde má byť a taktiež aj pri otočených textúrach

Uvažujem asi takto - musí sa v materálovom editore potom priraďovať fyzika ( veľkosť plochy v okne), ako je veľkosť textúry pri mapovaní v maxe ?
Příspěvek Zaslal: út prosinec 22, 2009 22:50
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
SOUREK Vaclav





Založen: 06. 11. 2005
Příspěvky: 249
Bydliště: Rožmitál pod Třemš.

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Také zveřejním svůj poznatek:
Při způsobu mapování loftované tratě, který jsem uváděl na straně 15 ("Dále pro mapování jsem s úspěchem použil způsob, při kterém můžu použít stávající textury (TrackTexturePlateOpaque) bez potřeby zbytečně zvyšovat objem textur. Namapuji několik asi 20m úseků klasicky přes Unvrap UVW , uložím si jejich UVs a pak už jen přiřazuji dalším stejně velkým úsekům tyhle schemata.") , se fyzika chová naprosto korektně. Wink

_________________
www.hsfrt.ic.cz
ZÁDÍ VPŘED !!!
Příspěvek Zaslal: st prosinec 23, 2009 7:08
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
KUREK Miro





Založen: 28. 01. 2008
Příspěvky: 464

Příspěvek Předmět: Odpovědět s citátem

Takže máš v maxe vlastne vybraných 5 úsekov 256x256( rôznych alebo aj rovnakých) na textúre a túto potom mapuješ na trať ? A v editore postupuješ potom ako ?
Příspěvek Zaslal: st prosinec 23, 2009 9:17
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21  Další
Strana 18 z 21

 
Přejdi na:  



Czech translation by Azu
 
  Based on CanverRed theme