Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
HONZALEK Vratislav
Založen: 10. 11. 2005 Příspěvky: 357 Bydliště: Borová u Poličky,casteji Praha
|
Předmět: |
|
|
VEVERKA Lukas napsal: |
jiste
k tem autorskym pravum bych řekl tohle
maji modelaří aut ( ktere za jejich praci obdivuju ) jako eddy3spain povoleni od automobilky k vytvořeni modelu za kktere plati např codemasters šilene prachy
bohužel máš pravdu v tom vykrádáni ale je pravda že RBR by to prospelo |
podle me to neni az tak to same. Kdyz ty udelas vlastni model podle neceho, tak jsi to delal ty a tezko bude automobilka chtit stahovat fanouskovsky model, ktery jim vlastne dela reklamu. Ktezto konvertovanim upravujes jiz neci praci, na kterou se zpravidal vztahuji autorska prava. |
|
_________________ Sometimes steering wheel, sometimes keyboard,but almost equal speed ;)HSF (Subaru WRT in the past) , The Mask |
Zaslal: po prosinec 14, 2009 20:28 |
|
Návrat nahoru |
|
|
VEVERKA Lukas
Založen: 24. 08. 2009 Příspěvky: 406 Bydliště: Nošovice u F-M
|
Předmět: |
|
|
OT kdyz svojim modelem delam automobilce reklamu tak proc plati studia prachy za udelani modelu tzn. plati za to ze dela nekomu reklamu . konec OT
3d max je na dluho a ja bych stejne neudelal dobrou trat ktera by se jela na pluginu. takze se pokusim rozjet zavirovany PC a pote BTB |
|
_________________
|
Zaslal: po prosinec 14, 2009 20:48 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CECH Jan
Založen: 21. 12. 2007 Příspěvky: 134 Bydliště: otrokovice/waterford irsko
|
Předmět: |
|
|
o plugin zase až tak nejde, to přenech profíkům jako je vašek a vráťa...
prostě sedni k maxu, jako já, měj hrubou představu o trati, jako já, vem si texturu origo rbr, jako já....no a už jen udělej plane cesty, texturuj, udělej další plane trávy/pole a zase texturuj, udělej domek, zkus strom no a tydle 4 věci pospojuj dohromady, udělej si třeba oválek nebo jen rovinku prostě kousíček....a pak si projdi editor nastav vše potřebné (což mě se nepovedlo, když importnu mesh tratě tak vidím v editoru černo...čím to je?? texturu mám klasickou textureopaque bo jak) a exportni do hry....
jde oto si to projít vyzkoušet, ohmatat....takto třeba momentálně tvořím galanta....mám hrubý základ a zkouším vše kolem toho...no a pak pojedu už znalý na čisto.....
tak bojuj!!! |
|
_________________ Rally is the best!
------------------------------------------
ZDE hraju, povídám si anebo něco kutím - PODPORA VÍTÁNA! |
Zaslal: po prosinec 14, 2009 21:15 |
|
Návrat nahoru |
|
|
VEVERKA Lukas
Založen: 24. 08. 2009 Příspěvky: 406 Bydliště: Nošovice u F-M
|
Předmět: |
|
|
no kez by to bylo take jednoduche . ale vono je to slozitejsi a potreboval bych zasvetit pac ja tomu vubec nerozumim. a navic ted ani nemam moc cas. pc v peeerde.li a ja musim do skoly dodelat projekt o metalu. jsem v devidce takze po pololeti asi od brezns budu mit na rbr o hodne vice casu.
ot.na prumyslovce kde budu nejspise studovat budemr mit autocad. myslite ze v tom pujde neco co by se pouzilo do rbr. |
|
_________________
|
Zaslal: po prosinec 14, 2009 22:44 |
|
Návrat nahoru |
|
|
HONZALEK Vratislav
Založen: 10. 11. 2005 Příspěvky: 357 Bydliště: Borová u Poličky,casteji Praha
|
Předmět: |
|
|
Tak modely v AutoCADu jdou tezko tvorit, na tohle je to strasne tezkopadny program. Ale moje baracky byly tvoreny nejakym architektonickym CADem, ale musel jsem je potom upravit a otexturovat. Takze ve vetsine pripadu ne. |
|
_________________ Sometimes steering wheel, sometimes keyboard,but almost equal speed ;)HSF (Subaru WRT in the past) , The Mask |
Zaslal: po prosinec 14, 2009 22:52 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CECH Jan
Založen: 21. 12. 2007 Příspěvky: 134 Bydliště: otrokovice/waterford irsko
|
Předmět: |
|
|
tak nevím co za průmku to bude, já dělám stavební a děláme v autocadu, vněm modely jdou ale je to jako vizualizace a prostě pro stavařinu....
dále na ty baráčky by šel např archicad/ revit tam to vcelku jednoduše vytvoříte....ale pak zase úpravy v podobě texturování....ale na flákáta několik baráků vpodstatě zachvilku (samozřejmě za účelem 3d mmodelu, nikoliv jako stavařský projekt )
a max není složitý....po pročtení několika málo tutoriálů jsem vymodeloval víceméně bez větších problémů model kastle auta....
je tp jen o zvyku....
Vráťo pokud bys chtěl nějký domečky tak mi napiš.... |
|
_________________ Rally is the best!
------------------------------------------
ZDE hraju, povídám si anebo něco kutím - PODPORA VÍTÁNA! |
Zaslal: út prosinec 15, 2009 10:59 |
|
Návrat nahoru |
|
|
VEVERKA Lukas
Založen: 24. 08. 2009 Příspěvky: 406 Bydliště: Nošovice u F-M
|
Předmět: |
|
|
rad bych vytvoril trat pro zacatek dlouhou 1,8km . to by byl zaklad ktery bych pak rozsiril.
na vanoce budu chtit krome dfgt taky maxe
ty tutorialy jsou urcite dobre a dobre vysvetli ale cele to precist natoz tomu porozumet . preci jen mit jednicky neznamena byt chytry.
staci mi rict par veci jak zacit a jak ty svoje nedokoncene beta verze vyzkouset ve hre atd.... 14ti lety chalan asi tezko pochopi nekolik stran textu (tutorialu)
kdysi kdyz jsem hral gtasa chtel jsem taky zkusit auto tak jsem stahl zanozu (zmodeler) a jen jsem cumel co to sakra je
SNAD se s maxem naucim |
|
_________________
|
Zaslal: st prosinec 16, 2009 19:01 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CHUM Lukas
Založen: 26. 08. 2009 Příspěvky: 108
|
Předmět: |
|
|
Jen tak, 14-ti letí "lidé" se také toho hodně naučí, např. já ve 14-ti už uměl docela dost věcí, ale na 3D jsem se doposud nedostal . Makej, makej, na netu si najdi různý tutoriály a zkus např. nejdřív vyrobit nějakou vázu atd. ono to časem přijde.... |
|
_________________
|
Zaslal: st prosinec 16, 2009 20:44 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KUREK Miro
Založen: 28. 01. 2008 Příspěvky: 464
|
Předmět: |
|
|
Chlapci Lukášovci len nestraťte elán s akým sa do toho pustíte. A nemusíte sa nabifľovať tutorialy ako na skúšku. Sú presne zoradené ako postupne tvoriť trate. Takže stačí ísť postupne krok za krokom a výsledky sa dostavia určite skôr, ako keď sa síce všetko naučíš naspamäť. Ak ste ešte nikdy nerobili v 3D ,tak o to to bude ťažšie a zdĺhavejšie. Na úvod to chce zoznámiť sa so všetkými potrebnými modelovacími nástrojmi potrebnými pre tvorbu trate. Potom príde texturovanie a UV mapovanie ..... Nejakých niekoľko mesiacov ( rokov ?) sa vám všetko dostane do palice a potom to už bude len rutina a zábava
Veľa úspechov vo vašej práci. |
|
|
Zaslal: čt prosinec 17, 2009 8:49 |
|
Návrat nahoru |
|
|
VEVERKA Lukas
Založen: 24. 08. 2009 Příspěvky: 406 Bydliště: Nošovice u F-M
|
Předmět: |
|
|
diky
jen mám dotaz ješte
když delám trat v maxu tak budu delat jen takové šedé tvarý že ? ( jde to videt třeba na videu k rzte zadverice raková je to tam v šedem a pak se to dobarví ) a pak tam hodit textury ?
když delám trat asfaltovou tak asi mam použít textury z francie že ? ale jak ?
no stejne nevim co max dokaže takže až ho budu mit budu to vice řešit
jo to jsem chtel : mam začit delat silnici a při tom domky ? nebo se domky delaj uplne zvlášt a pak se do te mapy jen daji ? |
|
_________________
|
Zaslal: čt prosinec 17, 2009 9:30 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KUREK Miro
Založen: 28. 01. 2008 Příspěvky: 464
|
Předmět: |
|
|
Všetko máš v tých tutoriáloch. A najskôr si nauštuduj základy o 3ds maxku a potom si to overuj a skúšaj podľa tu uverejnených tutoriálov..Ja som takto začínal v maxku tiež. Nemáš ani páru,koľko času ti to zaberie. Tie mesiace a roky som myslel vážne. |
|
|
Zaslal: čt prosinec 17, 2009 17:43 |
|
Návrat nahoru |
|
|
CECH Jan
Založen: 21. 12. 2007 Příspěvky: 134 Bydliště: otrokovice/waterford irsko
|
Předmět: |
|
|
já začínal před pár roky v zmodeleru 1 že jsem chtěl udělat auto do mafie....modelování atd by šlo ale nikdy sem do palice natož do ruky nedostal co a jak a kčemu jsou dummies...byť sem četl cože to je ale nějak mi to dodnes nedocvaklo no......
a pak přišlo rypkání v maxu.....ono takový domeček uděláš hzned dáš box jako kostku baráku a navrch dvě plane (rovná plocha, přirovnám to k papíru a4) které umístíš zešikma jako střechu a vpodstatě je vymalováno
PRO ZNALCE, JE TO VELICE ZJEDNODUŠENĚ JÁ VÍM TAK PROSÍM BEZ VÝČITEK
já v maxu doteď různě bloudím třeba mapování mi jednou jde podruhé už ee.....
no ale k tomu jak začít.....přečti si tady hlavně návody k maxu což je o modelování cesty a poznámky k 3d max.....to je tu základní (vpodstatě je to vkostce celé modelování v maxu).....ale já začínal tak že jsem si našel pár konklrétních návodů na tvorbu auta (poněvadž to je umě no.1 ) no a po naučení se nejprve angličtiny a projítí pár návodů sem se dotoho pustil.... a ejhle vono mi z toho něco vzniklo....
takže pro české návody si zajdi na 3dscena.cz a grafika.cz
a pro auta si do vyhledavače naťukej o modelování aut...a zkus google a použít angličtinu......
jo a taky sem našel pár zajímavých věci na youtubu....
např modeling of mustang pěkný a přehledný video...doporučuju
http://www.youtube.com/watch?v=OdPMtFqLA58&feature=PlayList&p=A83F39A9B61C1645&index=14[/code] |
|
_________________ Rally is the best!
------------------------------------------
ZDE hraju, povídám si anebo něco kutím - PODPORA VÍTÁNA! |
Zaslal: čt prosinec 17, 2009 18:32 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KUREK Miro
Založen: 28. 01. 2008 Příspěvky: 464
|
Předmět: |
|
|
[quote="BARTA Roman"]Koukal jsem na tu ukázku a řekl bych, že je to nepoužitelné pro fungování v RBR. Prosím ostatní tvůrce, co vy na to ? Film neukazuje mapovani na tracktextureplate....
nevím
Z hlediska modelářského je to správně, ale fyziku takto neuděláš. Mapuješ několik dílů v kuse na jeden kus textury. Ten kus textury ma svoji jednu fyziku. Cílem v RBR ale je aby každý metr měl jakoby svojí fyziku. Znovu připomínám že mapování musí být co mesh to dílek v tracktextrureplateopaque.dds. Mrkni na to a zkus vymyslet jak to použít. Případně prostudovat v editoru wallaby material editor. ....
Tak tá fyzika mi nedala pokoj. Stále som nad tým uvažoval ,v čom vlastne bude problém. Uvažujem teda takto:
1 - bol materiálový editor vytvorený tak, že veľkosť okna ,kde priraďuješ textúre fyziku je 4x4 m ( 256x256 bodov v textúre racktextrureplateopaque.dds) s jedinečným ID
2 - môžem v tomto okne priradiť pod jedným ID aj textúru o veľkosti 4x32 m (256x2048), aby to ovplyvnilo priradenú fyziku (y)
V tomto prípade sa textúra vlastne v okne zmrští - bude to mať vplyv na fyziku ?
3- alebo textúru o veľkosti 8x32 m (256x2048 bodov) rozdeliť na 8 úsekov a každému priradiť rovnakú fyziku ale s iným ID ( 1 až 8 )
Podľa môjho experimentovania som zistil nasledovné:
- držal som sa pôvodného vysvetlenia od Romana a tak som textúru rozdelil na 256x256 bodov a priradil každému iné ID s rovnakou fyzikou
výsledok - fyzika mi vôbec nesúhlasila s textúrou - tam ,kde som dal šoto bol asfalt a to sa ešte textúry vlastne striedajú otáčaním aj zrkadlovo.
- priradil som fyziku na celý úsek 256x2048 s jediným ID a takto na ostané 4 úseky vždy s iným ID
výsledok - fyzika je podľa mňa správná - šoto je tam, kde má byť a taktiež aj pri otočených textúrach
Uvažujem asi takto - musí sa v materálovom editore potom priraďovať fyzika ( veľkosť plochy v okne), ako je veľkosť textúry pri mapovaní v maxe ? |
|
|
Zaslal: út prosinec 22, 2009 22:50 |
|
Návrat nahoru |
|
|
SOUREK Vaclav
Založen: 06. 11. 2005 Příspěvky: 249 Bydliště: Rožmitál pod Třemš.
|
Předmět: |
|
|
Také zveřejním svůj poznatek:
Při způsobu mapování loftované tratě, který jsem uváděl na straně 15 ("Dále pro mapování jsem s úspěchem použil způsob, při kterém můžu použít stávající textury (TrackTexturePlateOpaque) bez potřeby zbytečně zvyšovat objem textur. Namapuji několik asi 20m úseků klasicky přes Unvrap UVW , uložím si jejich UVs a pak už jen přiřazuji dalším stejně velkým úsekům tyhle schemata.") , se fyzika chová naprosto korektně. |
|
_________________ www.hsfrt.ic.cz
ZÁDÍ VPŘED !!! |
Zaslal: st prosinec 23, 2009 7:08 |
|
Návrat nahoru |
|
|
KUREK Miro
Založen: 28. 01. 2008 Příspěvky: 464
|
Předmět: |
|
|
Takže máš v maxe vlastne vybraných 5 úsekov 256x256( rôznych alebo aj rovnakých) na textúre a túto potom mapuješ na trať ? A v editore postupuješ potom ako ? |
|
|
Zaslal: st prosinec 23, 2009 9:17 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|